معاون فنی مرکز بهداشت مازندران گفت: سن ابتلا به دیابت در مازندران کاهش یافته است.
کد خبر: ۲۱۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 19 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، نادر آهنگر در همایش سفیران سلامت دانش آموزی در سالن شهید رجایی آموزش و پرورش آمل با اشاره به اینکه خودمراقبتی مبحثی جدید در بخش سلامت ایران است اما این طرح بیش از نیم قرن در دنیا تجربه شده است، افزود: تعداد زیاد بیماران در اورژانس ها و مراکز درمانی افتخار نیست زیرا هزینه در این بخش فرصت های از دست رفته در حوزه سلامت به شمار می رود.

وی با بیان اینکه مسئولان و مردم باید در برنامه ای مشترک مشارکت کنند، با اشاره به سهم مازندران در بیماری های چاقی و دیابت تصریح کرد: از چهار اردیبهشت ماه ارزیابی میزان چاقی و بیماری های پرخطر کشور آغاز و اعلام می شود.

آهنگر با تاکید بر اینکه 76 درصد بار بیماری ها در بخش غیرواگیر است، تصریح کرد: 100هزار نفر بیمار دیابتی در مازندرانوجوددارد که به صورت متوسط سالیانه یک میلیون تومان هزینه درمان این افراد است و به طوری که سالیانه 110 هزار میلیارد تومان برای درمان بیماران دیابتی در مازندران هزینه می شود.

وی با اعلام اینکه سن دیابت در مازندران کاهش یافته است، افزود: هزینه های درمان بیماری ها می تواند در بخش عمرانی و ارتقای سلامت هزینه شود.

معاون فنی مرکز بهداشت مازندران با تاکید بر اینکه اگرچه دانش مردم در حال افزایش است اما همه نیاز به مشاوره همچنان احساس می شود، گفت: در مسایل بهداشتی مردم خواهان دخالت هستندو از این رو خودمراقبتی برای کشورهایی مانند ایران که منابع و درآمدهای محدود دارند به صرفه است.

وی با تاکید بر اینکه در بخش توسعه ای و آموزش زنان و بانوان فعال تر هستند، افزود: برای بخش سلامت زنان مهره کلیدی هستند و آموزش این قشر می تواند بازدهی منسبی داشته باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار