مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد از ثبت ۲۴ وقف جدید در سال جاری و رشد آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۷۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 06 August 2016
به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام حسین زارع زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد ۱۶ مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازرسی از ادارت اوقاف شهرستان‌های استان در دستور کار است و در زمان مقرر که سه ماه یک بار صورت می‌گیرد با حضور در ادارات انجام شد.
وی ادامه داد: در این بازدیدها که با حضور مسئولان مربوطه انجام شد مشکلات و موانع ادارات اوقاف شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت و به جز بهاباد در همه شهرستان‌ها انجام شده است.
حجت‌الاسلام زارع‌زاده با اشاره به انتقال مقبره سیدعباس هرات به مکان جدید گفت:  مقبره این سیدبزرگوار که مورد توجه مردم بویژه مردم شهرستان خاتم و هرات می‌باشد در طرح توسعه میدان قرار داشت و فضای دیگری وجود نداشت که با همکاری مسئولان طی مراسمی با حضور پرشکوه مردم مقبره این بزرگوار جابجا شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر مقبره سیدعباس در مکانی که امکان ساخت بقعه‌ای در شان ایشان باشد، قرار گرفته و در تلاش برای تبدیل این مکان به قطب فرهنگی هستیم.
اخذ ۱۸۶ سند برای موقوفات استان
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  ۱۸۶ سند برای موقوفات استان اخذ شده که این تعداد به ۲۰۰ رقبه وقفی متصل است و همچنین ۲۳۴۰ سند اجاره برای رقبات وقفی تنظیم شده است.
وی از برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در روز سه شنبه ۱۸ مردادماه در امامزاده سیدجعفر محمد (ع) یزد از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ خبر داد و گفت: این همایش در ۱۶ بقعه و امامزاده استان برگزار می‌شود.
زارع‌زاده افزود: برپایی نمایشگاه و تجلیل از هیات امنا و خادمان امامزادگان، سخنرانی، مداحی و غبارروبی از برنامه‌های این مراسم خواهد بود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد از ثبت ۲۴ مورد وقف جدید در سال جاری خبر داد و بیشترین وقف ثبت شده مربوط به شهرستان بافق دانست.
وی در بحث اجرای نیات موقوفات نیز گفت: در بخش مذهبی شامل روضه خوانی، اطعام، اعیاد مذهبی و.. بیش از ۳۳۰ میلیون تومان، در بخش خیریه شامل جهیزیه، ایتام و... ۳۷۰ میلیون تومان، در بخش اجتماعی، ۵۸ میلیون تومان از درآمد موقوفات هزینه شده است.
حجت‌الاسلام زارع‌زاده افزود: در بخش اجرای نیات موقوفات غیر از اعتبارات دولتی شامل تعمیر مساجد، هزینه‌های جاری مساجد و.. ۲۴۵ میلیون تومان هزینه شده است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد در بخش بقاع متبرکه نیز در بخش قرآنی ۴۰ میلیون تومان، فرهنگی ۲۵۰ میلیون تومان، هزینه‌های جاری ۷۰۰ میلیون تومان، عمرانی ۷۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.
رقابت ۲۹۹ یزدی در مسابقات قرآن اوقاف
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات اوقاف تصریح کرد: این مسابقات در ۹ رشته حفظ بیست جزء، ده جزء، حفظ کل، حفظ پنج جزء،قرائت، تحقیق، ترتیل، معارف، اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود.
زارع‌زاده از برگزاری این مسابقات در ۱۰ شهرستان استان خبر داد و اظهار کرد: ۸۲۲ نفر در این مسابقات شرکت کردند که ۲۹۹ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند که از این تعداد ۱۳۰ نفر برادر و ۱۶۸ نفر خواهران هستند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به اینکه مسابقات کشوری در مهرماه در گیلان برگزار می‌شود تصریح کرد: در مرحله استانی مسابقات از ۱۴ نفر داور استفاده می‌کنیم که ۴ نفر از داوران کشوری هستند.
وی ادامه داد: این مسابقات ۲۷ و ۲۸ مردادماه در امامزاده سیدجعفر محمد (ع) یزد برگزار و مراسم افتتاحیه ۲۷ مردادماه ساعت ۸ صبح و اختتامیه ۲۸ مردادماه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور شاکر نژاد قاری بین‌المللی و حنانه خلفی حافظ قرآن برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به طرح حفظ قرآن در استان گفت: امسال پنجمین سالی است که برگزاری مسابقات را سپری می‌کینم و سهمیه استان ۵۳۰۰ نفر است که برای بهتر برگزار شدن کلاس‌های حفظ ۴۵ مربی به قم برای آموزش اعزام شدند.
وی تامین نیروی انسانی و اجرای برنامه‌های ویژه در راستای کیفی‌سازی نیروهای اوقاف و به روز رسانی اجارات را از برنامه‌های اولویت دار اوقاف استان برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار