زینلی:
تابناک: رئیس انجمن گیاهان دارویی اصفهان گفت: با توجه به کم آبی و خشکسالی استان اصفهان و سازگاری گیاهان دارویی با شرایط سخت آب و هوایی سطح زیر کشت این گیاهان افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 14 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، حسین زینلی عصر امروز در آئین افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه، گیاهان دارویی و ماهی‌های تزیینی با اشاره به فعالیت ۱۰ساله انجمن گیاهان دارویی اصفهان اظهار داشت: همانطور که از سابقه این انجمن پیداست استان اصفهان انتقال دهنده دانش فنی گیاهان دارویی به دیگر استان‌های کشور است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان تولیدات گیاهان دارویی برای صادرات مهم‌ترین دغدغه انجمن گیاهان داوریی اصفهان است، افزود: در این راستا باید یادآور شوم که خشکسالی اثر مثبتی بر روی تولید گیاهن دارویی دارد.

رئیس انجمن گیاهان دارویی اصفهان ابراز داشت: با توجه به کم آبی و خشکسالی استان اصفهان و سازگاری گیاهان دارویی با شرایط سخت آب و هوایی سطح زیر کشت این گیاهان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا سال ۲۰۵۰ درآمد حاصل از صادرات و تولید گیاهان دارویی کشور ۵۰ تریلیون خواهد بود، ادامه داد: در این راستا میزان ایجاد اشتغال و درآمد حاصل از تولید گیاهان دارویی در آینده‌ اقتصادی کشور بسیار قابل توجه است.

به تولید چمن مقاوم به شوری آب و خشکسالی دست یافتیم

احمد سلیمانی‌پور، مدیرعامل سازمان پارك‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در ادامه این آئین افتتاحیه با اشاره به فعالیت مرکز تحقیقات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در محمود آباد اظهار داشت: در این مرکز فعالیت‌های پژوهشی در خصوص رشد انواع گیاه در مراتع و فضاهای طبیعی شهر اصفهان مورد بررسی و پژوهش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پژوهش بر روی ۵۰۰ نوع چمن مقاوم در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: در حال حاضر به تولید چمن مقاوم به شوری آب و خشکسالی دست یافته‌ایم که برای تولید انبوه آن با شرکت‌های بخش خصوصی وارد مذاکره خواهیم شد.

مدیرعامل سازمان پارك‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شناسایی گیاهان گوناگون و سازگار کردن آنها با آب و هوای اصفهان را نیز از دیگر فعالیت‌های مرکز پژوهش‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری دانست و افزود: این گیاهان پس از سازگار شدن با آب و هوای اصفهان برای تولید انبوه در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار می‌گیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار