تابناک: دکتر حسن طاهر احمدی : جامعه مامایی حامیان اصلی سلامت زنان ، کودکان و خانواده‌ها به شمار می‌آیند، که با تضمین سلامت مادران و نوزادان ، زندگی، نشاط و شادابی را در جامعه به ارمغان می آورند.
کد خبر: ۲۲۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 04 May 2016

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر حسن طاهر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در پیامی روز جهانی ماما را به جامعه مامایی تبریک گفت.

متن کامل پیام به شرح ذیل است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

پانزدهم اردیبهشت مصادف با پنجم ماه می و روز جهانی ماما را به جامعه تلاشگر مامایی به خصوص همکاران این حوزه در استان مرکزی تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

بی شک قلب های مضطرب هر مادری با نگاه های آرامبخش و امیدآفرین ماما آرام می گیرد و آمدن عزیز ترین موجود زندگی را نوید می بخشد و جامعه مامایی حامیان اصلی سلامت زنان ، کودکان و خانواده‌ها به شمار می‌آیند، که با تضمین سلامت مادران و نوزادان ، زندگی، نشاط و شادابی را در جامعه به ارمغان می آورند.

حفظ، تامین و ارتقای سلامت مادران و نوزادان این مرزو بوم بدون تردید مرهون تلاشهای بی شائبه و نشات گرفته از حس مادرانه جامعه مامایی است که خالصانه در راستای ارتقای بهداشت باروری و سلامت مادر و نوزاد می کوشند تا شاهد تربیت و پرورش آینده سازانی سالم و پیشگام در جامعه باشیم.

در سالی که با بیان مقام معظم رهبری مزین شده به سال " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " فرصت را مغتنم شمرده و ضمن تقدیر از این قشر صبور و ایثارگر که حضرت فاطمه (س) را الگو  و اسوه خود قرار داده اند ، از  آنان می خواهم همچون گذشته با بهره گیری از علم و مهارت و عشق و صبر در راستای کاهش مرگ و میر مادران و کودکان و ارتقای سلامت آنان تلاش کنند تا انشاءا... شاهد جامعه ای سالم و شاداب و پویا باشیم.

قدردان شما هستيم که با تحمل لحظه های دشوار، سبزی نگاهتان را تقدیم سیمای لطیف نوزادان مي نماييد،همه ما آگاهیم که مامایی هنریست که علم را به خدمت می‌گیرد‌‌ تا عشق را در معرکۀ راز و تجلیگاه آفرینش به نمایش گذارد. گستره فعاليت ماماها از سطوح مشاوره و مراقبتهای دوران بلوغ، بارداری، زايمان تا يائسگی  و غربالگری است و اين امر نشان دهنده اهميت اين حرفه در نظام سلامت کشور است.

این روز را بر شما ماماهای پرتلاش، که پیام عشق و امید می‌دهید‌، بر شما ها که با دستان پر‌نیاز‌، از خداوند توانای بی‌نیاز‌، مدد می‌جویید تا دنیای روشنایی‌ها را رهاوردی تازه بخشید، بر شما تلاشگران جامعه مامایی که وظیفه دشوار و حیاتی حفظ سلامت مادر و نوزاد را به عهده دارید تبریک و تهنیت عرض مینمائیم.

دکتر حسن طاهر احمدی 15 اردیبهشت 1395

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار