همایش جامعه، خانواده و سلامت زنان روز یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان و زنان در سالن آمفی تئاتر هلال احمر شهر ایلام برگزار شد. 4 هزار زن سرپرست خانوار در استان زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی هستند.
کد خبر: ۲۳۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 16 May 2016

همایش جامعه، خانواده و سلامت زنان روز یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان و زنان در سالن آمفی تئاتر هلال احمر شهر ایلام برگزار شد. 4 هزار زن سرپرست خانوار در استان زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی هستند.


به گزارش تابناک ایلام؛"فرهاد قیصربیگی"  در همایش جامعه، خانواده و سلامت زنان که روز یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان و زنان در سالن آمفی تئاتر هلال احمر شهر ایلام برگزار شد با بیان اینکه 50درصد جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند گفت: در سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب نیز به جمعیت بانوان توجه ویژه ای شده است.

قیصربیگی اظهار کرد: خانواده سالم و رسیدگی به معیشت زنان سرپرست خانوار در این برنامه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: باید زمینه لازم فراهم شود تا با ارایه آموزش های لازم از سوی ارگان های مرتبط هم زمینه تحقق خانواده سالم فراهم شده و هم وضعیت معیشتی زنان سرپرست خانوار روبه بهبود پیش رود.

مدیر کل بهزیستی ایلام اضافه کرد: 4 هزار زن سرپرست خانوار در استان زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی هستندکه طی سال گذشته 25میلیارد ریال برای توانمندسازی این افراد هزینه شده است.

مدیر کل بهزیستی ایلام با بیان اینکه توانمندی فکری بانوان باید مورد توجه قرار گیرد، برگزاری کارگاه های اشتغالزایی، اجرای طرح مالی خدمات خرد و غیره را از جمله طرح های حمایتی بهزیستی برای زنان سرپرست خانوار عنوان کرد.

"علی مهر علیزاده " مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام  نیز سلامت زنان را از محورهای مهم برای توسعه پایدار عنوان کرد و افزود: نقش محوری زنان در کانون خانواده اهمیت سلامت این قشر را مضاعف می کند.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی در بین کشورهای منطقه خاورمیانه در برخی شاخص های مرتبط با حوزه زنان نظیر امید به زندگی و مرگ و میر زنان وضعیت مطلوبی دارد گفت: باید برای رسیدن به نقطه آرمانی و مطلوب و تقویت حوزه های مربوط به زنان تلاش بیشتر کرد.
وی اظهار کرد: مساله سلامت زنان به منزله نبود بیماری نیست بلکه رفاه اجتماعی، روحی و معنوی این قشر بوده و در این زمینه عمده ترین عوامل در سلامت زنان مسایل اجتماعی است.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام بیان کرد: 75درصد عوامل سلامت اجتماعی زنان خارج از حوزه دستگاه های تخصصی است و در این زمینه ارگان های مختلف باید بیشتر از گذشته با احساس مسئولیت اجتماعی برای تقویت حوزه زنان مشارکت داشته باشند.
 

"فرنگیس علیلیان" رئیس انجمن زنان استان ایلام نیز در این همایش با بیان اینکه جامعه زنان این استان در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته افزود: این تغییر با حضور زنان در صحنه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره مشهود است.

فرنگیس علیلیان از مسئولان دستگاه های مختلف خواست برای توسعه فعالیت های زنان و حضور هرچه بیشتر آنها در جامعه همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

کارشناس ، مسئول دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور نیز در این همایش بر ضرورت آگاهی زن و مرد از مهارت های زندگی برای ارتقا سلامت روانی در خانواده ها بویژه زنان تاکید کرد.

در این نشست  که توسط اداره کل بهزیستی ایلام و با مشارکت انجمن زنان استان ایلام برگزار شد دو نفر از اساتید دانشگاه مقاله های علمی با موضوع اهمیت سلامت زنان و حضور این قشر در جامعه و خانواده ارائه کردند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار