بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«شرط دستیار ویژه روحانی برای رفع حصر»،«انتقاد نماینده تهران از قوه قضائیه»،«پشت پرده عفونت های بیمارستانی»،«شکایت حوزه علمیه و پلیس از جشن حافظ» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۷۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 15 August 2016
ادامه حواشی پیرامون یک روزنامه

با گذشت ۱۰ روز از زمان توافق برای تخلیه ساختمان اوقاف توسط روزنامه وطن امروز ، این روزنامه هنوز این ساختمان را تخلیه نکرده است. سند جدیدی که روز گذشته در اختیار یک روزنامه قرار گرفت، نشان می دهد روزنامه وطن امروز همچنان در ساختمان وقفی ای مستقر است که موعد اجاره آن 29 اسفندماه 1390 به پایان رسیده است، اما سند اخیر، تأیید می کند که با وجود صدور حکم قضایی به نفع اداره کل اوقاف استان تهران مبنی بر تخلیه ساختمان مذکور و علی رغم ارائه فرصت برای تخلیه، اوقاف هنوز نتوانسته است ساختمان موقوفه میرشکار را از وطن امروز بازپس بگیرد. روزنامه ایران این خبر را منتشر کرد.
 
نظر عجیب هاشمی درباره پرداخت یارانه/ انتقاد لاریجانی از توهین ها به روحانی/ گزافه گویی شیوخ موریتانی علیه ایران/ درخواست مطهری از صدا و سیما/ آتش سوزی‌های اخیر هک سایبری بود؟

احضار فرزند ایت الله منتظری به دادگاه ویژه روحانیت

احمد منتظری اعلام کرد به اتهام انتشار فایلی صوتی از جلسه آیت الله منتظری با مسئولین قضایی در سال ۶۷ در سایت و کانال تلگرامی مرحوم آیت الله منتظری به دادگاه احضار شده است . یکی از موارد مطرح شده "افشای اسرار نظام" بوده است؛ با این استدلال که زمان ضبط این فایل، آیت‌الله منتظری قائم‌مقام رهبر ایران بوده و اسراری که او در جریان آن قرار داشته، از اسرار نظام جمهوری اسلامی بوده و افشای آن "جرم" است. به دادگاه گفته‌ام این اسناد حدود ۲۰ سال پیش در خاطرات آیت‌الله منتظری منتشر شده و "چیز جدیدی در این فایل صدا افشا نشده است." اتهام دیگر که وارد شده است "کمک به اتحاد عربستان سعودی و منافقین" با انتشار این فایل بوده است. کانال تلگرامي آيت الله منتظري این خبر را منتشر کرد.
 

اگر ما نبودیم لیست امید نبود!

عضو لیست امید در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاداتی که از وی و کاظم جلالی برای جدا‌شدن‌شان از این فراکسیون می‌شود، یادآور شد: اگر سه ضلع اصولگرایان معتدل، اصلاح‌طلبان معتدل و اعتدالیون نبودند، لیست امیدی نیز وجود نداشت. اگر ضلع ما نبود لیست امیدی هم وجود نداشت. بهروز نعمتی درباره این جمله برخی برخی از اعضای فراکسیون امید مبنی بر اینکه «عده‌ای با ما عکس یادگاری گرفتند ولی زنبیلشان را جای دیگر بردند»، تصریح کرد: برای بستن لیست امید با آقایانی که اینگونه مطالب را مطرح می‌کنند، صحبتی نداشتیم. آشنایی ما با آنها در میهمانی حزب اعتدال و توسعه بود. اصلاً قراری بر اینکه تمامی اعضای لیست امید از اصلاح‌طلبان باشند، نبود.
 

شرط دستیار ویژه روحانی برای رفع حصر

الهام امین‌زاده دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی گفت: در موضوع حصر موسوی و کروبی شورای امنیت ملی تصمیم‌گیری کرده است. شورای امنیت ملی احساس می‌کند برای تامین حق امنیت شهروندان باید محدودیت وجود داشته باشد. اما وقتی احساس امنیت عمومی مرتفع شود، محدودیت هم باید رفع شود. ما در مقام ارزیابی نیستیم که آیا امنیت مورد نظر ایجاد شده است یا خیر اما می‌دانیم که امنیت شهروندان در سطح کلان باید در نظر گرفته شود. دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در پاسخ به سوالی در مورد موضوع حصر و روال رسیدگی به آن به لحاظ حقوق شهروندی گفت: بعضی نهادها مثل شورای امنیت احساسشان این بوده است، بر اساس حقوق جمعی مردم در مورد امنیت شان باید محدودیت هایی ایجاد شود که اگر بحث امنیتی مرتفع شود، باید این محدودیت نیز رفع شود و در حال حاضر ما در مقام ارزیابی نیستیم که بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم. ایلنا این خبر را منتشر کرد.
 

اصلاح‌طلبان گزینه‌های دیگری هم غیر از روحانی دارند

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در خصوص گزینه‌های اصلاح‌طلبان برای کاندیداتوری انتخابات سال آتی گفت: به طبع بهترین گزینه جریان اصلاح‌طلب خود حسن روحانی است. اما اگر بنا به هردلیلی اعم وجود مشکل یا عدم حضور ایشان، قطعا گزینه‌های دیگری وجود دارند. اکنون لزومی نمیبینم که بخواهیم گزینه‌هایمان را رو کنیم،این قطعا به صلاح ما نخواهد بود، اما قطعا گزینه‌ها فراوانی را در اختیار داریم. مهر این خبر را منتشر کرد.
 

اعلام وصول اولین سوال از وزرا در مجلس دهم

در جلسه علنی امروز مجلس، سوال هاجر چنارانی نماینده نیشابور از وزیر علوم درخصوص عدم تعیین‌تکلیف مدرسین و اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای پس از انتقال از آموزش و پرورش به وزارت علوم اعلام وصول شد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.
 

پیام توییتری ظریف به مردم ترکیه

محمد جواد ظریف در حساب توییتری خود نوشت: به ایستادن در کنار خواهران و برادران شجاع در ترکیه در حمایت از دموکراسی افتخار می‌کنم. همکاری بیشتر برای صلح در پیش است.
 

یکی از نزدیکان احمدی نژاد تذکر وزیر کشور را رد کرد

اسماعیل کوثری در خصوص تذکرات مسئولان وزارت کشور نسبت به مراسمات تبیین گفتمان امام و انقلاب گفت: وزیر محترم کشور و مسئولان این وزارتخانه نباید وارد فضای تذکرات اینگونه شوند. به نظر می رسد برخی قصد دارند انتخاباتی یکطرفه صورت بگیرد لذا به طور مرتب در حال تکرار تذکرات نسبت به دیگران هستند. این در صورتی است که اگر چنانچه معتقدند شائبه انتخاباتی وجود دارد یا کار خلاف قانونی صورت می گیرد، باید به صورت کتبی به برگزار کنندگان مراسم آن را اعلان کنند. در جمهوری اسلامی ایران هر شخصی آزاد است و حق دارد که در چهارچوب قانون بین مردم حضور یابد و برای مردم صحبت کند و هیچ مانعی هم وجود ندارد و آقای احمدی نژاد هم در این زمینه استثناء نیست و هیچ تخلفی در این موضوع صورت نگرفته است. وزیر کشور بایست مسائل را به صورت قانونی و نه جریانی و شخصی نگاه کند، اگر کسی خلاف کرد قطعا باید جلو آن را گرفت و اما چنانچه مساله خلاف قانونی رخ نداد، حق ندارند جلوی اینگونه مراسمات را بگیرند. اگر خلاف قانونی از دکتر احمدی نژاد سر زده، باید بگویند کدام خلاف قانون و در آن موقع بله حق را به وزیر محترم کشور می دهیم، ولی همانطور که مشخص است، این کار خلاف قانون نیست که آقای رحمانی فضلی بخواهد به آن اینگونه ورود کند. دولت بهار این خبر را منتشر کرد.
 

گزافه گویی شیوخ موریتانی علیه ایران

شماری از شیوخ و امامان جماعت موریتانی در گزافه گویی بی اساس خود، از مقامات کشورشان خواستند تا اقدامات قاطعانه ای را در برابر آنچه به ادعا "توسعه طلبی ایران" در کشورشان خواندند، به اجرا در آورند.به گزارش الشرق الاوسط، شماری از امامان جماعت موریتانی در سلسله سمینارهایی که در دو روز گذشته در نواکشوت برگزار شد، مدعی شدند: شخصیت های موریتانیایی مرتبط با نظام سیاسی کنونی ایران تلاش دارند مراکز نفوذی برای این کشور در موریتانی از طریق شعار های مذهبی ایجاد کنند.برگزاری این نشست در زمانی انجام می شود که عربستان سعودی تلاش دارد کشورهای متحد خود را به برگزاری سمینارها و همایش هایی علیه ایران تشویق کند و با این اقدام، جبهه ای متحد علیه کشورمان در منطقه و جهان به راه بیاندازد. از این رو، برگزاری این چنین نشست هایی را در کشوری مانند موریتانی باید همسو با همین اهداف تفسیر کرد.
 

تغییرات در جامعه روحانیت مبارز کلید خورد

جامعه روحانیت مبارز بازسازی خود را آغاز کرد و شش روحانی را به عضویت قبول کرد. آیات و حجج‌اسلام محسن قمی نماینده تهران در خبرگان، منتظری دادستان کل کشور، سیدجمال‌الدین دین‌پرور، مدیر بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، محمدی‌عراقی نماینده مردم استان کرمانشاه در استان خبرگان، محمدتقی رهبر امام‌جمعه اصفهان، آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز اعضای جدید جامعه روحانیت مبارز هستند که از این پس در بطن تصمیمات سیاسی این نهاد روحانی دیرپا حضور خواهند داشت.این مطلب در اعتماد منتشر شده است.
 

کنایه سایت حامی احمدی نژاد خطاب به روحانی

سایت خبری تحلیلی دولت بهار که حامی رئیس جمهور سابق است خطاب به روحانی نوشت: ای کاش قبل از آنکه کلید به دست، وارد گود انتخابات شوی، لااقل کمی صحیفه را تورُق می کردی تا بدانی اصلاً برای چه انقلاب کردیم و قرار بود چه تفاوتی بادیگر حکومتها داشته باشیم...و یا کمی به عقب برمی گشتی و شجاعت را از سَلَفَت می آموختی که برایش فرقی ندارد در مرز با اسرائیل سخنرانی کند و یا در قلب شیطان، همان حرفی را می زند و با همان لحنی می زند که مردمش در پایتخت، از زبانش می شنوند...گاهی اوقات فکر می کنم که اصلاً توجیه نیستی که رئیس جمهورِ کدام کشوری و نمایندگیِ کدام حکومت را بر عهده داری...توجیه نیستی، که تمام وعده های انتخاباتی ات گره می خورَد به گوشه چشمی از کدخدا و تمام دستاوردهای دولتت می شود سندی نیم بند به نام برجام که نمی دانم از کجایش عزت را بیرون کشیدی و به عنوان اولین اثر برجام در بوق و کرنا می کنی؟اینکه می گویی نمی شود در برابر قدرتهای بزرگ ایستاد، یعنی توجیه نیستی که از کدام مردم برای نشستن بر روی صندلی پاستور اجازه گرفته ای و قرار است از چه چیز صیانت کنی...
 

درخواست مطهری از صدا و سیما برای عذرخواهی

در پی تذکر نماینده مردم بوکان به دلیل توهین به افراد اهل سنت در یکی از شبکه‌های تلویزیونی، مطهری که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت ، گفت: توهین به افراد اهل سنت کارزشتی است و صدا و سیما باید عذرخواهی کند.محمد قسیم عثمانی در تذکر شفاهی امروز خود خطاب به صدا و سیما اظهار کرد: متاسفانه در برنامه پرمخاطبی از شبکه سوم صدا و سیما مجری هنرمند آن علنا صحبت‌های تفرقه افکنانه‌ای زده و با توهین به افراد مورد احترام اهل سنت صحبت‌هایی زده که در شأن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیست.
 

انتقاد نماینده تهران از قوه قضائیه

مصطفی کواکبیان در صحن علنی مجلس: قانون اساسي قوه قضائيه را مسئول بررسي پرونده‌هاي قضائي مي‌داند. از رئيس جمهور گذشته نيز پرونده هايي در قوه قضائيه مفتوح است. واقعيتش قوه قضائيه اگر قرار باشد حكمي را مطرح كند، سريع برخورد مي‌كند اما چطور است كه الان حداقل سه سال از بعضي از پرونده هاي آقاي احمدي‌نژاد در قوه قضائيه زمان ميگذرد اما قوه قضائيه هيچ پاسخ قانع كننده‌اي براي افكار عمومي ندارد.
 

انتقاد لاریجانی از توهین ها به روحانی

محمود صادقی نماینده تهران در جلسه علنی امروز مجلس، محمود صادقی طی اخطاری اظهار کرد: بر اساس اصل 113 قانون اساسی، پس‏ از مقام‏ رهبری،‏ رئیس‏ جمهور عالیترین‏ مقام‏ رسمی‏ کشور است‏ و مسئولیت‏ اجرای‏ قانون‏ اساسی‏ و ریاست‏ قوه‏ مجریه‏ را جز در اموری‏ که‏ مستقیماً به‏ رهبری‏ مربوط می‌شود، بر عهده‏ دارد.عضو فراکسیون امید ادامه داد:‌ متاسفانه در روزهای اخیر شاهد هستیم از تریبون های رسمی کشور اهانتهای صریح و آشکاری به ریاست جمهوری می شود. در شرایطی که ما نیاز داریم برای پیگیری تعهداتی که در توافقنامه هسته‌ای بیگانگان به ما داده اند از دولت پشتیبانی قاطعی بکنیم و در واقع حاکمیتی یکپارچه و یگانه ای را در برابر بیگانگان نشان بدهیم، اینگونه اظهارات آن هم از تریبون های رسمی کشور مخالفت آشکار با یکپارچگی و یگانگی نظام است.صادقی تاکید کرد: از ریاست مجلس انتظار داریم در نطق خود به این مسئله اشاره کرده و اجازه ندهیم دولت ما در برابر بیگانگان تضعیف شود.رئیس مجلس این اخطار را وارد دانست و گفت: ما در شرایط فعلی نیازمند وفاق ملی در درون هستیم. مخصوصا به کار بردن برخی عبارات نسنجیده در مورد مقامات مسئول در کشور و رئیس جمهور کار نادرستی است و باید دقت لازم در این زمینه بشود.انتخاب این خبر را منتشر کرده است.
 

آتش سوزی‌های اخیر پالایشگاه‌ها هک سایبری بود؟

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه چهارمین همایش ملی پدافند سایبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمریکا، اسراییل و عربستان سعودی در حوزه سایبری تهدید کننده جمهوری اسلامی ایران هستند و تلاش های زیادی را در این حوزه انجام می دهند که به ساختار سایبری ما حمله کنند.وی افزود: اقداماتی برای مقابله با این حملات هم انجام شده و آسیب پذیری‌های سطحی تعیین تکلیف شده است که امیدواریم با رفع آنها دیگر شاهد این تهدیدها و حملات سایبری نباشیم. رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: ضعف حوزه‌های ایمنی باعث آتش سوزی‌های اخیر در پتروشیمی‌ها شده که وزیر نفت در این زمینه دستورات جدی صادر کرده است. جلالی در خصوص احتمال حملات سایبری و ایجاد آتش سوزی در پتروشیمی‌های کشور نیز گفت: حوادث پتروشیمی‌ها را بررسی کرده‌ایم و به این جمع بندی که حملات سایبری باعث این آتش سوزی‌ها شده باشند، نرسیده‌ایم تا بخواهیم از کشور خاصی نام ببریم. میزان این خبر را منتشر کرده است.
 

پشت پرده عفونت های بیمارستانی

نایب رئیس انجمن میکروب شناسی ایران، در مورد پنهان ماندن وضعیت عفونت های بیمارستانی در کشور به ویژه در شهرستان های دور از پایتخت و کلانشهرها، توضیحاتی ارائه داد. وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه وضعیت عفونت بیمارستانی در مراکز درمانی کشورمان چگونه است، گفت: شاید گزارش مسئولان وزارت بهداشت از عفونت های بیمارستانی در مورد بیمارستان های تهران و کلانشهرهای کشور قابل استناد باشد. اما، واقعیت این است که وضعیت عفونت های بیمارستانی در شهرستان های دور از تهران و کلانشهرها، چندان مطلوب نیست.خاکی با عنوان این مطلب که عفونت های بیمارستانی در شهرستان ها از شیوع بالاتری برخوردارند، ادامه داد: متاسفانه در تشخیص سریع و به موقع عفونت های بیمارستانی، درست و دقیق عمل نمی کنیم و همین مسئله باعث پنهان ماندن وضعیت عفونت های بیمارستانی می شود.نایب رئیس انجمن میکروب شناسی ایران با بیان این مطلب که در انتقال نمونه های آزمایشگاهی از بیمارستان نیز ضعیف هستیم، گفت: سرعت و شرایط لازم برای انتقال نمونه از بیمارستان به آزمایشگاه را نداریم و از همین رو، گزارش ها منفی کاذب خوانده می شود.وی با اعلام اینکه وضعیت عفونت های بیمارستانی در بخش دولتی بهتر از بیمارستان های خصوصی است، افزود: بخش خصوصی تمایل چندانی ندارد که گزارش و آمار بدهد و از همین رو، پافشاری می کند که چنین آمارهایی ندهد. اما بخش دولتی همکاری بهتری با انجمن میکروب شناسی دارد.
 

تشکیل کمپین ضد برجام با دلارهای عربستان و اسرائیل

مهرداد عمادی کارشناس ارشد اقتصادی مقیم اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به تاسیس سازمانی به نام اتحاد علیه ایران اتمی ( UANI ) با لابی یهودیان آمریکا و سیستم اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی‌ در دوران دولت احمدی‌نژاد تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت روحانی در سال 2013 پیگیری سناریوهای سازمان اتحاد علیه ایران اتمی از سوی دولت‌های غربی و آمریکا به حاشیه رفت و آنها تصمیم گرفتند تا کمتر رو در روی ایران قرار گیرند، زیرا معتقد بودند که مقابله با جامعه جهانی پس از برجام هزینه بیشتری برای‌شان به همراه خواهد داشت اما همچنان فعالیت کمپین با هدف به شکست کشاندن برجام و متوقف کردن سرمایه‌گذاری اروپایی‌ها در ایران با دلارهای عربستان و اسرائیل ادامه دارد.ایلنا این خبر را منتشر کرده است.
 

پیشنهاد یک اصلاح‌طلب برای حمایت از روحانی

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم می‌گوید: در حال حاضر هیچ گزینه‌ای مناسب‌تر از آقای روحانی برای انتخابات سال ۹۶ وجود ندارد. به‌جای اینكه سراغ گزینه دوم و بعدی برویم، باید به سراغ كمپین انتخاباتی آقای روحانی برویم و از همین امروز، این كمپین را تقویت كنیم.روزنامه «آرمان» نوشته است: «تخریب» تنها سلاحی است كه دلواپسان برای دستیابی به اهداف خود از آن استفاده می‌كنند. دولت تدبیر و امید در مقایسه با دولت‌های نهم و دهم و به شهادت رئیس قوه مقننه، از قانون‌مدارترین دولت‌های جمهوری اسلامی است. همین قانون‌مداری، كاسبی دلواپسان را كساد كرده است و آنها می‌كوشند با تیر تخریب، جایگاه دولت را در افكار عمومی متزلزل كنند.
 

شکایت حوزه علمیه و پلیس از جشن حافظ

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارسال پرونده قضایی‌ و کیفری نشریه یالثارات در رابطه با توهین به هنرمندان به دادسرا خبر داد و گفت: این موضوع در قالب جرم به طور جداگانه در حال بررسی است.حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با «خانه ملت» با اشاره به شکایت حوزه علمیه و پلیس از جشن حافظ گفت: «جشن حافظ یک مراسم غیردولتی است که امسال شانزدهمین دوره‌اش برگزار شد و وزارت فرهنگ مستقیما نقشی در برگزاری این جشن نداشته لذا شکایت‌ها از این جشن نمی‌تواند به وزارت فرهنگ مرتبط باشد؛ اگر چه قوه قضاییه دو موضوع «نحوه برگزاری جشن حافظ» و «توهین نشریه یالثارات‌الحسین به شرکت‌کنندگان در این جشن» را توأمان دنبال می‌کند.
 

رشد اقتصادی کشور به روایت رئیس جمهور

حسن روحانی صبح امروز در سی‌امین سفر استانی خود در جمع مردم یاسوج اظهار کرد: خوشحالم به شما مردم غیور یاسوج اعلام کنم که دیشب مرکز آمار اعلام کرد رشد اقتصاد ایران در سه ماهه اول سال 4.4 درصد بوده و این آمار نشان غیرت شما جوانان است.
 

نظر عجیب هاشمی درباره پرداخت یارانه

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار مدیران، مسئولین و کارشناسان سازمان بیمه سلامت ایران، با تبریک میلاد ثامن‌الحجج(ع)، وجود مبارک زیارتگاه آن امام همام در مشهدالرضا را لطف جاودان خداوندی به مردم ایران دانست و گفت: اگر دولت به زیربناها بپردازد، مردم در قالب بخش خصوصی برای رونق اقتصادی وارد می‌شوند و بجای دریافت یارانه که به نوعی کرامت انسان را مخدوش می‌نماید، براساس دسترنج خویش زندگی می‌کنند که در آن صورت هرکس کار بیشتری بکند، درآمد بیشتری خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جاوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
جالبه یارانه کرامت انسانی رو مخدوش میکنه ولی فیش های نجومی خیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟البته اشرافیت تحمل پرداخت حتی یک ریال به مردم رو نداره!!!! طبیعیه .راستی مسئولین حاصل کدوم دسترنجشون رو میخورن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چه کار بیشتری کردن که مستحق دریافت نجومی باشن؟و هاشمی چرا سکوت کرد در مقابل اینها؟؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار