نشست خبری اداره كل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي
30درصد متسابقین در مسابقات قرآنی آذربایجان غربی حافظ کلام الهی هستند
کد خبر: ۲۷۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 12 August 2016

 

   به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام ناصر جوان‌بخت در نشست خبری که در امامزاده غریب حسن (ع)  یکی از اماکن متبرکه ارومیه با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد، اظهار داشت: 30 درصد متسابقین در مسابقات قرآنی آذربایجان غربی حافظ قرآن کریم هستند، که این موضوع نشان‌دهنده میزان انس و الفت مردم با کلام خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد متسابقین استان از حافظان قرآن کریم هستند، ادامه داد: بین برادران 25 نفر در رشته قرائت، 24 نفر رشته ترتیل ، 24 نفر اذان، شش نفر حفظ کل قرآن کریم، پنج نفر حفظ 20 جزء و 10 نفر در حفظ 10 جزء، پنج نفر حفظ پنج جزء، 18 نفر دعاخوانی و 10 نفر در معارف شرکت می‌کنند.

جوانبخت در ارتباط با بخش خواهران گفت: 19 نفر در رشته قرائت، 23 نفر ترتیل، شش نفر حفظ کل قرآن کریم، هفت نفر حفظ 20 جزء، 13 نفر در حفظ 10 جزء، شش نفر دعاخوانی، 24 نفر معارف قرآن کریم شرکت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در طول سال‌‌های اخیر نسبت به تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هشدار داده‌اند، یادآوری کرد: دشمنان ایمان جوانان را هدف قرار داده‌اند بنابراین باید برای کیفیت بخشیدن به فعالیت‌های دینی و قرآنی قدم برداشت.

جوان‌بخت از خبرنگاران به طور کلی رسانه‌های جمعی استان برای پوشش خبری مسابقات قرآنی سال گذشته قدردانی کرد و بیان داشت: به واسطه همراهی رسانه‌ها همچنین رشد کمی و کیفی برگزاری مسابقات در این زمینه رتبه نخست کشور را سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از آن خود کرد.

وی با اظهار اینکه در 14 شهرستان استان مرحله شهرستانی مسابقات مورد اشاره برگزار شده و هشت هزار نفر هم در آن شرکت کرده‌‌اند، برای برگزاری موفقیت‌آمیز و رضایت‌بخش مرحله استانی در آذربایجان غربی نیز ابراز امیدواری کرد.

وی به برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی از 27 مرداد تا 30 مرداد امسال اشاره کرد و افزود: کمیته‌های مختلف مبنی بر متسابقین، فنی، روابط عمومی، تبلیغات، مدعوین، پشتیبانی، حراست و بازرسی همچنین اطلاع‌رسانی تشکیل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی برگزاری مرحله کشوری مسابقات از 25  مهر تا هفتم آبان امسال به میزبانی استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: داورانی صاحب‌علم، توانمند و متعهد برای این سری از مسابقات و مراحل مختلف آن در نظر گرفته شده است.

*انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی

وی به راه‌اندازی و فعالیت مراکز تخصصی حفظ قرآن در خوی دو واحد، ارومیه سه واحد، میاندوآب دو واحد، شوط هم دو واحد اشاره کرد و ادامه داد: برای تربیت قرآن‌آموزان در مقاطع سنی مختلف در این مراکز با همراهی نهادهای مختلف اقدام می‌شود.

جوان‌بخت همکاری با حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی و انعقاد تفاهم‌نامه در این زمینه را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: از این رهگذر برای راه‌اندازی مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم ویژه خواهران اقدام می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی وجود 5 هزار و 800 موقوفه، 13 امامزاده شاخص و 19 آرامگاه و بقعه متبرکه در استان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: این موضوع نشان‌دهنده عشق، ارادت و اعتقاد مردم استان ما به اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه روز نکوداشت مقام خبرنگار به عبارت دیگر 17 مرداد را پشت‌سر گذاشته‌ایم، بر ضوررت حفظ تعامل و ارتباط دو سویه با خبرنگاران تاکید و تصریح کرد: اصحاب رسانه به معنای واقعی کلمه می‌توانند در پیشبرد امور، تحقق اهداف و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف به اندازه زیادی ایفای نقش کنند

برچسب ها: اوقاف ، نشست ، ارومیه ، مسابقات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار