مدیرکل امور بانوان استانداری اردبیل مطرح کرد:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت:‌ سرانه ورزشی زنان در استان اردبیل کمتر از 34 صدم متر مربع است که استان اردبیل از این لحاظ رتبه 28 کشور را دارد.
کد خبر: ۲۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 16 April 2015

به گزارش فارس، ماریا موسوی عصر امروز در کارگاه آموزشی مهارت‌آموزی مردان در گرامیداشت هفته زن در فرمانداری اردبیل اظهار کرد: سرانه ورزشی زنان در استان اردبیل کمتر از 34 صدم متر مربع است که استان اردبیل از این لحاظ رتبه 28 کشور را دارد که سعی می‌کنیم با همکاری ورزش و جوانان اولین مجتمع ورزشی اختصاصی بانوان را در سال‌جاری احداث کنیم.

وی اهمیت شادابی و ارتقای سلامت بانوان را ضروری اعلام کرد و گفت: سلامت زنان می‌تواند سلامت مردان و کودکان خانواده را نیز تضمین کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل از راه‌اندازی کلینیک عمومی زنان در شهرهای مختلف خبر داد و افزود: قرار است در این کلینیک مشاوره‌هایی به زنان و مردان به صورت خانوادگی ارائه شود.

موسوی از احداث بیمارستان تخصصی زنان در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: با توجه به بالا بودن آمار ابتلا به بیماری‌های مرسوم جامعه زنان در استان اردبیل انتظار می‌رود این بیمارستان با ظرفیت 40 تا 50 تخت احداث شده و با راهکارهای مناسب نسبت به پذیرش و مداوای بیماران زن اقدام کنیم.

وی تدوین دایره‌المعارف زنان و همچنین توسعه سالن‌ها و قرائت‌خانه‌ها برای بانوان را یادآور شد و بیان کرد: به دور از نگاه کلیشه‌ای تلاش می‌کنیم تا با یک تحقیق و پژوهش منسجم بتوانیم در حل مشکلات بانوان اقدامات لازم را انجام دهیم.

موسوی ساماندهی سرمایه‌های سرگردان بانوان و ایجاد مجموعه‌های تولیدی و اشتغالزا را با هدف ایجاد فرصت‌های اشتغال برای بانوان بیکار یادآور شد و اضافه کرد: ما به راحتی می‌توانیم سرمایه‌های زنان به ویژه طلای آنها را در این مسیر به کار گیریم که اولین شرکت توسعه و عمران در این زمینه نیز در اردبیل با حضور 9 نفر از اعضای هیئت علمی، نخبگان و کارآفرینان نمونه آغاز می‌شود.

وی گسترش تعاونی‌های روستایی و همچنین تقویت از این مجموعه‌ها را با هدف رونق‌بخشی به تولید و اشتغال و بالا بردن مهارت‌ها و انجام مشاوره‌های دقیق یادآور شد و ادامه داد: ایجاد کلینیک‌های ویژه زنان، ارائه مشاوره‌های رایگان حقوقی و روانشناسی به همراه راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی زنان و تقویت پژوهش‌سراهای آبرومند از جمله پیگیری‌های ماست.

 
مشاور استاندار اردبیل در امور بانوان گفت: ما تلاش می‌کنیم تا در کنار برپایی نمایشگاه‌های منطقه‌ای، ملی و استانی حتی در نمایشگاه‌های خارج از کشور توانمندی‌های زنان را به نمایش بگذاریم که در گرامیداشت هفته زن فردا نمایشگاه توانمندی‌های بانوان نیز راه‌اندازی می‌شود.

موسوی توانمندسازی بانوان روستایی را نیز با ایجاد فرصت‌های اشتغال یادآور شد و افزود: در گرامیداشت هفته زن سه هزار و 500 برنامه در جای جای استان اردبیل برگزار شده و یا در حال برگزاری است و این هفته بهانه‌ای است تا چالش‌های پیش روی زنان را بیشتر مطرح کنیم.

وی نقش اصلی زنان را نقش مادری و همسرداری آنها توصیف کرد و گفت: اولین شرط داشتن جامعه سالم و پویا ارتقای سلامت و پایداری خانواده‌ها و بدون خانواده نه تنها هویت انسانی نابود می‌شود بلکه همه تلاش‌ها بی‌ثمر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار