مدیر کل اوقاف استان مرکزی اعلام کرد؛
تابناک: مدیرکل اوقاف استان مرکزی فعالیت خبرنگاران را قابل ستودن دانست و گفت که اگر خبرنگاران مراسمات و برنامه‌های وقف را پوشش ندهند تاثیرگزاری این مهم تنها 30 درصد است.
کد خبر: ۲۷۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 08 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام سید باقر حسینی اراکی مدیر کل اوقاف استان مرکزی پیش ازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با روز خبرنگار و دهه کرامت با تجلیل از مقام خبرنگار اظهار داشت: هر خبرنگاری پیش از هر چیز باید به شناسایی دقیق خبر بپردازد کوتاه و رسا بودن مطلب و حقیقی و جالب بودن خبر از جمله مواردی است که جایگاه یک خبرنگار را بالاتر نگه می‌دارد.

وی افزود: در کار خبرنگاری مهم ترین نکته زمانبندی است، خبرنگاری موفق است که بتواند در مدت زمان کوتاهی خبر را مخابره کند، البته نباید این سرعت در کار سبب شود تا خبر به اشتباه ارسال شود.

مدیر کل اوقاف استان مرکزی ویژگی‌هایی از قبیل شم خبری، در مسیر بودن خبر، تخصص و ارتباط با مردم را برای خبرنگاران بر شمرد و خاطر نشان کرد: خبرنگار باید واقعیت هارا انعکاس دهد نه کم تر نه بیشتر تا در نوسانات تاریخی جامعه به تکاپو نیفتد همچنین باید بدانیم که خبرنگار یک رابط اجتماعی است که صمیمت و وقار را باید رعایت کند.

حجت الاسلام حسینی اراکی تصریح کرد: صداقت و واقع نمایی از ویژگی اخلاقی یک خبرنگار است و خبرنگاران نبایند مردم را از داشتن خبر مفید محروم کنند و در کار حرفه‌ای خود انصاف و عدالت را هم باید در نظر داشته باشند که در غیر این صورت رفتارشان موجب بی اعتمادی اذهان عمومی به رسانه‌هایشان می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه خبرنگاران در ترویج امر وقف گفت: در بحث موقوفات خبرنگار می‌تواند برای ترویج فرهنگ وقف و اطلاع رسانی به مردم برای اعتماد سازی به دستگاهی که تحت نظر ولایت است نقش بسزایی داشته باشد.

مدیر کل اوقاف استان مرکزی افزود: تاثیرگزاری فعالیتی که در ان پوشش خبری نداشته باشیم در حدود 30 درصد است و از این مهم نتیجه می‌شود برای داشتن 70 درصد دیگر تاثیرگزاری باید بین نهادها با رسانه‌ها تعامل بیشتری برقرار شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اهمیت تکریم از امامزادگان گفت: تکریم از امام زادگان یک تدبیری است که از سمت ریاست سازمان،  نماینده ولی فقیه و معاونت فرهنگی و اجتماعی ابلاغ شده است که در راستای اجرای این مهم خادمین حرم رضوی در استان مرکزی حضور پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم با حضور بیش از دو هزار نفر در بخش های معارف، حفظ پنج و 10 جزء،ترتیل، قرائت، تحقیق، دعاخوانی و اذان از 14 شهریور ماه سال جاری در اراک برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف استان مرکزی با اشاره به برنامه‌هایی که در روز 5 ذی القعده در رابطه با تکریم امام زادگان دارند گفت:آیین تکریم امامزادگان در 12 بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است امروز بعد از ظهر برنامه ویژه‌ای در خمین برگزار می‌شود که از 35 نفر تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار