پنجمین سمینار بین المللی زنان در شیراز با تمرکز ویژه بر روی سرطان در زنان و با حضور اندیشمندان علوم پزشکی دانشگاههای کشور و متخصصانی از کشورهای خارجی چهارشنبه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گشایش یافت .
کد خبر: ۲۳۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 18 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: رئیس همایش بین المللی سلامت زنان و فوق تخصص گوارش و کبددر مراسم آغاز به کار این همایش اظهارداشت : بررسی تغییرات اپیدمیولوژیک سرطان زنان در سطوح ملی و بین المللی ، استراتژی های چند گانه در تمام سطوح پیشگیری از سرطان زنان ، مداخلات در سرطان زنان و پیشگیری و سلامت معنوی در پیشگیری از سرطانهای زنان از جمله محورهای اصلی این همایش است .
دکتر کامران لنکرانی افزود: نظام های سلامت در دنیا بیشتر در بحث های کلان به نوعی مرد محور هستند و بر این اساس برخی مشکلات مربوط به زنان نادیده گرفته شده در حالی که سلامت زنان از جهات مختلف دارای اهمیت است .
وی افزود : یکی از اهداف هزاره سوم کاهش مرگ و میر مادران باردار بود که خوشبختانه کشور ما در این زمینه در سال 2008 میلادی مقارن 1387 به این هدف رسید .
وی با اشاره به اینکه الگوی بیماری در کشور ما نیز مانند سایر کشورها در زنان و مردان متفاوت است، گفت : چهار درصد خانم های میانسال در مقایسه با 26 درصد آقایان میانسال از دخانیات استفاده می کنند اما طی سال های گذشته رشد مصرف دخانیات در زنان بیشتر بوده و به ویژه شاهد افزایش مصرف قلیان در خانم ها هستیم که بر این اساس نگران بروز برخی بیماری های ناشی از آن در آینده هستیم، با وجود اینکه اینگونه بیماری ها با توجه به آمار کم زنان مصرف کننده دخانیات، تاکنون کم بوده اند .
دکتر لنکرانی با اشاره به اینکه مهمانانی از کشورهای هلند و کانادا از سخنرانان خارجی شرکت کننده در این سمینار هستند، ادامه داد: امیدواریم طی دو روز برگزاری این همایش فضای گفتمانی خوبی در خصوص اهم موارد مرتبط با سلامت بانوان ایجاد شود .
وی با بیان اینکه سلامت خانواده یکی از محورهای این سمینار است، گفت : سلامت خانواده محور سلامت جامعه است و نقش بانوان در این زمینه قابل توجه بوده زیرا بر اساس تحقیقات، نکات مربوط به سلامت در خانواده هایی که بانوان در آنها دخالت دارند، بیشتر رعایت می شود .
دکتر لنکرانی اظهارداشت : نقش زنان در سلامت روانی خانواده و پرورش کودک و نوجوان برای ایفای نقش های مناسب در جامعه به ویژه برای نقش مادری، از دیگر موارد دارای اهمیت است که در این سمینار به عنوان یک محور مورد بررسی قرار می گیرد .
وی بیان کرد: کشور از رشد جمعیت یک و شش دهم درصد برخوردار است و اگر این روند ادامه یابد ظرف 25 سال آینده به جامعه ای سالمند تبدیل می شویم و در حال حاضر در بحران جمعیتی هستیم و باید الگوی جمعیتی تغییر کند و با افزایش نرخ باروری این مشکل رفع گردد .
دکتر لنکرانی ادامه داد : برای تغییر نرخ باروری باید نگاهی بین بخشی داشته باشیم، به طور مثال افزایش مرخصی زایمان از سه ماه به شش ماه و سپس 9 ماه تاثیر گذار است و باید به سمت سیاست های حمایتی از مادران و فرزندان خانواده ها پیش رویم تا شاهد افزایش باروری در کشور باشیم.
دکتر لنکرانی گفت : حدود 760 مقاله به این سمینار ارسال شده که 354 مورد به صورت پوستر و 30 مورد نیز در قالب سخنرانی ارائه می گردد و چهار کارگاه آموزشی برگزار می شود، برگزاری نمایشگاه مرتبط با سلامت زنان نیز از برنامه های حاشیه ای این سمینار است .
چهارمین سمینار بیمار یهای زنان به مدت دو روز با حضور اندیشمندان حوزه علوم پزشکی از کشورهای هلند و کانادا و متخصصان علوم پزشکی از دانشگاههای کشور به مدت دو روز در شیراز ادامه دارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار