رئیس هیات پزشکی ورزشی استان گفت: متاسفانه زنان شاغل توجه کمتری به سلامتی و انجام حرکات ورزشی دارند و این نیازمند فرهنگسازی است.
کد خبر: ۲۰۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 10 April 2016

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان گفت: متاسفانه زنان شاغل توجه کمتری به سلامتی و انجام حرکات ورزشی دارند و این نیازمند فرهنگسازی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ حیدری مقدم در جشنواره فرهنگی ورزشی زنان فاطمی سلامت زنان را به عنوان جایگاه والای آن ها در جوهره خلقت به ویژه در شکل گیری فرهنگ، تربیت، سعادت و حفظ و ارتقاء سلامت خانواده و جامعه دارای نقش تعیین کننده دانست و گفت: بنابراین اتخاذ تدابیر مناسب برای ارتقاء سلامت زنان شاغل با توجه به نقش های خانوادگی و اجتماعی آنان از ضروری ترین ارکان است که برای حفظ جایگاه مناسب بانوان در اجتماع باید به آن توجه شود.

معاون امور مالی و توسعه منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره وظایف و مسئولیت های سنگین زنان شاغل در خانه و خانواده نیز، ‌اظهار داشت: این قشر از جامعه در سنگر خانواده نیز باید تمام و کمال به وظایف خود بپردازند و مانند زنان خانه دار به تمامی مسئولیت های یک کدبانو عمل کنند.

وی افزود: از سویی دیگر مخاطرات شغلی یکی از مهم ترین عواملی است که در حیطه سلامتی بانوان شاغل باید به آن توجه شود لذا به اعتقاد ما، باید به زنان به عنوان پایه های اصلی خانواده و محور اساسی سلامت، رشد، پویایی و اعتلای جامعه نگاه ویژه ای شود.

حیدری مقدم ورزش را یکی از مهم ترین عوامل رسیدن بانوان به سلامتی روحی، روانی و رشد اجتماعی دانست و گفت: فعالیت های بدنی و ورزشی به منظور برآورده کردن نیازهای روان شناختی همچون تغییر نگرش ها، دیدگاه ها، روابط انسانی، کارآیی اجتماعی، بهبود ادراک و...از اهمیت ویژه ای برای بانوان شاغل برخورد است.

وی افزود: بهترین سرمایه هر انسان سلامتی است و زنان کارمند باید به سلامتی خود در کنار کار و فعالیت اجتماعی توجه کنند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان ادامه داد: متاسفانه زنان شاغل توجه کمتری به سلامتی و انجام حرکات ورزشی دارند و این نیازمند فرهنگسازی است.

وی با بیان اینکه کمردرد یکی از شایعترین بیماری‌ها در انسان است، گفت: تقریباً همه افراد حداقل یکبار در طول عمر خود دچار کمر درد می‌شوند و اگرچه این بیماری در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد ولی بیشتر در سنین ۳۰ تا ۵۰ سالگی دیده می‌شود.

این متخصص فیزیولوژی ورزشی با اشاره به اینکه کمردرد می‌تواند شدید یا خفیف، کوتاهمدت یا مزمن باشد؛ تشخیص علت کمردرد را به معاینه فیزیکی دقیق نیازمند دانست.

وی گفت: نشستن طولانی مدت پشت میز و کم تحرکی در آینده موجب بروز بیماری های مختلفی در ناحیه کمر، گردن و بازو می شود که نیاز است حرکات ورزشی ویژه محیط کار هر دو ساعت یکبار انجام شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان افزود:. برداشتن وزنه های سنگین به شکل نامناسب ،فعالیت های سنگین ناگهانی ،پرت شدن از بلندی، تصادف،ورزش های حرفه ای وسنگین ،وضع بدنی نامناسب هنگام خوابیدن،بد نشستن و بد ایستادن،خم شدن به مدت طولانی ،خم شدن به سمت جلو،حمل کیف و کوله سنگین به خصوص در مدت طولانی؛کشیدگی و آسیب دیدگی عضلات کمر و همچنین کارکردن به شکل نادرست را از مهمترین علل ابتلا به کمر درد دانست.

حیدری مقدم با تاکید بر این جمله که زندگی را امروز آغاز کنیم اظهار کرد: افراد باید برای ورزش وقت بگذارند و از کار در وضعیت نادرست و ناراحت کننده و انجام بیش از حد یک کار و برداشتن اجسام سنگین خودداری کنند.

وی افزود: مطالعات نشان می دهد سن فیزیولوژیک کارمندان بیش ازسن تقویمی آنهاست و این در حالی است که پیاده روی منظم روزانه و همچنین کار با وزنه سبک سلامتی را تضمین می کند.

حیدری مقدم به منظور پیشگیری از عوارض چشمی از کاربران رایانه خواست پس از۰ ۲دقیقه کار کردن با رایانه به مدت ۲۰ثانیه به فاصله بیست فوتی خیره شوند و همچنین برای حفظ سلامت و تناسب اندام و برخورداری از بافت عضلانی مناسب سه روز در هفته ورزش کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار