زمان ثبت نام کاندیداهای فدراسیون فوتبال به پایان رسید.
کد خبر: ۱۹۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 13 March 2016
 ساعت ۲۱ شنبه شب، مهلت ثبت نام کاندیداهای پستهای مختلف هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به پایان رسید. حتی شایع شده بود که کفاشیان حوالی ساعت ۲۰:۳۰ در حال بازگشت به فدراسیون است و برای پست ریاست ثبت نام کند اما وی انصرافش را اعلام کرده بود.

در این میان گزینه های ریاست فدراسیون فوتبال هم مشخص شده اند و البته آنهایی که برای پست های مختلف ثبت نام کرده اند.آنطور که مشخص شده مهدی تاج، مصطفی آجرلو، عزیزالله محمدی، شهاب الدین عزیزی خادم کاندیداهایی هستند که برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده اند. البته نامهایی مثل علیرضا معظمی نیا، خریدار سابق پرسپولیس و البته علی اکبر ابرقویی نژاد به همراه منصور قنبرزاده هم فرم ریاست را پر کرده اند اما در لیستی که منتشر شده نام آنها نیامده است. علیرضا معظمی نیا گفته به هر هیات یک میلیارد تومان می دهد و البته نواب و دبیرکلش را هم معرفی نکرده است.در هر حال به نظر می رسد که نامهایی چون منصور قنبرزاده و الهه عرب عامری از برندگان احتمالی انتخابات فدراسیون فوتبال باشند چرا که نام این دو در لیست نواب رئیس های اکثریت کاندیداها هستند. در این گزارش می خوانید که هر کدام از کاندیداها چه نواب و دبیرکلی دارند.

نواب مهدی تاج

بر اساس اطلاعاتی که به سایت نود رسیده است، مهدی تاج، علی کفاشیان را به عنوان نایب رئیس اولش انتخاب کرده است و البته برای نایب رئیس دومش، نام غلامرضابهروان را اعلام کرده و نام منصور قنبرزاده در لیست تاج دیده نمی شود. نایب رئیس سوم مهدی تاج هم خانم الهه عرب عامری است. اگر تاج رئیس فدراسیون فوتبال شود، امیر عابدینی دبیرکلش خواهد بود. محمود اسلامیان هم البته برای عضویت در هیات رئیسه ثبت نام کرده است. البته پایگاه رای تاج در مجمع یک پایگاه مبهم است و پس از مشکلاتی که بر سر ماجرای تبلیغات محیطی و بحران باشگاهها پیش آمد، مشخص نیست مدیران باشگاهها چقدر بخواهند به برنامه های مهدی تاج اعتماد کنند.

نواب سردار آجرلو

اما کاندیدای بعدی سردار آجرلوست که نایب رئیس اولش علی کفاشیان است و البته نایب رییس دومش منصور قنبرزاده. نایب رئیس سومش هم الهه عرب عامری. دبیرکل وی هم امیرعابدینی است. به نظر می رسد آجرلو و تاج ائتلاف کنند و یکی به نفع دیگری انصراف می دهد و حتی برخی می گویند که احتمالا تاج به آجرلو انصراف می دهد و امروز هم تاج زیاد تمایل نداشت که برای ریاست ثبت نام کند و دلش می خواست کفاشیان در انتخابات به عنوان رئیس شرکت کند. به نظر می رسد امید تاج و آجرلو به کفاشیان است تا برایشان از اعضای مجمع رای جمع کند و به همین دلیل است که احتمال ائتلاف تاج و آجرلو زیاد است اما باید پستهای تاج و آجرلو در صورت ائتلاف مشخص شود. وضعیت سازمان رای آجرلو هم تقریبا مثل مهدی تاج است.

نواب عزیزالله محمدی

اما عزیزالله محمدی رئیس سابق سازمان لیگ و رئیس کنونی اتحادیه فوتبال هم برای ریاست ثبت نام کرده است. بر خلاف شایعات که گفته می شد کفاشیان نایب رئیس اولش است، او علی فتح الله زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال را به عنوان نایب رئیس اولش معرفی کرده و منصور قنبرزاده و الهه عرب عامری نواب دوم و سومش هستند. دبیرکلش هم علیرضا اسدی، دبیرکل کنونی فدراسیون فوتبال است. عزیزالله محمدی البته به هیچ وجه نمی خواهد به نفع تاج یا آجرلو انصراف دهد و البته خوب می داند که با حضورش سازمان رای کاندیداها دچارچالش می شود و با توجه به اینکه وی کفاشیان را به عنوان نایب رئیس اول معرفی نکرده یعنی راهش از دو کاندیدای دیگر جداست.البته عزیزمحمدی روی نفوذش در باشگاهها و هیات های فوتبال به این دلیل که رئیس اتحادیه فوتبال است حساب باز کرده است. او تجربه یک بار شکست در انتخابات فدراسیون فوتبال اسفند ۹۰ را هم دارد.

نواب شهاب الدین عزیزی خادم

شهاب الدین عزیزی خادم گزینه دیگری است که وارد کارزار انتخابات شده است. وی که چهار سال عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بود، در جریان گرفتن امضاها برای تایید مجمع، یکی از کسانی بود که بالغ بر ۳۰ امضا گرفته بود و این کار رابرای دیگر کاندیداها سخت کرده بود و به همین دلیل برخی به علی کفاشیان و علیرضا اسدی شکایت برده بودند که چرا وی بالغ بر ۳۰ امضا دارد و برای دیگر کاندیداها امضایی باقی نمی ماند و حتی می خواستند مواد اساسنامه را پیش بکشند که در این میان، چون در اساسنامه از واژه حداقل ۱۰ امضا استفاده شده بود، در هر حال کار عزیزی خادم در داشتن امضاهای زیاد غیرقانونی نبود اما ظاهرا وی قرار است از ۲۴ تا ۲۷ اسفند همان ۱۰ امضایش را تحویل بدهد تا دیگر کاندیداها بتوانند امضاهایشان را بگیرند. عزیزی خادم جوان را برخی یکی از پرشانس ترین گزینه های انتخابات فدراسیون فوتبال می دانند و البته با توجه به امضاهایی که وی جمع کرده این شانس را برای وی قائل هستند و برخی می گویند که سازمان رای خوبی بین هیات های فوتبال استانی و البته برخی مدیران باشگاهها دارد. در هر حال وی حیدر بهاروند، عضو هیات رئیسه کنونی فدراسیون را به عنوان نایب رئیس اول، منصور قنبرزاده را به عنوان نایب رئیس دوم و الهه عرب عامری را به عنوان نایب رئیس سوم معرفی کرده است. گفته می شود دبیرکل عزیزی خادم، صادق درودگر است. البته درودگر یکی از گزینه هاست و هنوز گزبنه دبیرکلی اش به صورت رسمی اعلام نشده است. عزیزی خادم در روزهای گذشته از سوی برخی رقیبانش در ماجراهای مربوط به تایید صلاحیت های انتخابات اسفند ۹۰ مورد هجمه قرار گرفت و حتی کپی شناسنامه وی  را منتشر کردندکه نشان می داد دو ماه از سن قانونی برای عضویت در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال کمتر دارد اما همان زمان کمیته تایید صلاحیت ها به اشتباه وی و چند تن دیگر از اعضا را تایید کرده بود. در هر حال ۴ سال هیات رئیسه فدراسیون ۱۵ اسفند به پایان رسید و حالا وی در نهایت ثبت نام کرد تا یکی از گزینه های انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال باشد.

نواب ابرقویی نژاد

اما علی اکبر ابرقویی نژاد رییس هیات فوتبال اصفهان که ۱۴ سال است رئیس هیات این استان صنعتی و برخوردار است برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده و مراد حاج جعفری رئیس هیات فوتبال استان کرمان را به عنوان نایب رئیس اول و منصور قنبرزاده را به عنوان نایب رئیس دوم و الهه عرب عامری را به عنوان نایب رئیس سوم معرفی کرده است. گزینه دبیرکلی ندارد و البته باید ۱۰ امضایش را از ۲۴ تا ۲۷ اسفند به فدراسیون فوتبال تحویل دهد.

نواب منصور قنبرزاده

منصور قنبرزاده البته امروز یک کار عجیب کرده و همینکه شنیده علی کفاشیان قصد داشته برای ریاست و نایب رئیسی همزمان ثبت نام کند، وی هم این کار را انجام داده و شهاب الدین عزیزی خادم را به عنوان نایب رئیس اول و حیدر بهاروند و الهه عرب عامری را به عنوان نواب دوم و سوم معرفی کرده است و ظاهرا صادق درودگر هم دبیرکلش است. البته اسم وی و ابرقویی در لیستی که فدراسیون فوتبال منتشر کرده وجود ندارد و درست مثل نام علی کفاشیان برای نایب رئیسی اول بعدا درج می شود. دلیل قنبرزاده برای ثبت نام این بوده که ممکن است عزیزی خادم برای ریاست تایید نشود و به همین دلیل وارد کارزار انتخابات شده است.

چرا دادگان نیامد؟

امروز بسیاری منتظر محمد دادگان بودند که برای انتخابات ثبت نام کند اما وی جلو نیامد. علی کفاشیان گفت که دادگان نتوانسته امضاهایش را جمع کند و البته به اشتباه اعلام کرد که دادگان نتوانسته ۱۰ امضایش را جمع کند در حالیکه دادگان چون سابقه ریاست در فدراسیون فوتبال را داشته به ۵ امضا احتیاج داشت. محمد دادگان منتظر تایید مقامات بالا برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بود اما ظاهرا این تایید نهایی به وی نرسید تا رئیس سابق فدراسیون ثبت نام نکند. در حالی که بسیاری امیدوار بودند وی وارد رقابتهای انتخاباتی شود اما دادگان حتی برای گرفتن ۵ امضا هم اقدام نکرد. برخی می گویند که وی برای وزارت ورزش شانس دارد و شایعات و اخبار پشت پرده و تلگرامی وی را گزینه ای جدید برای وزارت ورزش و جوانان می دانند.

شنبه ۲۲ فروردین ثبت نام انجام شد و کاندیداها از ۲۴ تا ۲۷ اسفند امضاهایشان را تحویل دهند و منتظر تایید کمیته تایید صلاحیت فدراسیون و وزارت ورزش و البته دیگر نهادهای نظارتی باشند. در روزهای آینده بیشتر درباره انتخابات فدراسیون فوتبال خواهیم نوشت. تنور انتخابات فدراسیون فوتبال تا روز انتخابات، داغ خواهد ماند.

منبع نود

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :