بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 27 June 2016
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


نحوه اطلاع رهبری از شهادت آیت‌الله بهشتی


آیت‌الله بهشتی در روز هفتم تیرماه 60 به شهادت رسید این درحالی بود که مقام معظم رهبری روز قبل از این واقعه ناگوار مورد سوء قصد قرار گرفته بودند و در بیمارستان بستری بودند.
باشگاه خبرنگاران جوان: آیت‌الله بهشتی در روز هفتم تیرماه 60 به شهادت رسید این درحالی بود که مقام معظم رهبری روز قبل از این واقعه ناگوار مورد سوء قصد قرار گرفته بودند و در بیمارستان بستری بودند.

چگونگی رساندن خبر شهادت آیت‌الله شهید بهشتی به رهبر معظم انقلاب، به روایت خودشان از این قرار است:

یک‌باره این خبر را به من ندادند. من تدریجاً با ابعاد این قضیه آشنا شدم. یکی دو روز اوّل که به هوش آمده ‌بودم، کسی اجمالاً از وقوع یک انفجاری در حزب به من خبر داد، لکن من در شرایطی نبودم که درست درک ‌کنم که چی واقع شده؟ یعنی شاید حتی کاملاً به هوش نبودم، لکن یادم هست که چیزی به من گفته ‌شد بعد هم یادم رفت. چون غالباً در حال شبیه حالات بعد از بی‌هوشی بودم؛ چون عمل‌های متعددی ‌انجام می‌گرفت و درد و این‌ها هم شدید بود، من را در یک حال شبه بی‌هوشی نگه می‌داشتند، یعنی در ‌حال گیجی مخصوص بعد از عمل جراحی. ‌

در هشتم، نهم این حادثه بود ظاهراً یک هفته‌ یا هشت روزی گذشته بود. من اصرار می‌کردم که برای من ‌رادیو و روزنامه بیاورند و به بهانه‌های گوناگون نمی‌آوردند و مقصود این بود که من مطلع نشوم از حادثه چون ‌افرادی که دور و بر من بودند بالأخره نمی‌توانستند در مقابل اصرارهای پی‌درپی من مقاومت کنند. مجبور ‌بودند قضیه را به من بگویند. ‌

آن کسی که می‌توانست این قضیه را به من بگوید کسی غیر از آقای هاشمی نبود. یعنی می‌دانستند ‌بخاطر نحوه‌ی ارتباط ما با هم طبعاً ایشان می‌تواند به یک شکلی مسأله را به من ‌بگوید و همین کار را کردند. البته من توجه نداشتم، یک روز عصری آقای‌هاشمی و آقای‌حاج‌احمد آقا - فرزند ‌حضرت امام - آمدند پیش من و یکی از کسانی که دور و بر من بود با آنها مطرح کرد که فلانی رادیو ‌می‌خواهد و روزنامه می‌خواهد و ما مصلحت نمی‌دانیم شما نظرتان چیه، اگر شما می‌گوئید بدهیم. ‌اینجوری شروع کردند قضیه را.

آقای هاشمی با آن بیان شیرین خودشان که همیشه مطالب را نرم و آرام و هضم‌شدنی مطرح می‌کنند ‌آن‌جا گفتند: نه به نظر من هیچ لزومی ندارد شما رادیو بیاورید. حالا خبرهای بیرون خیلی شیرین است، ‌خیلی مطلوب است، که این هم روی تخت بیمارستان این خبرها را بشنود. من اجمالاً فهمیدم که خبرهای ‌تلخی وجود دارد. گفتم چطور مگر؟ گفت خب همین دیگر، انفجار درست می‌کنند، بعضی‌ها شهید شدند، ‌بعضی‌ها مجروح شدند و به این ترتیب ایشان من را وارد حادثه کرد. من پرسیدم کی‌ها مثلاً شهید شدند، ‌کی‌ها مجروح شدند، ایشان گفت: مثلاً آقای بهشتی مجروح است، من خیلی نگران شدم. شدیداً از ‌شنیدن این‌که آقای بهشتی حادثه‌ای دیده و مجروح شده، ناراحت شدم. ‌

پرسیدم که ایشان چیه وضعش؟ کجاست؟ چه جوری است؟ ایشان گفت که بیمارستان است و نه نگرانی ‌هم ندارد. گفتم آخر در چه حدی است؟ ایشان گفت خب، مجروح است دیگر، ناراحت است. من گفتم که ‌در مقایسه‌ی با من مثلاً بدتر از من است بهتر از من است؟ می‌خواستم که ابعاد مسأله را بفهمم. ایشان ‌گفت همین‌جورهاست دیگر، حالا بی‌خود دنبال این قضایا تحقیق نمی‌خواهد بکنی، اجمالاً خبرهای بیرون ‌خیلی شیرین نیست، خیلی جالب نیست، خب بله، بعضی‌ها هم شهید شدند و این‌ها. ‌

ایشان من را در نگرانی گذاشت و رفت. من فهمیدم که یک حادثه‌ی مهمی است که آقای بهشتی در آن ‌حادثه مجروح شده، به ایشان هم قبل از این‌که بروند گفتم، خواهش می‌کنم هر چه ممکن هست مراقبت ‌بخرج داده بشود، تمام امکانات پزشکی کشور بسیج بشود تا آقای بهشتی را هر جور هست زودتر نجات ‌بدهید و نگذارید که ایشان خدای نکرده برایش مسأله‌ای پیش بیاید.

بعد که ایشان رفتند افرادی که دور و بر من بودند نمی‌دانستند که من چقدر خبر دارم و من از آن‌ها بطور ‌آرام، آرام مسأله را گرفتم. یعنی بقول معروف زیر زبانِ آن بچه‌هایی که دور و بر من بودند خود من کشیدم و ‌فهمیدم که ایشان شهید شدند. طبعاً برای من بسیار سخت بود با این‌که همه‌ی ابعاد حادثه را و خصوصیات ‌حادثه را و کسانی را که شهید شده بودند نمی‌دانستم که چه‌جوری است و تا چه حدودی هست. اما ‌نفس شهادت آقای بهشتی برای من یک ضربه‌ی فوق‌العاده سنگینی بود. تا روزهای متمادی من دائماً ‌ناراحت و منقلب بودم و اندک چیزی من را می‌برد تو بَهر این حادثه‌ی تلخ. بله به‌هرحال برای من بسیار چیز ‌سخت و تلخی بود.‌



وضعیت جسمانی سوریان از زبان خودش


خبرگزاری ایسنا: فرنگی‌کار وزن 59 کیلوگرم ایران با بیان اینکه آسیب دیدگی‌اش رو به بهبود است گفت: به زودی تمریناتش را در کنار سایر فرنگی‌کاران از سر می‌گیرد.

حمید سوریان درباره  آسیب دیدگی‌اش در جریان تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی گفت: مصدومیت بخشی جدا نشدنی از ورزش قهرمانی است و به هیچ عنوان نمی‌توان از آن جلوگیری کرد. در تمرینات روز گذشته از ناحیه گردن دچار آسیب دیدگی شدم که با درد بسیار شدیدی همراه بود اما خوشبختانه دردم رو به بهبود است و انشاله با دعای خیر مردم به زودی تمریناتم را از سر می‌گیرم.

دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک افزود: امیدوارم طی فرصت یکماهه‌ای که تا اعزام کاروان ایران به المپیک ٢٠١۶ ریو باقیمانده شاهد اخبار آسیب دیدگی و مصدومیت افتخارآفرینان کشورمان نباشیم و ان شاءالله کاروان امام رضا(ع) بدون مشکل راهی این دوره از بازی‌ها شده و دست پر به کشور بازگردد.



آیا با این وضعیت رویمان می‌شود بگوییم برای دنیا الگو شویم؟


مردم و مسئولان باید قدر امنیت و آسایش کشور را در منطقه پرآشوب و جنگ زده بدانند و از کارهایی که به تضعیف نظام می انجامد، پرهیز کنند.

  رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری با تشکر از دستور رئیس‌جمهوری برای رسیدگی به موضوع حقوق‌های بالا در دستگاه‌ها و ادارات، به دولت توصیه کرد که با تقدیم لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی در جهت اصلاح این مشکل گام بردارد.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امام خمینی که با حضور اقشار مختلف مردم و اعضای بیت امام راحل برگزار شد، در سخنانی با موضوع «احساس مسئولیت» در شخصیت امیرالمؤمنین(ع) و «مسئولیت‌داری» پیروان ایشان، یادآور شد: علی(ع) از ابتدای نزول وحی به پیامبر خدا(ص) اولین فرد از میان مردان بود که اسلام آورد و تا پایان عمر جایی را نمی‌بینیم که او جز برای خدا سخن گفته باشد، شمشیر زده باشد، فریاد کشیده باشد و حتی سکوت کرده باشد.

وی افزود: علی(ع) اگر 25 سال سکوت کرد به خاطر خدا و احساس مسئولیتی بود که در قبال اسلام، پیامبر(ص) و خدای متعال می‌کرد و او اگر خلافت را نمی‌پذیرد یا اگر در زمانی دیگر آن را می‌پذیرد، ناشی از همین احساس مسئولیت است.

ناطق‌نوری با قرائت بخش‌هایی از خطبه شقشقیه در نهج‌البلاغه یادآور شد: ایشان هنگام پذیرش خلافت با مردم اتمام حجت کردند که آنچه به عنوان مصلحت تشخیص می‌دهند را عمل خواهند کرد و بیت‌المالی را که پیش از ایشان به طور بی‌حساب به افراد داده شده حتی اگر مهریه زنان آنان شده باشد پس خواهند گرفت؛ زیرا علی(ع) اهل تعارف نبود. مردم پس از شنیدن این سخنان علی(ع) با آمدن ایشان موافقت کردند چراکه فکر می‌کردند آن سخنان مربوط به اول کار است، اما وقتی ایشان کار خویش را در خلافت با حساب‌کشی و مؤاخذه شروع کردند، فریادها درآمد و مخالفت‌ها شروع شد.

وی با اشاره به برخورد علی(ع) با کسانی که ثروت‌های بی‌حساب و کتاب داشتند، گفت: ایشان به تناسب همین رفتارها دشمنانی نیز داشت، زیرا انسان اگر بخواهد حق بگوید و دستور خدا را اجرا کند هزینه در پی خواهد داشت و علی(ع) این هزینه را پرداخت؛ لذا ایشان در مدت حکومت خویش با مسلمانان سه بار جنگ کردند و سرانجام نیز از شدت عدالت در محراب به شهادت رسیدند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری با اشاره به نامه امیرالمؤمنین(ع) به یکی از والیان خویش پس از آنکه مطلع شدند او در یک میهمانی که فقرا اجازه ورود به آن نداشته‌اند شرکت کرده است، در ادامه سخنان خود توصیه کرد: اگر بخواهیم حکومت اسلامی به معنای واقعی را پیاده کنیم باید فرمان علی(ع) به مالک اشتر را دستورالعمل قرار دهیم و مواضع و اهداف خویش را بر اساس آن تنظیم کنیم و قاضی و فرماندار را بر اساس همین فرمان برگزینیم.

در جمهوری اسلامی که این‌قدر برای آن فداکاری شد و رهبری نیز در مورد مسائل مختلف هشدار می‌دهند، آیا می‌توانیم ادعا کنیم که قوه قضائیه ما به تمام معنا اسلامی است؟ آیا می‌توانیم ادعا کنیم که مردم جایی بروند که شأن آنها حفظ شود و طمع پول گرفتن و رشوه در میان نباشد؟ البته در همه جا این‌گونه نیست اما این امور وجود دارد

وی یادآور شد: علی(ع) در مورد اطرافیان، به مالک توصیه می‌کنند که مراقب آنان باشد، ریشه ستمکاری‌شان را بخشکاند و اجازه تقسیم املاک دولتی میان آنها را ندهد.

وی با اشاره به فاصله شیعیان با این مسئولیت‌پذیری، از وضع فعلی کشور انتقاد کرد و گفت: آیا ما امروز مسئول نیستیم؟ آیا نگهداری این انقلاب مسئولیت ندارد؟ قرن‌ها علما مبارزه کردند، حبس و زندان کشیدند، آیت‌الله مدرس به شهادت رسید، شیخ فضل‌الله نوری بالای دار رفت، مردم عادی به شهادت رسیدند، خداوند این رهبر را به ملت ما داد و سرانجام انقلاب به پیروزی رسید و برای اولین بار پس از دوران حکومت پیامبر(ص) و علی(ع) حکومت اسلامی تشکیل شد؛ ما می‌خواهیم این انقلاب برای جهان اسلام و کل دنیا الگو باشد؛ آیا 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌توانیم ادعا کنیم که الگوییم؟ آیا ما در مقابل خون شهدا، مقابل خانواده‌های آنها، مقابل فریاد امام و مقابل خدا مسئولیت نداریم؟ آیا با این وضعیت رویمان می‌شود که بگوییم می‌خواهیم برای جاهای دیگر دنیا الگو شویم؟

ناطق‌نوری با اشاره به آمار اسف‌بار شاخص‌های مختلف اجتماعی در کشور یادآور شد: متأسفانه آمارهایی را خودمان در مورد وضعیت معتادان، کارتن خواب‌ها، رشوه و... منتشر می‌کنیم و دشمن این آمار را از خودمان می‌گیرد و علیه خودمان استفاده می‌کند. البته من نمی‌خواهم از شبکه‌های غربی اسم ببرم، اما آنها از خود روزنامه‌ها و سایت‌های داخلی این آمار را می‌گیرند و منتشر می‌کنند؛ آیا با این وضع در زمینه‌های مختلف می‌توانیم الگو شویم؟

وی با یادآوری اینکه «علی(ع) وقتی متخلف بودن فرماندار منصوب خودشان برایشان آشکار می‌شود او را برمی‌گردانند»، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی که اینقدر برای آن فداکاری شد و رهبری نیز در مورد مسائل مختلف هشدار می‌دهند، آیا می‌توانیم ادعا کنیم که قوه قضائیه ما به تمام معنا اسلامی است؟ آیا می‌توانیم ادعا کنیم که مردم جایی بروند که شأن آنها حفظ شود و طمع پول گرفتن و رشوه در میان نباشد؟ البته در همه جا اینگونه نیست اما این امور وجود دارد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری با اشاره به حدیث «کلکم راع و کلکم مسئول»، تأکید کرد: همه ما مورد سؤال قرار می‌گیریم و باید آسیب‌شناسی کنیم که چرا پس از 37 سال در بسیاری از مسائل سیر قهقهرایی داشته‌ایم؟ البته کشور ما با مدیریت رهبری و دعای امام و شهدا استقلال دارد، در یک منطقه پر آتش امنیت دارد، با فداکاری سربازان گمنان امام زمان(عج) و بچه‌های مخلص در نهادهای مختلف امنیت وجود دارد که همه اینها نعمت است اما چرا قدر این نعمت‌ها را نمی‌دانیم و به وظایف و مسئولیت‌هایمان توجه نمی‌کنیم؟ چرا یک فرماندار باید سال‌ها در مسئولیت خود باقی بماند؟ چرا کسی باید جرأت کند بگوید که برای یک موضوع فلان کارها باید انجام شود و فرد باید چند نفر را ببیند تا موضوع حل شود؟

وی ادامه داد: روزی یک نفر در دفتر بازرسی نزد من آمد و گفت من هیچ توقعی از شما ندارم و فقط می‌خواهم که از دادگاه بخواهید به پرونده من عادلانه رسیدگی شود؛ چرا باید تن مردم اینگونه بلرزد و مردم به این اجماع برسند که همه اینها خراب‌اند؟ مردم این را می‌گویند؛ می‌گویند اینها اینگونه‌اند!

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی سپس به موضوع فیش‌های حقوقی با مبالغ بالا اشاره کرد و با تشکر از دستور دکتر روحانی برای رسیدگی به این موضوع گفت: من از ایشان خواهش می‌کنم که این موضوع را جدی بگیرند؛ البته اینها مربوط به این دوره نیست و متعلق به دوره‌های مختلف است که امری اشتباه است؛ این پرداخت‌ها طبق قانون‌ها و آیین‌نامه‌های غلط است؛ مثلا تحت عنوان پاداش در شرکت‌های دولتی این حقوق‌ها تعلق می‌گیرند؟ پاداش چیست؟ من خواهش می‌کنم به این موضوع رسیدگی شود و اگر آیین‌نامه‌ها غلط است یک لایحه دوخطی به مجلس بدهید تا اصلاح شود و نظام پرداخت هماهنگ برای همه جاری شود؛ چراکه این حقوق‌های بالا قابل تحمل نیست.



یک بازیگر زن دیگر به GEM پیوست



یک بازیگر زن دیگر به GEM پیوست
پردیس افکاری در فیلم قلاده های طلا


تابناک / بعد از رابعه اسکویی، بازیگرانی نه چندان مطرح مانند صدف طاهریان و بهارک صالح نیا و البته یک هنرور به نام ساناز زرین مهر، یک بازیگر زن دیگر به جم پیوست

به گزارش سینما ژورنال، این بازیگر زن پردیس افکاری است که از اواخر دهه شصت و با ایفای نقش در آثاری همچون "گزل" و "دخترک کنار مرداب" وارد سینما شده بود و در طی سالهای بعد نیز اغلب ایفاگر نقشهای مکمل آثار سینمایی بود.

شنیده های یکی از رسانه های حکایت از آن دارد که پردیس افکاری به دعوت مهدی مظلومی کارگردان سریال "بدون شرح" که خودش ماههاست مشغول کار برای جم است، به ترکیه رفته و در تلفیلمی به نام "شهر قشنگ" از محصولات جم مشغول ایفای نقش است.

جالب است که نام این تلفیلم یادآور هفته نامه "شهر قشنگ" است که داستان مهمترین محصول کارنامه کارگردانی مظلومی یعنی "بدون شرح" در آن می گذشت!!! آخرین فیلمهای اکران شده افکاری 51 ساله، "شور شیرین" و "گیرنده" بودند که در این بین "شور شیرین" به واسطه تصویرسازی بخشهایی از زندگی شهید محمود کاوه بیشتر مورد توجه قرار گرفت؛ البته افکاری در این فیلم ایفاگر یک نقش کاملا منفی بود.

افکاری به موازات سینما سابقه فعالیتهای تلویزیونی هم داشت و از جمله در سریالهای "در مسیر زاینده رود"،"فکر پلید" و "پنج کیلومتر تا بهشت" بازی کرده بود.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار