امام جمعه اصفهان در بازدید از طرح های عمرانی شهرداری اصفهان:
تابناک: معماری ایرانی اسلامی یکی از نقاط قوت فرهنگ و تمدن اسلامی است که باید در راستای حفظ و ارتقا شرایط آن تلاش شود؛ توجه به این مسئله در شرایط ساخت مترو می تواند در حفظ این شرایط موثر باشد.
کد خبر: ۲۶۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 30 July 2016
تابناک اصفهان: آیت الله سید یوسف طباطبایی به همراه شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر به بازدید از ابرپروژه های عمرانی اصفهان پرداخت.

امام جمعه اصفهان در جریان بازدید از پروژه متروی اصفهان گفت: ترافيك به عنوان يكي از مشكلات شهر نشيني در كلانشهرها به حساب مي آيد و از همين رو زمينه سازي براي حركت مترو در شهر مي تواند از بسياري از اين مشكلات بكاهد.


وی تأکید داشت: معماری ایرانی اسلامی یکی از نقاط قوت فرهنگ و تمدن اسلامی است که باید در راستای حفظ و ارتقا شرایط آن تلاش شود؛ توجه به این مسئله در شرایط ساخت مترو می تواند در حفظ این شرایط موثر باشد.



آیت الله طباطبایی نژاد بیان کرد: استفاده از نمادها و المان های ایرانی و اسلامی در روند ساخت مترو تجلی مناسبی از هنر و معماری اصفهان را به شهروندان ارائه می دهد و از همین رو باید در روند ساخت مترو از این ظرفیت مناسب استفاده شود.


محمد جواد شعرباف، مدیرعامل قطار شهری اصفهان نیز با بیان اینکه ساخت و تکمیل مترو در اصفهان گره مشکلات ترافیکی را در شهر حل کرده و در بهبود وضعیت محیط زیستی شهر موثر است ، اظهار داشت: برای احداث و تکمیل فازهای باقی مانده متروی اصفهان، تیم های عمرانی مختلف به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کنند.



وی با تأکید بر حفظ و توجه به دغدغه های میراث دوستان در روند ساخت مترو اصفهان، ادامه داد: به هر حال میراث فرهنگی موجود در شهر، سرمایه های ویژه ای برای شهر به حساب می آید و از همین رو به همه زمینه های مختلف میراثی توجه شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار