یکی از عواملی که سلامت زنان را تهدید کرده و در دل مادران باردار دلشوره می اندازد همان طی کردن دوران بارداریست که سالانه شاهد مرگ و میر مادران به علت بارداری ها و یا سقط جنین هستیم.
کد خبر: ۲۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 15 April 2015

 گاهی برخی مادران به خاطر یک غفلت کوچک دچار پشیمانی شده و گاهی هم باید تا پایان عمر باید اظهار تاسف داشته و یا با مرگ خود زندگی را به کام سایر اعضاء خانواده تلخ  کنند.

به گزارش تابناک همدان ؛ سقط جنین به دو صورت عمدی و غیر عمدی اتفاق می افتد واگر جنین دچار اختلالات ژنتیکی باشد با تاییدیه پزشک و مجوز پزشکی قانونی می تواند جنین را سقط کند که این عمل نیز تبعات خاص خود را داشته و بهتر است هر مادری قبل از بارداری به ویژه افرادی که ازدواج فامیلی دارند از مشاوره های ژنتیکی استفاده کنند تا هیچ گاه پشیمان نشوند.

با پیشرفت تکنولوژی و انجام آزمایشات تخصصی می توان از تولد فرزندی معلول خودداری کرد، بنابراین چه خوب می شود این موضوع در جامعه فرهنگ سازی شود تا هیچ گاه مادری به علت سقط دچار مرگ نشود و هیچ کودکی معلول به دنیال نیاید.

اما مادرانی که ناخواسته باردار می شوند و به علت مشکلات اقتصادی و عدم توانایی برآمدن از هزینه های زندگی اقدام به عمل ناپسند سقط جنین می کنند و این موضوع علاوه بر اینکه قتل محسوب می شود گاهی مرگ مادر را به دنبال دارد که بهتر است برای جلوگیری از هر گونه اتفاق تلخ و ناخوشایند جلوی این گونه اتفاقات را به سادگی گرفت.

سقط درمانی در شرایطی انجام می شود که مجوز پزشکی قانونی و تاییدیه پزشک را داشته و این نوع عمل در شرایط استریل و تحت نظر پزشکان انجام می شود و جنین از بدن خارج می شود.اما سقط های غیر قانونی عوارض شدید به دنبال دارد و گاهی موجب مرگ مادر می شود.

به گفته دکتر "موسوی بهار" رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، در سال 93 نیز چهار نفر مرگ و میر مادر ناشی از بارداری و سقط جنین به ثبت رسیده است که نسبت به سال ماقبل آن نیز با کاهش همراه بوده به گونه ای که در سال 92 نیز 9 مورد مرگ مادر به ثبت رسیده است. در سال جاری نیز یک مورد مرگ مادر باردار یک هفته بعد از سقط جنین در همدان به وقوع پیوسته است که علت مرگ این مادر توسط پزشکان متخصص در دست بررسی است.

حال بهترین فرصت است تا مادران با دانستن این مطلب تصمیم بگیرند  که آیا مشاوره های ژنتیکی را ترجیح می دهند و یا سقط جنین و عوارض بعد از آن و حتی مرگ را ؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Adiana
|
Russian Federation
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
That's a molkebr-ader. Great thinking!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار