" بررسی اعتبارنامه جای بده و بستان است"
تابناك اصفهان: پس از ابطال آراي مينو خالقي در نوروز سال جاري از سوي شوراي نگهبان، اظهارنظرهاي سياسي و حقوقي بسياري درباره اين موضوع عنوان شد. برخي از گستردگي دامنه نظارت استصوابي حتي تا بعد از تاييد اعتبارنامه نمايندگان سخن گفته و برخي اين نظارت را محدود به قبل از انتخابات و زمان برگزاري و حداکثر تا تاييد نتايج حوزه هاي انتخابيه قلمداد مي کنند.
کد خبر: ۲۲۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 11 May 2016

تابناك اصفهان: پس از ابطال آراي مينو خالقي در نوروز سال جاري از سوي شوراي نگهبان، اظهارنظرهاي سياسي و حقوقي بسياري درباره اين موضوع عنوان شد. برخي از گستردگي دامنه نظارت استصوابي حتي تا بعد از تاييد اعتبارنامه نمايندگان سخن گفته و برخي اين نظارت را محدود به قبل از انتخابات و زمان برگزاري و حداکثر تا تاييد نتايج حوزه هاي انتخابيه قلمداد مي کنند. در طول بيش از يک ماهي که از اين تصميم شوراي نگهبان گذشته، چهره هاي مختلفي از رئيس جمهور و وزير کشور گرفته تا نمايندگان مجلس در اين باره اظهار نظر کرده بودند، به جز اعضاي شوراي نگهبان.

اما امروز آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان مهر اين سکوت را شکست. او در همایش رؤسای دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور، با اشاره به ابطال آراي بعضی از نامزدها به علت دستیابی به اسناد جدید، که حاکی از عدم صلاحیت آنها بود، گفت: نظارت استصوابی شورای نگهبان عام و در تمام مراحل است. این اقدام سابقه هم داشته در مورد فردی که بعد از رأی‌آوردن معلوم شد، مدرک تحصیلی‌اش فاقد اعتباراست. در آن شرایط انتخابات را هم شورای نگهبان ابطال کرد.

وی تصریح کرد: بعضی ادعا می‌کنند بعد از رأی‌گیری فقط مجلس است که می‌تواند اعتبارنامه فرد فاقد صلاحیت را تأیید نکند. این ادعا علاوه بر این که خلاف نظارت استصوابی قبل از ورود به مجلس است، تاریخ هم نشان نمی‌دهد که در مجلس اعتبارنامه‌ای را به جز یک مورد رد کرده باشند و به شهادت تاریخ این جای معامله و بده و بستان است.

اهم اظهارات دبیر شورای نگهبان را به نقل از مهر بخوانید؛

*دولت و مجلس باید مسأله مهم اقتصاد مقاومتی را با روحیه انقلابی پیگیری کند تا مشکل تولید و اشتغال حل شود. قوه قضائیه هم باید انقلابی باشد تا بتواند اجرای عدالت کند. دولت باید انقلابی باشد تا در خدمت به نظام و مردم و اجرای قانون موفق باشد چراکه بدون روحیه انقلابی و استکبارستیزی که لازمه انقلابی‌گری است، نمی‌تواند اصول و مبانی انقلاب اسلامی را حفظ کند.

*چنانکه رهبر معظم فرمودند حوزه علمیه یعنی مراجع، اساتید، طلاب باید انقلابی باشند تا به درد مردم و مملکت بخورند وگرنه هر چه با سواد و معلومات فقهی و اصولی و غیره باشند به این نظام اسلامی که برخاسته از جهاد و ایثارگری شهدا و جانبازان است نمی‌توانند خدمتی بکنند، مسأله حفظ نظام از سایر مسائل اسلامی مهمتر است بنابراین باید مرجعی مثل آیت‌الله سیستانی در مقابله با توطئه‌های دشمن فتوای انقلابی صادر کند.

منبع: خبر آنلاين

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار