دوازدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی میزبان برگزاری "ایده شو" با نام کسب‌وکارهای اجتماعی بود.
کد خبر: ۲۲۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 14 May 2016
شانزدهمین دوره ایده شو با نام کسب‌وکارهای اجتماعی در هتل عباسی اصفهان برگزار شد. در ابتدا شوان صدرقاضی – پژوهشگر و یکی از داوران این دوره از ایده شو با ارائه تعریفی از کسب‌وکارهای اجتماعی به استقبال این مسابقه رفت.

وی با بیان اینکه کسب‌وکارهای اجتماعی منفعتی اجتماعی در پی دارد، ادامه داد: کسب‌وکار اجتماعی فرآیندی همراه با خلاقیت و نوآوری است که مجموعه‌ای از منابع را در کنار هم قرار می‌دهد.

صدرقاضی با بیان اینکه در کسب‌وکارهای اجتماعی چیزی بالاتر از سود برای افراد اهمیت دارد، افزود: به غلط جا افتاده که در کارهای اجتماعی که نفعی اجتماعی در پی دارد نباید به فکر درآمد باشیم، البته که بیشینه کردن سود اهمیت ندارد، اما حتماً درآمد مورد نظر است.

در این ایده شو 12 طرح با عنوان‌های درخت‌کاری آنلاین، سفر کار، با صدرا همه میتونن کار کنن، بازارچه خیریه آنلاین، بیمارستان آنلاین، اصفهان فا(اطلاع‌رسانی رویدادهای فرهنگی اجتماعی شهر)، تولید ظرف خشکبار با نمد، کودکان کتاب، شوری‌زدایی مبتنی بر فرآیند جذب و الکترودیالیز، سوغات زایر، هدبند هوشمند برای کمک به معلولان جسمی – حرکتی، تولید ساک خرید پارچه‌ای سلولزی جایگزین کیسه‌های پلاستیکی ارائه شدند.

افراد پس از معرفی ایده خود مورد رای گیری قرار گرفتند که در نهایت پنج طرح به فینال راه یافتند و به چهار دقیقه پرسش و پاسخ با داوران پرداختند.

پس از رای گیری نهایی سیما سلطانی با ایده هدبند هوشمند برای کمک به معلولان جسمی – حرکتی نفر اول، امیرحسین شبانی با ایده کودکان کتاب نفر دوم و در نهایت علی زمانی با ایده سوغات زایر سوم شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار