تابناک: بررسی اجمالی عملکرد استاندار اصفهان در یک سال اخیر، نشان از کارگر افتادن نسخه‌های تجربی استاندار اصفهان برای دردهای این شهر بوده است.
کد خبر: ۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵ 19 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، 6 مهر ماه سال 92 با حضور وزیر کشور مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید اصفهان برگزار شد تا به طور رسمی سکان مدیریت استان اصفهان پس از چهار سال از علیرضا ذاکراصفهانی به رسول زرگرپور سپرده شود.

در آن روزها استان اصفهان با چالش‌های زیادی روبه‌رو بود که از جمله آنها می‌توان به مشکلات مربوط به رودخانه زاینده‌رود، آلودگی هوا، قطار شهری و ابرپروژه‌های بر زمین‌مانده اشاره کرد.

مشکلات رودخانه زاینده‌رود با تصویب طرح 9 ماده‌ای، طرح جامع احیای رودخانه زاینده‌رود در شورای عالی آب کشور در حال پیگیری است و به گفته استاندار اصفهان پیشرفتی 40 درصدی داشته است.

استاندار اصفهان همچنین برای حل مشکلات زیست‌محیطی استان اصفهان نسخه‌ای جدید و علمی پیچید.

رسول زرگرپور در 16 آذر ماه سال 92 در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان از غیر‌قابل‌تحمل بودن آلودگی هوای اصفهان سخن گفت.

وی آن روزها از اینکه مردم اصفهان باید در سال 250 روز اینورژن (وارونگی هوا) را تحمل کنند و 27 روز نیز به علت شدت آلودگی‌ شاهد تعطیلی مدارس و دستگاه‌های دولتی باشند، گله کرد.

اما کار تنها به انتقاد از وضعیت موجود ختم نشد و استاندار اصفهان از عزمی جدی برای اجرای طرحی به نام طرح جامع آلودگی هوا سخن گفت.

در این طرح 38 اقدام اساسی و 60 پروژه پیش‌‌‌بینی شده که قسمت اعظم آن بر عهده مدیریت شهری گذاشته شده بود. قدم بعدی که بسیار سخت‌تر بود و با حمایت دادستان استان اصفهان انجام شد، پلمب سیستم مازوت‌سوز نیروگاه اصفهان بود.

حالا که بیش از یک سال از اجرای این طرح می‌گذرد و نگاهی به وضعیت هوای استان اصفهان از حیث آلودگی خالی از لطف نیست. استاندار اصفهان در جدیدترین اظهارات خود از کاهش 53 درصدی روزهای ناسالم هوا در 286 روز سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داده است.

رسول زرگرپور افزود: تعداد روزهای هوای بسیار ناسالم و خطرناک نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی تعداد روزهای سالم را در این مدت 255 روز، هوای ناسالم 24 روز و بسیار ناسالم را هفت روز عنوان کرد و گفت: امسال شاهد وضعیت خطرناک به لحاظ آلایندگی هوا نبوده‌ایم.

در زمینه پروژه قطار شهری اصفهان، مشکلات سازمان قطار شهری اصفهان با سازمان میراث فرهنگی به شدت کاهش یافته است، تا جایی که عملیات اجرایی احداث ایستگاه در میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب که مدت زیادی متوقف مانده بود، آغاز شد.

واگذاری ورزشگاه نقش جهان به عنوان یکی از ابرپروژه‌های بر زمین‌مانده استان اصفهان به شرکت فولاد مبارکه پس از 18 سال نیز از دیگر اقدامات مدیریتی استاندار اصفهان به شمار می‌رود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار