محمد کریمی: 872 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که 101 اثر در بخش فیلم و 76 اثر در بخش فیلم‌نامه به مرحله داوری دومین جشنواره ملی طنین مسجد راه یافتند.
کد خبر: ۲۸۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 20 August 2016
دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «طنین مسجد» با ارسال آثاری از سراسر کشور در گرگان مرکز استان گلستان آغاز شد.
 محمد کریمی دبیر دومین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد شامگاه جمعه در مراسم افتتاحیه این جشنواره اظهار داشت: 872 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که 101 اثر در بخش فیلم و 76 اثر در بخش فیلم‌نامه به مرحله داوری دومین جشنواره ملی طنین مسجد راه یافتند.
وی افزود: 18 فیلم برگزیده این جشنواره به مدت 3 روز و تا 31مرداد در تالارفخرالدین اسعد گرگانی اکران می‌شوند.
دبیر دومین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد تصریح کرد: این فیلم‌های کوتاه در بخش‌های صبح وعصر به نمایش درمی‌آیند و در بخش صبح از ساعت 10:30 تا 12:30 دقیقه و عصرها از ساعت 4 تا 6 اکران می‌شوند.
کریمی تاکید کرد: در طول این جشنواره کارگاه‌های آموزشی برای آموزش فیلم‌سازان جوان برگزار می‌شود.
وی گفت: این جشنواره با محور قرار دادن سبک زندگی ایرانی اسلامی برپا شده و در 6 بخش فعالیت می‌کند و فیلم کوتاه، پویانمایی، نماهنگ، فیلم مستند، فیلم تک بعدی و فیلم‌نامه از قالب‌های این جشنواره است.
دبیر دومین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد با اشاه به اینکه در بین شرکت‌کنندگان 75 اثر از حوزویان ارسال شد افزود: در این دوره از جشنواره 64 اثر از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گلستان تولید و به جشنواره ارسال شد.
کریمی اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز عصر امپراتوری رسانه است کانون فرهنگی هنری طنین مسجد صاحب الزمان(عج) تصمیم گرفت تا با تجهیز فعالان فرهنگی و هنری به تکنیک جدید هنری بپردازد و در همین راستا وارد حوزه فیلم‌سازی شد.
وی افزود: این جشنواره در سال 93 کلید خورد و اختتامیه اولین دوره در سال 94 انجام شد و در دهه فجر سال 94 پوستر دومین جشنواره رونمایی شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
آخرین اخبار