رئیس مجمع نمایندگان اصفهان:
تابناک: رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: در حال حاضر آب رهاسازی شده برای آبیاری کشاورزان و کشت بوده، امیدوار هستیم وزارت نیرو به این نکته توجه کند زیرا هر گونه بی‌دقتی خسارت‌های سنگینی به کشاورزان وارد می‌کند.
کد خبر: ۲۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ 08 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، عباس مقتدایی با اشاره به جاری شدن زاینده‌رود و تداوم این جریان در طول سال اظهار داشت: مطالبه مردم جاری شدن آب و جریان پیدا کردن رودخانه زاینده‌رود به عنوان یک رودخانه دائمی است زیرا خشکی آن یک موضوع جغرافیایی مربوط به مباحث آب و هوا نیست، بلکه برخی از تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های دولتی در خشکیده شدن زاینده‌رود موثر بوده است.

وی افزود: البته این سوء مدیریت به همراه قهر طبیعت در مجموع تبدیل شدن زاینده‌رود ابتدا از دائمی به فصلی و سپس رودخانه اتفاقی را رقم زده است.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصفهان بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته و مصوباتی که از شورای عالی آب به نفع زاینده‌رود تصویب شد، در حال حاضر رودخانه زاینده‌رود دارای مصوبه از شورای عالی آب است و این مصوبات به جریان دوباره آب در رودخانه زاینده‌رود کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه از پمپاژها در مناطق بالادست و یا بیرون و حتی داخل استان و هم‌چنین برداشت‌های اضافه‌ای است که توسط صنایع استان اصفهان انجام می‌شود.

مقتدایی با بیان اینکه مطالبه جدی مردم جریان دائمی آب در رودخانه است، بیان کرد: اگر مصوبات به نحو شایسته و با دقت از سوی متولیان مربوطه همچون مسئولان استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری و در سطح ملی از سوی وزارت نیرو صورت گیرد، یقین داریم که رودخانه زاینده‌رود به عنوان یک رودخانه دارای آب در طول سال یا حداقل در بیشتر ماه‌های سال پر آب باشد.

وی افزود: در حال حاضر آب رهاسازی شده برای آبیاری کشاورزان و کشت بوده، امیدوار هستیم وزارت نیرو به این نکته توجه کند زیرا هر گونه بی‌دقتی خسارت‌های سنگینی به کشاورزان وارد می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار داشت: همه آبی که در 2 مرحله قبلی رهاسازی شده زمانی فایده دارد که مراحل پایانی کشت انجام شود در غیر این صورت بخش‌های اولیه به هدر می‌رود.

وی بیان کرد: رئیس جمهور در سفر خود به اصفهان این نکته را به صراحت قول داد برای جریان آب در رودخانه زاینده‌رود دولت عزم جدی دارد و اقدام عملی پس از قول رئیس جمهور مطالبه مردم اصفهان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار