کد خبر: ۲۳۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴ 01 June 2016
‌فرماندار قائم‌شهر گفت: صندوق‌ها و مؤوسسات خیریه‌ای که بدون مجوز کار می‌کنند با کمک نیروی انتظامی شناسایی و بعد از شناسایی این اماکن پلمب و از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

به گزارش تابناک مازندران، مهدی محمدی ظهر امروز در جلسه مشارکت‌های مردمی بهزیستی با بیان اینکه اگر خانواده‌هایی که فرزند یا فرزندان‌شان عضو بهزیستی هستند صادقانه ببیند پولی که پرداخت می‌کنند برای خود آنها هزینه می‌شود، اظهار کرد: با این اعتمادسازی رغبت و انگیزه آنها برای همکاری بیشتر می‌شود.

وی افزود: مشارکت‌های مردمی نیز باید شفاف‌سازی شود تا افرادی که کمک کردند بدانند در مقابل پول گرفته شده از آنها چه خدماتی به افراد نیازمند داده شد.

فرماندار قائم‌شهر تصریح کرد: باید در روستاها و هر محله‌ای از شهر افراد نیازمند شناسایی شوند و با مشارکت اهالی همان محل به‌صورت نامحسوس و با حفظ حرمت و کرامت انسانی کمک انجام شود چرا که معمولا افرادی که دچار مسئله هستند زودتر گرفتار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

محمدی با بیان اینکه قریب به 90 دهیار در شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: این افراد می‌توانند در روستاها، شورای مشارکت مردمی تشکیل دهند و با جمع‌آوری پول در همانجا هزینه کنند.

این مسؤول با بیان اینکه صندوق‌ها و مؤسسات خیریه‌ای که بدون مجوز کار می‌کنند با کمک پلیس شناسایی می‌شود، تصریح کرد: بعد از شناسایی این اماکن پلمب می‌شود.

وی در ادامه به برپایی بازارچه محلی دائمی اشاره کرد و گفت: همچنان به برپایی بازارچه محلی برای عرضه محصولات اصرار دارم اما تا زمانی‌ که زمینه آن به‌طور دائم فراهم شود می‌توان از چند فروشگاه نساجی که در سطح شهر وجود دارد بهره برد و از آن به‌عنوان بازارچه استفاده کرد تا افراد محصولات خود را در آنجا به‌فروش برسانند.

فرماندار قائم‌شهر افزود: نه تنها افراد مددجوی بهزیستی بلکه همه زنانی که محصولات خانگی تولید می‌کنند باید بتوانند در این بازارچه محصولات خود را عرضه و با درآمد آن به اقتصاد خانواده کمک کنند.

محمدی با بیان اینکه در حوزه تبلیغات نیز می‌توان از طریق پست بسته‌‎های تبلیغاتی را سه ماه در میان به‌صورت رایگان بین مردم توزیع کند، ادامه داد: نباید مشارکت را محدود کنیم در این راه می‌توان از افراد مختلف کمک گرفت تا بخش زیادی از مشکلات حل شود.

فرماندار قائم‌شهر اظهار کرد: در بازدیدی که از یکی از جمعه بازارها داشته‌ام خطاب به بخشدار بخش مرکزی گفتم مکلف هستید به دهستان بروید و جمعه بازار راه بیاندازید تا اهالی آنجا بتواند محصولات خود را بفروشد و بخشی از هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند به شرطی که خوب مدیریت شود.

وی خاطرنشان کرد: روز نخستی که قرار بود نان سنتی در قائم‌شهر بیاید خیلی‌ها مخالف کردند و اعتقاد داشتند نمی‌شود اما من یک تنه جلوی آنها ایستادم و پافشاری کردم و امروز نتیجه آن است که نان سنتی رونق خوبی پیدا کرده است و پیرو آن استانداری به بقیه شهرها هم تأکید کرده که مرکز نان سنتی راه‌اندازی شود.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار