کد خبر: ۲۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 09 April 2015
 مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: پیگیری راه‌اندازی فرهنگسرا ویژه بانوان، پیگیری احداث بازارچه دایمی زنان سرپرست خانوار، توسعه صندوق خرد زنان روستایی و... از جمله برنامه های در دستور کار اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در سال 94 است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا مریم جمشیدی صبح امروز 19 فروردین ماه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته زن که در استانداری برگزار شد از برگزاری 5 هزار و 400 برنامه در سراسر استان خبر داد و افزود: این برنامه ها از 16 فروردین تا 20 اردیبشهت ما در سطح استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: همایش بزرگ تجلیل از زنان نمونه استان، جشنواره مسابقات ورزشی بانوان، جشنواره زوجین خوشبخت، نمایشگاه صنایع دستی و عفاف و حجاب، همایش بزرگ زنان کارآفرین، برگزاری تور صنعتی ویژه مشاورین دستگاه های اجرایی، همایش ورزش بومی محلی، نمایشگاه توانمندی های زنان سرپرست خانوار، مسابقه بهترین پخت نان از جمله برنامه‌های شاخص ستاد هفته زن در سطح استان است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران اظهار کرد:  100 هزار و 343 زن سرپرست خانوار در استان داریم که در صدد هستیم بازارچه دایمی برای این افراد در سطح استان تشکیل شود.

وی ادامه داد: طی توافقاتی که با صندوق مهر امام رضا(ع) انجام شده، 2.5  میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به بانوان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده که بخشی از این تسهیلات جذب شده است.

وی افزود: رایزنی‌هایی با سرپرستی بانک‌های استان برای اشتغال خودگردان و کارآفرینی خانگی انجام شده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران اظهار کرد: باید از ظرفیت و توانمندی هر یک از بانوان در جایگاه خودشان استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار طلاق در استان اشاره کرد و افزود: طبق آمار معاون رییس جمهور در امور زنان، مازندران در سال گذشته در برخی از شاخص ها شامل میزان زنان سرپرست خانوار، نرخ مشارکت اقتصادی بانوان، پایین بودن نرخ بیکاری، آسیب های اجتماعی، مرگ و میر ناشی از باروری در کشور کمترین میزان را داشته است.

وی ادامه داد: مازندران در 6 ماهه سال گذشته نسبت به سال 92 روند کاهشی را در طلاق داشته است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خاطرنشان کرد: 17 درصد جمعیت زیر 15 سال استان کاهش یافته و 15 درصد بر جمعیت 15 تا 64 سال اضافه شده است.

جمشیدی با بیان اینکه جمعیت زیر 15 سال در مردان  و جمعیت 15 تا 64 سال در بانوان بیشتر است، گفت: در کل 29 درصد جمعیت مازندران را بانوان تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: 70 درصد زنان سرپرست خانوار مازندران بیش از 50 سال سن دارند در حالی که در مردان 34 درصد از جمعیت سنشان بالای 50 سال است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تصریح کرد: پیگیری ایجاد فرهنگسرا ویژه بانوان، پیگیری احداث بازارچه دایمی زنان سرپرست خانوار، توسعه صندوق خرد زنان روستایی، برنامه‌های جهت کاهش طلاق و طرح آموزش در حوزه سلامت زنان از جمله برنامه های در دستور کار اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در سال 94 است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار