بررسی روزنامه های اصفهان در روز سه شنبه؛
تابناک: روزنامه های صبح اصفهان در روز دوشنبه به بررسی مسائلی همچون آب سمیرم و نقش آن در گسترش بیماری واگیردار سمیرم، افزایش سهم درآمد در گردشگری و بیماری واگیردار که در سطح اصفهان وجود دارد،پرداختند.
کد خبر: ۲۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 21 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های صبح اصفهان در روز دوشنبه به بررسی مسائلی همچون آب سمیرم و نقش آن در گسترش بیماری واگیردار سمیرم، افزایش سهم درآمد در گردشگری و بیماری واگیردار که در سطح اصفهان وجود دارد،پرداختند.
http://www.esfahanemrooz.ir/pdf/pic/2365-L-1.jpg

روزنامه اصفهان امروز در خبری به بررسی آب سمیرم و نقش آن در گسترش بیماری واگیردار سمیرم پرداخت و نوشت: به گفته معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان سمیرم، علت بیماری تعدادی از شهروندان سمیرمی که روز یکشنبه با حالت اسهال و استفراغ به بیمارستان مراجعه کردند از طریق آزمایش نمونه‌ها در دست بررسی است.
طبق گزارشات رسیده، روز یکشنبه 30 فروردین ماه جاری تعدادی از شهروندان سمیرمی به علتی نامعلوم با علایمی چون اسهال و استفراغ به بیمارستان مراجعه کردند و تحت درمان قرار گرفتند. برخی از افراد علت را آلودگی آب آشامیدنی می‌ دانستند. اما مسوولین بهداشتی شهرستان این شایعه را تکذیب کردند. محسن محمدی، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم در گفتگو با خبرنگار ما در اینباره گفت: از همه منابع آب نمونه‌ها گرفته شده و تاکنون موردی که نشانه آلودگی آب باشد یافت نشده است. اما منتظر جواب نهایی هستیم. همچنین نمونه‌هایی از مدفوع بیماران نیز مورد آزمایش قرارگرفته‌ است و تا وقتی جواب این نمونه‌گیری ها نیاید نمی‌توان علت بیماری را اعلام کرد.
وی این نکته را هم اضافه کرد که حتی کلر آب نیز چک شده و در همه قسمتها میزان لازم وجود داشته است با این حال تاکید کردیم میزان وجود کلر را درصدی بالا ببرند.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت سمیرم افزود: این ادعا که آب آشامیدنی سمیرم آلوده بوده و این علت بیماری مذکور است نمی‌تواند درست باشد زیرا این بیماری بصورت تک‌گیر و برای تعدادی اتفاق افتاده در حالیکه همه شهروندان از این آب استفاده می‌کنند.
محمدی تصریح کرد: امکان دارد استفاده از میوه‌جات و سبزیجات آلوده علت بیماری باشد لذا توصیه ما بر این است که افراد ، برای شستشوی آنها ابتدا گل و خاک را از آنها جدا کرده با موادی مانند پرکلرین، ضدعفونی کرده و بشویند. وی تاکید کرد : باتوجه به اینکه عدم رعایت بهداشت فردی در بروز بیماریها نقش موثر دارد لذا افراد باید دست‌های خود را با آب و صابون به‌مدت 20 ثانیه خوب بشویند و از آب تفریحگاه‌ها و جاهایی که به شبکه آبرسانی متصل نیست استفاده نکنند.
لازم به یادآوری است بنابر گفته معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان سمیرم پس از بررسی کامل نمونه‌ها تا فردا علت بیماری این تعداد از شهروندان سمیرمی مشخص می‌شود.

http://www.nesfejahan.net/cms4/upload/photo/p1/1.jpg

روزنامه نصف جهان در خبری از شیوع یک بیماری واگیردار در اصفهان خبر داد و نوشت: چنـد سـاعت بعد از آنكه رئيس شبكه بهداشت سميرم، شيوع نوعي بيماري با علامت اسهال و اسـتـفــراغ را در ايــن شهـرستـان تـأييـد امـا ارتبـاط آن بـا آلــودگــي آب را تـكــذيــب كــرد، مــديــر گــروه مـبــارزه بــا بيماريهاي مركز بهداشت استان اصفهان هم گفت كه مواردي از اسهال در بزرگسالان و افراد عادي در نقاط مختلف استان اصفهان گزارش شده است كه هنوز دليل آن مشخص نيست.

به گزارش نصف جهان مدير گروه مبارزه با بيماري هاي مـركـز بهـداشـت استـان اصفهـان پيـش از ظهر ديروز در گفتگو با خبرگزاري مهر عنوان كرد: مواردي از اسهال در بزرگسالان و افراد عادي در نقاط مختلف استان اصفهان گزارش شده است كه هنوز دليل آن مشخص نيست.

رضا فدايي اظهار داشت: در حال حاضر نمونه‌هايي از اين افراد در مراحل آزمايشگاهي قرار دارد كه نتيجه آن طي دو روز آينده (تا فردا) مشخص مي‌شود.

وي بيان داشت: با آغاز فصل گرما شيوع بيماري هاي اسهـال و استفـراغ كه مرتبط با آب و مواد غذايي آلوده است، افزايش مي يابد هرچند هنوز هواي اصفهان خنك است اما جاي نگراني نيست.

مــديــر گــروه مـبــارزه بــا بـيـمــاري هــاي مــركـز بـهـداشـت استـان اصفهـان تصـريـح كـرد: از يـك شنبـه نمـونه هاي گــــزارش شــــده از اســهـــال و اسـتـفـــراغ بـــه آزمـــايـشـگـــاه ارســـــال شـــــده اســـــت كـــــه تـــــا فــــردا نــتــيــجــــه آن اعــــلام مي شود.

وي با اظهار اينكه شيگلوزيس يك بيماري مرتبط با آب و غذاي آلوده است كه هنوز معلوم نيست اين نمونه ها نــاشــي از بـيـمــاري شـيـگلـوزيـس بـاشـد، افـزود: بيمـاري شيگلوزيس ناشي از يك آلودگي ميكروبي است و قابل انتقال به ديگر ي است.

فـدايـي بـا بـيـان ايـنـكه بيماري شيگلوزيس در سميرم و نسبت دادن اسهال و استفراع به اين بيماري هنوز مشخص نيست و نياز به انجام آزمايشات دارد، بيان داشت: اينكه دليل اسهال و اسـتـفـراغ در تـمـام نـقـاط اسـتـان و از جـمـله اصـفـهـان نـاشـي از شـيـگـلـوزيـس بـاشـد هـنوز معلوم نيست.

وي گفت: در اصفهان نيز نمونه هايي از اسهال و استفراغ گزارش شده است.

پيش از اين دكتر حسين خاكباز رئيس شبكه بهداشت سميرم در گفتگويي كه بامداد ديروز دوشـنبه روي خروجي خبرگزاري ايمنا قرار گـرفـت گـفـتـه بـود: بـا تـوجه به شيوع بيماري اسهال و استفراغ از صبح روز يك شنبه در بين مـردم و شايعات مبني بر آلوده بودن آب اين مـوضـوع را تـكـذيـب مـي كـنـيم. وي افزود: تا كنون 30 نفر از همشهريان به علت ابتلا به اين بيماري به بيمارستان مراجعه كرده اند و تحت درمان قرار گرفته اند.

اين در حالي بود كه خبرگزاري فارس هم كه گفتگويي با اين مقام سميرمي انجام داده بود، مبتلايان به اين بيماري را در شهرستان سميرم، 50 نفر اعلام كرد.در همين حال رئيس شبكه بـهـداشـت سـمـيـرم گـفته است كه با توجه به بــررســي هــاي اولـيــه تـشـخـيــص بــه بـيـمــاري شـيـگـلـوزيـس يـعـنـي بـيـماري ناشي از شيگلا مـي بـاشـد.وي افـزود: همشهريان در صورت بـروز عـلائـم ايـن بـيماري (اسهال و استفراغ) سريعاً به مراكز درماني براي تشخيص و درمان مراجعه كنند.

وي راه هـــاي پـيـشـگـيــري از ايــن بـيـمــاري را شستشوي دست ها با آب و صابون و مراقبت از بـهــداشــت مــواد غــذايـي و آب آشـامـيـدنـي دانسـت و گفـت: مـردم بـه هيـچ عنـوان از آب چـشـمـه هـا و آب هاي غير بهداشتي استفاده نكنند. خاكباز همچنين مصرف دوغ و لبنيات را بـراي اسـيـدي كـردن مـعـده مـفيد دانست و گفت: با تمام توان در حال پيگيري موضوع و جلوگيري از شيوع اين بيماري هستيم.

در همين حال رئيس شبكه بهداشت و درمان شـهـرضـا هـم گـفـت: افـزايـش ابـتلا به بيماري اسـهـال در مـنـطـقـه جـنـوب اسـتان اصفهان در طـول چـنـد روز گـذشـتـه ناشي از يك اپيدمي ويــروســي اسـت. حـجـت‌ا... تـنـهـايـي ديـروز اظهار كرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود از روز گذشته تاكنون تعدادي بيمار با مراجعه بـه مـراكـز بهـداشتـي و درماني شهرستان‌هاي سميـرم، شهـرضـا و دهاقان نسبت به مداواي بيماري اسهال خود اقدام كرده‌اند و بر همين اســــــاس احـــتـــمــــــال بــــــروز يــــــك اپــيـــــدمـــــي ويـروسـي مـنـطـقه‌اي در اين خصوص وجود دارد.

وي افـزود: در هـمـين زمينه نسبت به بستري تـعــداد ده بـيـمــار در سـطــح بـيـمــارسـتـان‌هـاي شهـرضـا اقدام شده و مطابق اصول بهداشتي نسبت به انجام رويه‌هاي كنترلي در خصوص ايـن افـراد مبتنـي بـر انجام آزمايشات مختلف اقدام شده است.

رئـيــس شـبكـه بهـداشـت و درمـان شهـرضـا بـا اشـاره بـه ايـنـكـه تـمـامـي تـمـهيدات لازم براي خــدمــات‌رســانــي مـطـلــوب در سـطـح مـراكـز بـهــداشـتــي و درمــانــي شهـرستـان اتخـاذ شـده است، عنوان كرد: بر اساس اصول علمي در وضعيتي كه مدت ابتلا به يك بيماري در يك منطقه از حدود زماني مشخصي عبور كند از آن به عنوان طغيان نام مي‌برند اما در خصوص ايـــن بــيــمـــاري شـــاهـــد بـــروز ايـــن وضـعـيــت نيستيم.

اما در حالي كه شايعات منشأ اين بيماري را آب عـنـوان كـرده اسـت، مـعـاون بـهره‌برداري شـــركـــت آب و فـــاضـــلاب اســتــان اصـفـهــان آلودگي آب در هر نقطه از استان اصفهان را رد كرد.

مجتبي قباديان عصر ديروزدر گفتگو با فارس اظهار كرد: دستگاه نظارت اين نهاد و همچنين دستگاه‌هاي نظارتي بهداشت و درمان استان بـه صورت روزانه كيفيت آب توزيعي استان اصفهان را نظارت و پايش مي‌كنند.

وي افزود: نتايج آزمايشات كيفيت ما در روز گـــذشـتــه يـكـشـنـبــه و دوشـنـبــه عــالــي بــوده و هيچ‌گونه نگراني درباره كيفيت آب مصرفي در هــيــــچ كــجــــاي اســتـــان اصــفــهـــان وجـــود ندارد.

معاون آبفا استان اصفهان با اشاره به وجود يك آزمــــايـشـگـــاه بـــزرگ و مـــرجـــع در اصـفـهـــان اظـهار كرد: اين آزمايشگاه از حساس‌ترين و يـكـي از مـرجـع‌تـريـن آزمـايـشـگـاه‌هـاي استان اصفهان است.

وي با بيان اينكه منابع تأمين آب دو شهرستان سـميرم و شهرضا از بهترين و با كيفيت‌ترين آب‌هـــــاي اســتــــان اصــفــهــــان تــــاكــيــــد كــــرد: كــوچـك‌تـريـن آلـودگـي در مـنـابـع آب اسـتـان اصفهان وجود ندارد.



روزنامه نسل فردا نیز در سرمقاله خود به بررسی تلاش ایران برای افزایش سهم درآمد در گردشگری پرداخت و نوشت: طبق آمار موجود از 29 اسفند 1393 تا 13 فروردین ماه 1394 امسال، حدود 3 میلیون نفر از پایگاه های میراث جهانی بازدید کردند. میزان درآمد پایگاه های میراث جهانی در سال 93 اعلام نشده است، اما امسال تخت جمشید از محل فروش بلیت 600 میلیون تومان درآمد کسب کرد و نقش جهان نیز 422 میلیون درآمد داشت؛ البته در آمدهای توریسم بین المللی هم حاکی از رونق آن در اقتصاد جهانی است؛ به طوری که طالب ریفاعی دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی، در این باره معتقد است: گردشکری به طور فزاینده ای به جزء مهمی از تجارت بین المللی تبدیل شده، چنان که در درآمدهای صادراتی از گردشگری بین المللی و حمل و نقل مسافران دیده می‌شود. گزارش سازمان جهانی جهانگردی از درآمدهای مناطق و قاره های مختلف جهان نشان می‌دهد در آمد اروپاکه 41 درصد از رشد درآمد توریسم بین المللی را به خود اختصاص می دهد با رشد مطلق 17 میلیارد دلاری به 509 میلیارد دلار افزایش یافته است. 
حال دست اندرکاران صنعت گردشگری ایران در صددند تا سهم ایران را از این درآمد، هر روز افزایش دهند. مثلاً ایران به دنبال جذب یک میلیون گردشگر چینی در سال است. چون چین به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان گردشگر به جهان معرفی شده و البته برای تحقق این امر باید زیرساخت های مناسب فراهم شودفراموش نکنیم نروژ، کشوری نفت خیز است که یک چهارم از GDP این کشور را درآمدهای نفتی تشکیل می دهد، با این حال دولت این کشور بر خلاف بسیاری از صادرکنندگان دیگر نفتی، تنها 4 درصد از درآمدهای نفتی خود را خرج می کند و باقیمانده آن، در صندوق پس انداز می شود. این صندوق، ثروت نسل های آینده نروژ محسوب می شود و تنها برای سرمایه گذاری استفاده خواهد شد. این رویکرد سبب می شود که نروژ به گردشگری به چشم یک منبع درآمد دایم نگاه کند. موضوعی که سبب شده است تعداد گردشگران ورودی نروژ طی سال های اخیر، به طور متوسط از رشد 5 درصدی بهره ببرد. ایران اسلامی هم این ظرفیت را دارد تا با وجود صدها اثر تاریخی، به یکی از قطب های مهم گردشگری در جهان تبدیل شود و درآمد حاصل از آن را به رخ دنیا بکشد. ای کاش آن روز فرا رسد که ما به درآمد حاصل از نفت تنها برای پس انداز فکر کنیم و همه امورات با درآمد حاصل از گردشگری سپری شود. این آرزو شدنی است، اگر بخواهیم و برنامه ریزی کنیم

صفحه نخست دیگر روزنامه های اصفهان در روز سه شنبه:
http://www.isfahanziba.ir/sites/default/files/styles/newspaper_original/public/newspaper/1394/01/31/image/1.jpg?itok=xPHf75W5

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
متوسط بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار