نگاهی به زندگی یک وب مستر ایرانی؛
تابناک اصفهان – رضا حجازی ( فعال شبکه های اجتماعی و روزنامه نگار آزاد) : مدیر کانال گیزمیز کیست و چگونه این کانال را اداره می کند؟
کد خبر: ۲۱۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰ 13 April 2016

تابناک اصفهانرضا میر حجازی ( فعال شبکه های اجتماعی و روزنامه نگار آزاد) : مدیر کانال گیزمیز کیست و چگونه این کانال را اداره می کند؟

رضا راد معروف به منصور قیامت (مدیر کانال گیزمیز)

خودش می گوید یک وب مستر است؛ در این حد به خوره اینترنت بودنش می بالد که گفته وقتی به خواستگاری برود می گوید وب مستر است و شغلش خوره اینترنت بودن است.

متولد تیر ماه ۱۳۶۱ در شهر قم؛ لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارد و ۱۰ سال است که زندگی اش مجازی است.


کارش در اینترنت را با یک کاربری در یک انجمن اینترنتی آغاز کرده است؛ لقبش در دانشگاه قیامت بوده و از همین رو برای خفن شدن اسمش در انجمن، خودش را "قیامت" نامیده است؛ این آغاز قیامت را به جایی رسانده که حالا از بهترین وب مسترها و پردرآمدترین های آن هاست.

معتقد است یک رسانه دار مجازی است، ورودش به این عرصه نیز با یک وبلاگ به نام "قیامت" شروع می شود؛ وبلاگی که در حد خودش رکورد می زند و در چند ماه به زیر ۱۰۰ در الکسا می رسد، کاری که هر وب بازی می داند نوعی شق القمر است. مطالبش در وبلاگ قیامت هم گلچینی است از دنیای پر هیاهوی اینترنت؛ جوک، عکس، شعر و به قول خودش مطالب جذاب. جذب این همه مخاطب که در وب گردی هایشان حتما به "قیامت" می رسند، نکته ای می شود که رضا راد را به این نتیجه می رساند که استعدادش در این زمینه است. دست به قماری دیگر می زند، وبلاگش با هزاران مخاطب را به خاطر امکانات محدود بلاگفا تعطیل می کند و به سراغ بلاگ اسپات می رود؛ دوباره شق القمر می کند؛ در عرض ۴ ماه به زیر ۱۰۰ در الکسا می رسد!

وقتی درباره سخت کار از او پرسیده می شود، می گوید هیچ مشوقی نداشته، حتی خیلی اوقات مجبور بوده متلک بقیه را هم تحمل کند؛ اما با این وجود جلو رفته ها از پولدارترین وب مسترهای ایران حساب می شود!

درباره درآمدزایی مجازی اش گفته، بر می گردد به وبلاگ قیامت، با یک بنر ۸ هزار تومانی در ماه شروع کرده و حالا میزان درآمدش از کانال گیزمیز روزانه یک میلیون و ششصد هزارتومان حدس زده می شود؛ البته در این بین کارهای دیگری هم برای کسب درآمد انجام داده از خرید و فروش فیلم های کره ای تا جومونگ های مختلف و ... همه بخشی از درآمد های اینترنتی او بودند که خودش نخواسته همه اش را به اصطلاح لو بدهد. از این بین فعلا گیزمیز و گیزمیزفان است که از روی تبلیغاتش مشخص است چقدر درآمدزاست.

قیامت اما خیلی هم رور تلگرام حساب باز نکرده است؛ خودش گفته اگر تلگرام فیلتر شود عین خیالش نیست؛ حداقلش این است که می رود به زندگی اش می رسد!

و در نهایت چند نکته کوتاه درباره رضا راد معروف به "قیامت":

1- بر خلاف آنچه تصور می شود او تیم ندارد و تا همین چند وقت پیش گیزمیز را تنها اداره می کرده است.

2- از اولین کانال های تلگرام ایرانی نبوده و زمانی که شروع کرده خیلی از کانال ها بیش از 30k مخاطب داشته اند اما او با پشتکار به این شرایط رسیده است.

3- تلفن همراهش یک "هوآوی" معمولی است و از چند تلفن برخوردار نیست.

"ایرانگرام"

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار