انتقام به سبک ذوب آهن؛
تابناک اصفهان - مهری مصور: پس از سال ها که برگزاری دیدار سوپرجام باشگاهی به بایگانی تاریخ فوتبال ایران پیوسته بود، سه شنبه شب ورزشگاه فولادشهر میزبان دو تیم ذوب آهن و استقلال خوزستان بود تا به دنبال مصاف قهرمان جام حذفی و قهرمان لیگ برتر، از قهرمان قهرمانان فوتبال باشگاهی کشور رونمایی شود
کد خبر: ۲۶۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ 21 July 2016


تابناک اصفهان - مهری مصور: پس از سال ها که برگزاری دیدار سوپرجام باشگاهی به بایگانی تاریخ فوتبال ایران پیوسته بود، سه شنبه شب ورزشگاه فولادشهر میزبان دو تیم ذوب آهن و استقلال خوزستان بود تا  به دنبال مصاف قهرمان جام حذفی و قهرمان لیگ برتر، از قهرمان قهرمانان فوتبال باشگاهی کشور رونمایی شود؛ رویدادی که با قهرمانی سفید و سبزپوشان اصفهانی همراه شد تا فصل نکویی در انتظار بهار فوتبال اصفهان باشد.

مصدومیت قاسم حدادی فر  و دوری چندین ماهه کاپیتان ذوبی ها، سایه سنگینی بر دیدار  سوپرجام باشگاه های کشور انداخته بود و با وجود غیبت حدادی فر در جریان بازی، وی به طور محسوسی چهره ویژه این دیدار محسوب می شد. با توجه به اینکه ذوب آهن فعالیت چشمگیری در فصل نقل و انتقالات نداشته است، طبیعی بود که ترکیب ابتدایی این تیم نیز چندان دور از ذهن نبود؛ جایی که یحیی گل محمدی، رشید مظاهری، محمدنژاد مهدی، وحید محمدزاده، دانیال اسماعیلی، مهرداد قنبری، محمد ستاری، مهدی مهدی پور، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی و مهدی رجب زاده را در ترکیب اصلی به میدان فرستاد و  محمدرضا حسینی، محمدرضا عباسی و بنگستون نیز به عنوان بازیکنان جانشین وارد بازی شدند. برخلاف ذوبی ها که با تغییر کمی نسبت به آخرین رویارویی دو تیم به میدان رفته بودند، استقلالی های خوزستان بر روی نیمکت و ترکیب داخل میدان، تغییرات گسترده ای را به نمایش گذاشتند. در نیمه اول این دیدار، موقعیت چندان مهمی بر روی دروازه ها ایجاد نشد، اما در دقایق پایانی این نیمه داور  یک ضربه پنالتی را به سود تیم خوزستانی اعلام کرد که ضربه اول به گل تبدیل نشد، اما پس از دستور تکرار پتالتی توسط داور، میثم دورقی توپ را برخلاف حرکت مظاهری به گل اول تیمش تبدیل کرد تا این تیم برنده به رختکن برود. در نیمه دوم انتظار می رفت ذوبی ها هجومی تر  از حریف جنوبی بازی کنند، اما باز هم تیم خوزستانی بود که به گل رسید. در این صحنه سانتر زیبای حسن بیت سعید را رحیم زهیوی با یک ضربه سر دیدنی به گل دیدنی تبدیل کرد.  رقم خوردن نتیجه دو بر صفر در این بازی بهت اصفهانی ها را به همراه داشت، اما این بهت خیلی زود از بین رفت و ذوبی ها موفق شدند با به ثمر رساندن چهار گل متوالی، تیم برنده میدان لقب بگیرند. برای گل اول، سانتر محمدرضا عباسی درون محوطه جریمه را مرتضی تبریزی با یک ضربه سر به گل تبدیل کرد.  در گل دوم، کرنر مهدی مهدی پور از سمت راست را یاسرفیضی با یک ضربه سر زیبا به گل دوم ذوب آهن تبدیل کرد تا بازی در وقت قانونی به تساوی کشیده شود.  برای گل سوم نیز مهدی مهدی پور موفق شد از روی نقطه پنالتی تیمش را پیش بیندازد و در نهایت نیز بعد از اخراج گودرز داوودی، میثم دورقی به دروازه رفت و مهدی پور موفق شد گل دوم خودش و چهارم تیمش را به ثمر برساند. مهدی مهدی‌پور مهاجم جوان ذوبی ها با زدن دو گل در وقت های اضافه این بازی، عملکرد امیدوار کننده ای داشت و نشان داد که در طول فصل نیز می تواند عصای دست گل محمدی باشد.

 جبران مافات در اصفهان

ذوبی ها در هفته پایانی نیم فصل اول و هفته پایانی لیگ دو، شکست را برابر استقلال خوزستان متحمل شدند که این دو باخت قهرمانی نیم فصل و قهرمانی پایانی لیگ را برای شاگردان عبدالله ویسی به همراه داشت، اما نماینده اصفهان در دیدار سوپر جام موفق شد انتقام هر دو باخت را بگیرد و با کسب قهرمانی در این رویداد باشگاهی به نوعی جبران مافات کند. سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان پس از کسب قهرمانی تیمش در سوپر جام مدعی شد مصدومیت قاسم حدادی‌فر شیرینی قهرمانی‌ را کم کرده است. یحیی گل‌محمدی گفت: این مسابقه در بهترین موقع برگزار شد و قبل از شروع لیگ برتر شاهد دیدار سوپرجام بودیم که از سازمان لیگ تشکر می‌کنم. بازی سختی بود، زمانی که می‌توانستیم گل بزنیم روی غفلت دو گل خوردیم. وی ادامه داد: بازیکنان ذوب‌آهن به خاطر قاسم حدادی‌فر با قلب و تمام وجودشان بازی کردند و عهد بسته بودند که جام را ببرند و به قاسم تقدیم کنند. پیروزی و قهرمانی در سوپرجام به خاطر مصدومیت حدادی‌فر شیرینی‌اش کم شد. اوشش هفت ماه از میادین دور است، اما قلب ما با او است. سرمربی ذوب‌آهن تصریح کرد: از هواداران ذوب‌آهن تشکر می‌کنم که با وجود آنکه عقب افتادیم، ما را حمایت کردند و جام قهرمانی را به حدادی‌فر و هواداران تقدیم می‌کنیم. گل‌محمدی درباره جذب بازیکن برای ذوب‌آهن گفت:‌ شاکله اصلی تیم را حفظ کردیم، اما به دور از هیاهو در بازار نقل و انتقالات فعالیت کردیم، هنوز یکی، دو جای خالی دیگر در لیست داریم. اولویت ما جذب بازیکن خوب از نظر فنی است، فرقی نمی‌کند این بازیکن داخلی باشد یا خارجی، اما باتوجه به اینکه بازیکنان داخلی قرارداد دارند، احتمال جذب بازیکن خارجی بیشتر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار