بررسی روزنامه های صبح اصفهان در روز دوشنبه؛
تابناک: روزنامه های اصفهان در روز دوشنبه به بررسی مسائلی همچون صحبت های وزير ارشاد در آئين معارفه مدير كل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان، نباید به هشدار وزیر کشور بی‌توجه کرد، صحبت های قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم نکوداشت مقام کارگر در اصفهان پرداختند.
کد خبر: ۲۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 27 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های اصفهان در روز دوشنبه به بررسی مسائلی همچون صحبت های وزير ارشاد در آئين معارفه مدير كل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان، نباید به هشدار وزیر کشور بی‌توجه کرد، صحبت های قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم نکوداشت مقام کارگر در اصفهان پرداختند.


http://www.nesfejahan.net/cms4/upload/photo/p1/1.jpg

روزنامه نصف جهان به صحبت های وزير ارشاد در آئين معارفه مدير كل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان پرداخت و نوشت: شــشــــم ارديــبــهــشــــت مــــاه 94، روز خــــداحــــافــظــــي حجت‌الاسلام والمسلمين قطبي با اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان پس از دو سال و اندي فعـاليت بود و به همين منظور آئين تكريم و معارفه مـديـر كـل جـديـد حجت‌الاسلام والمسلمين حبيب رضا ارزاني در هتل آسمان با حضور وزير فرهنگ و ارشـــاد اســلامــي،‌اسـتــانــدار، مــديــران دسـتـگــاه‌هــاي اجــرايــي، نـمــايـنــدگــان اديـان تـوحيـدي، روحـانيـون، هـنـرمـنـدان و نـمـايـنـدگـان اسـتـان در مـجـلس شوراي اسـلامـي و... بـرگـزار شـد تـا خـط مـشـي جـديـد اداره كـل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان ترسيم شود.

وزيـر فـرهنـگ و ارشـاد اسـلامـي در ايـن آئين، استان اصـفـهـان را مهـد عـالمـان، فقيهـان، سـرزميـن شهـدا و رزمندگان، مهد فرهنگ و هنر و ... دانست و گفت:‌ اسـتـان اصـفـهـان از سـرمـايـه عظيم فرهنگي و تمدني برخوردار بوده است.

علي جنتي افزود:‌ ما فرهنگ را جزيي از هويت ملي خـود مـي‌دانـيـم و هـويـت هـيـچ مـلـتـي بـدون تـعـريف فـرهـنـگ شـنـاسـانده نمي‌شود و در همه سرزمين‌ما، سـرمـايـه‌هـاي عظيم فرهنگي و سازندگان اين تمدن بـزرگ از ديـربـاز تـا امـروز در سـراسـر كشور حضور داشته و خوشبختانه استان اصفهان از اين جهت بسيار پربار و غني است.

وي بـا اشـاره بـه سـيـاسـت‌هـاي فـرهـنـگي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين دوره گفت:‌ گسترش آزادي‌هاي فرهنگي براي اهل فكر و هنر، تا بتوانند بگويند، ابراز كنند و بنويسند از سياست هاي ما بوده اسـت كه در اين زمينه در طول 20 ماه گذشته شاهد رشد قابل توجهي بوده ايم. و در سال گذشته،‌72 هزار عنوان كتاب در كشور مجوز انتشار يافته و به چاپ رسيد كه هشت هزار عنوان بيشتر نسبت به سال 92 بوده كه نشان از انگيزه براي نوشتن، تأليف و انتشار فرهنگ مكتوب دارد.

در مطبوعات نيز رشد چشمگيري داشته ايم و امروز هركس كه طالب انتشار روزنامه، هفته‌نامه و ... باشد مي‌تواند مجوز بگيرد و معتقدم ارتقاي سطح جامعه از اين طريق امكانپذير است.

وزيـر فـرهـنگ و ارشاد اسلامي مي‌گويد:‌ در حوزه فيلم سينمايي نيز در سال گذشته رشد خوبي داشتيم و بـسـيـاري از فيلم‌هاي سينمايي كه در جشنواره فجر مـشـاركـت داشـتـنـد بـه مـسائل و مشكلات به جامعه پرداختند و در صدا و سيما و سينما، فيلم‌هاي ما علاوه بـر پـرداخـتـن بـه نـاهـنـجـاري‌هـا و ارائـه راهـكار، بايد فـضـاي بانشاط در جامعه ايجاد كنند چرا كه جامعه نيازمند اميد و شادي‌آفريني است.

جنتي از واسپاري تصديگري‌هاي وزارت فرهنگ و ارشــاد اســلامــي خـبــر داد و گـفــت:‌ مـعـتـقــدم عـمـده فعاليت‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد به انـجـمــن‌هـاي فـرهنگـي مختلـف و ... سپـرده شـود و تلاش شد به انجمن‌ها كمك شود تا كار را به عهده بگيرند و دولت كمتر تصديگري كند كه در اين راستا تا حدودي هم موفق بوديم.

وي از اقتصاد فرهنگ و هنر به عنوان اقتصاد خلاق ياد كرد و گفت:‌ گام‌هاي خوبي در زمينه اقتصاد فرهنگ و هنر برداشته شده ، كه در آينده نتايج آن را مي‌بينيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:‌ ما بايد از همه ابـزارهـاي فـرهـنـگـي و هـنـري در گـسـتـرش فـرهـنـگ اسلامي و صدور فرهنگ به خارج از كشور استفاده كنيم تا به اهداف مورد نظر برسيم.

جنتي افزود: امروز در كشور 20 هزار كانون فرهنگي در مساجد و دو هزار مؤسسه قرآني تحت پوشش و حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هستند.

وي يـكـي ديـگـر از سـيـاسـت‌هـاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را سپردن كار فرهنگي به اهل فرهنگ اعـلام كـرد و گـفـت:‌ امروز خوشبختانه عموماً افراد متخصص، باتجربه و اهل كار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به كار گرفته شده‌اند و در استان‌ها نيز سـعـي شـد مـديـران كُـل شايسته كار فرهنگي به كار گرفته شوند.

وزيــرفــرهـنــگ و ارشـاد اسـلامـي از حـجـت‌الاسـلام والـمـسـلـمـيــن قطبـي بـه عنـوان شخصيتـي كـه هنـر را مي‌شناسد و ارتباط منطقي و معقول با مسئولان داشته يـاد كرد و گفت:‌ اصل انتخاب مديران مبتني بر دارا بـودن شـرايـطـي چـون سـواد، تـديـن و ... اسـت و لـذا افرادي كه در استان‌ها مسئوليت كار فرهنگي دارند كسـانـي هستنـد كه در گذشته هم بوده اند و بخاطر شايستگي، ارتقا يافتند.

وي ادامه داد: امروز با كمال تأسف به حوزه فرهنگ از نظر اعتباري در مقايسه با ديگر بخش‌ها، نگاه مناسبي وجـود نـدارد و شـايـد دغـدغـه اصـلـي سياستگذاران، معيشت و اشتغال مردم باشد در حالي كه فرهنگ يكي از مـسـائـل اسـاسـي كـشـور است و هر نوع توسعه‌اي براي كشور صرفاً از طريق تــأمـيــن امـكــانـات مـادي و فـــضـــــاي بـــــاز ســـيـــــاســـــي امــكـــــانــپــــذيــــر نــيــســــت و بسيـاري از گـرفتـاري‌هاي امـــروز كــه نـســل آيـنــده را تـهــديــد مــي‌كـنــد بــه دليـل نقصان در مسائل فرهنگي اســت، كــه اگـر دخـتـران و پـســران نـسبـت بـه ازدواج بـــي‌انــگــيـــزه هـسـتـنــد و يــا ازدواج كـــــــرده و طـــــــلاق مــي‌گـيــرنــد، يـا اگـر امـروز پديده ازدواج سفيد در كشور شكل مي‌گيرد ناشي از كمبودهاي فرهنگي و نارسايي در فرهنگ مي‌باشد و نتوانستيم فرهنگ اسلامي و سنتي را به نسل جديد انتقال دهيم.

جـنـتـي بـا اظـهار تأسف از اينكه در نقاط شمال شهر تهران از هر دو ازدواج يكي به طلاق مي‌انجامد و يا در اسـتــان البـرز هـر ازدواج، يـك طـلاق را در پـي دارد، خواستار رسيدگي به اين نابساماني‌ها شد.

وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي با تشكر از حمايت‌هاي مـادي و مـعـنـوي استاندار اصفهان در حوزه فرهنگ گفت:‌ عمده بودجه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي استاني است و اگر عنايت استانداران نباشد امكان كار فرهنگي ميسر نيست.

جـنـتـي، حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني را نيز از چـهـره‌هـاي آشـنـا و يـكـي از شخصيت‌هاي برجسته فرهنگي و با تجربه و صاحب تأليفات و مقالات در حـوزه ديـن و فـرهنگ و فردي شايسته كار فرهنگي خواند و گفت:‌ ما براي انتخاب مديران در استان‌ها، گـزيـنـه‌هـاي فـراواني داريم ولي به دنبال افراد اصلح بـوده و در مجمـوع، احسـاس شـد حجـت‌الاسلام و المسلمين ارزاني شايستگي بيشتري نسبت به ديگر گزينه‌ها داشت.

وي گـفــت: يـكــي از مـشـكــلات مــا در اسـتـان اصفهان،‌ سيـاستـزدگـي اسـت و همـه مسائل با عينك سياست ديـده مــي‌شـود كـه ايـن باعث عــدم پـيـشـرفـت كـار اسـت و مـدتي بـــــود بـــــرايـــــم پـــيـــــامــــك‌هــــاي مــخــتــلــفــي ارسـال مي‌شد كه حـــتـــي ارســال كـنـنــده آنـهــا را نـمـي‌شـناختم و برخي از اين پــيـــامـــك هــا خـــــــواســـتــــــار آن بــــودنــــد تــــا حجت‌الاسلام و الــمــســلــمــيـــن ارزانــي در ايــن سمت به كار گمارده نشود كه پــــاســــخ دادم در ايــــن كــــارهـــا دخـــالــت نـكـنـنــد و در حــوزه فـــرهـنـــگ اصـــلاً جـــاي فــكــــر سياسي نيست چرا كه لـطـمـه بـيـشـتـري بـه فـرهـنگ مــي‌زنــد و در طــي 35 سـال گــذشـتــه كــه در پـسـت‌هـاي مديريتي بودم همواره همه مديران را براساس احراز تدين، اعتقاد بـه ولايـت فـقيه، تخصص، تجربه اجرايي به كارگيري كرده و به چيز ديگر فكر نكردم كه موفق هم بوديم. اين در حــــالـــي اســـت كـــه دولـــت تـــدبــيـــر و امــيـــد هــمـــواره شــايـسـتــه‌سـالاري و اعـتـدال را در اسـتـفـاده از نــيـــروهـــا مـــدنـظـــر داشـتـــه اســت و حـجــت‌الاســلام و المسلمين ارزاني هم هيچ گرايش سياسي نداشته و دغدغه اصلي وي،‌ خـدمـت بـه نظـام و مسـائـل فرهنگي اسـت و اميـد اسـت وي در انجـام فعـاليـت‌هاي خود موفق باشد.

***

استاندار اصفهان هم در اين آيين اذعان داشت:‌ در سه دهه گذشته، استان اصفهان از استان‌هاي تراز اول در كـشور فاصله گرفته و به استان‌هاي درجه دو و سه تبديل شده است ولي شأن مردم اصفهان آن است كه باتوجه به ظرفيت‌ها، جزو استان‌هاي تراز اول كشور باشند كه در اين راستا براي دستيابي به اين مهم، ما برنامه‌هايي را تعريف كرديم.

رســــول زرگــــرپـــور افـــزود:‌ بـــراي هــمـــه بــخـــش‌هـــا بـرنـامه‌ريزي شده ، ولي بايد بستر لازم فراهم شود وبـراي دستيابي به استان تراز اول كشور، فرهنگ و هنر بسيار مهم است و ما در سند آمايش سرزمين براي اولين بار در كشور يكي از سه محور را فرهنگ دانسته و براي طرح‌هاي صنعتي- خدماتي، پيوست فرهنگي را الزام كرديم.

وي بـا بيـان اينكـه انتخاب مدير كل فرهنگ و ارشاد اســلامــي اسـتــان بــراي مـا بسيـار مهـم و دغـدغـه بـود گفت:‌حجت‌الاسلام و المسلمين قطبي تلاش‌هاي بسيار خوبي انجام داد و تمام شايعات در اين راستا بي‌اساس بود و كارها منطقي پيش رفت و در حقيقت حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني هم پيشنهاد بخش هنري و فرهنگي استان بود.

وي گـفت:‌ سياست بايد اجازه دهد فرهنگ، فكر و رشد كند و براي خود تصميم بگيرد.

***

مدير كل قبلي فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان نيـز گفـت:‌ دوران خـدمـت در اداره فـرهنگ و ارشاد اســلامــي اسـتــان را فــرامــوش نـخــواهــم كـرد و همـه اصحاب فرهنگ و هنر را دوست دارم.

حـجـت‌الاسـلام و الـمـسـلـمـيـن مـحـمد قطبي با ارائه وضـعـيـت فـرهـنگي استان و فعاليت‌هاي انجام شده گـفــت:‌ فـعــالـيــت در بـخــش سـنــد آمــايـش سـرزمـيـن درحــوزه فــرهـنـگـي، آفـرينـش‌نگـري هنـر، تعـامـلات فـرهـنـگـي، بـيـن‌الـمـلـلـي، اسـتانداردسازي خدمات و مـحـصولات فرهنگي ، هنري و ... از كارهاي انجام شده و درحال انجام است.

وي رفـتـار وزيـر فـرهـنـگ و ارشـاد اسلامي را داراي كرامت دانست و از استاندار اصفهان به عنوان فردي توانمند، منطقي و داراي پشتكار ياد كرد و افزود: از همه مسئولان استان كه ياريگر بودند تشكر مي‌كنم.

***

مــديــر كــل جـديـد فـرهـنـگ و ارشـاد اسـلامـي اسـتـان اصفهـان هـم بـا تشكـر از حسـن نظـر وزير فرهنگ و ارشــاد اســلامــي و اسـتــانــدار اصفهـان گفـت:‌ تـلاش مي‌كنم ظرف ده روز آينده برنامه‌ها و راهبردها و ... اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي را ارائه دهم.

حـجــت‌الاسـلام و الـمـسـلـمـيـن حـبـيـب رضـا ارزانـي اظــهـــار امـيـــدواري كـــرد بـــا هـمـــدلـــي و هـــم‌زبـــانـــي فعاليت‌هاي شايسته‌اي در حوزه فرهنگ استان انجام شـود و مـعـتـقـدم بـا هـمـدلـي و هـم‌زبـانـي،‌ مشكلات برطرف مي شود.

وي از قطبي هم به طور خاص تشكر كرد و از رسانه‌ها نيز خواست تا كارها را مورد نقد منصفانه قرار دهند.

در پــايــان ايــن آيـيــن ، بــا اهــداي لـوح و هـدايـايـي از تـلاش‌هـاي مـديـر كل قبلي تجليل و حكم مدير كل جديد به وي ابلاغ شد.



روزنامه نسل فردا در سرمقاله خود به اینکه نباید به هشدار وزیر کشور بی‌توجه کرد پرداخت و نوشت:صحبت‌های رحمانی فضلی ، توقعی را در بین مردم برای افشای حمایتگران پول‌های کثیف در انتخابات ایجاد کرد که اگر صحبت‌های ایشان فقط یک هشدار بوده باشد، نباید به آن بی‌توجه بود.بحث پول‌های کثیف و ورود آنها در انتخابات، همچنین پیامدهایی که در طول دوران نمایندگی برای آن دسته از افرادی که خدای ناکرده از این طریق وارد مجلس شده‌اند ایجاد می‌کند، مسئله‌ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت. پول‌های کثیفی که از طریق نامعقول و نامشروع به دست بیاید ، زمینه را برای کسب قدرت یک فرد آماده می‌کند که به حتم در ادامه نیز مفاسد بیشتری را به همراه خود خواهد داشت؛البته نماینده‌ای که از این طریق راه به خانه ملت پیدا کند، دیگر دغدغه ملت را نخواهد داشت، بلکه فکر می‌کند که چگونه درآمدهایی را تحصیل کند که بتواند از دین کسانی که پول‌های کلانی را خرج نماینده شدنش کرده‌اند، دربیاید. این افراد دغدغه مردم را ندارند و طبیعی است که از مسیر وظایف قانونی خود در مجلس منحرف خواهند شد.در بین افکار عمومی این توقع ایجاد شده است که حتماً مسایلی در زمینه پول‌های کثیف برای وزیر کشور روشن شده که این موضوع را مطرح کرده‌اند. در ضرب‌المثل عامیانه می‌گویند تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها، حالا چه برسد به اینکه چنین مسئله‌ای از سمت وزیر کشور مطرح شده است.

http://www.isfahanziba.ir/sites/default/files/styles/newspaper_original/public/newspaper/1394/02/07/image/1.jpg?itok=8ZnkhAyz

روزنامه اصفهان زیبا به بررسی صحبت های قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم نکوداشت مقام کارگر در اصفهان پرداخت و نوشت: بیست و ششمین جشنواره امتنان از کارگران و کارآفرینان نمونه استان اصفهان توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. در آغاز این جشنواره مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن عرض خیرمقدم به کارگران و کارآفرینان که با قناعت و مناعت خود باعث رونق در چرخه اقتصادی مملکت شدند، گفت: سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام« همدلی و همزبانی دولت و ملت» نامیده شده است که خوشبختانه این همدلی بین تشکل های کارگری و کارفرمایی استان اصفهان با دولت ازدیربازوجود داشته است.

اصفهان صنعتی ترین استان کشور شناخته شد

غلامعلی قادری اذعان داشت: اصفهان استانی صنعتی و کارگری است و سال جدید با چشم انداز بسیار خوبی آغاز شده است و مقام معظم رهبری «همدلی و همزبانی دولت و ملت» را به عنوان راهبرد امسال تبیین کردند و همچنین ریاست جمهور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اشاره خوبی به حوزه های اشتغال داشتند و موفقیت خوب دیپلماسی دولت را داشتیم و تلاش های ارزنده در این مرحله به بار نشست و امیدواریم شاهد نتایج و شواهد خوب آن در سنوات آینده باشیم. وی ادامه داد: حیات و پویایی یک کشور به ایجاد کار و تولید وابسته است و اگر در کشوری کار و تولید عبادت محسوب شود آن کشور بی تردید موفق خواهد شد و اگر فضای کسب و کار و اشتغال رو به فزونی بگذارد از مسائل اجتماعی و امنیتی و سلامت به راحتی می توان عبورکرد.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: استان اصفهان براساس 9 پارامتر ،به عنوان صنعتی ترین استان کشور شناخته شده است، کارگری ترین استان کشور برشمرده می شود و تعداد کارگران این استان چند برابر دیگراستان هاست و بنابراین رسیدگی به این استان باید چند برابر مناطق دیگر باشد.قادری تصریح کرد: وضعیت جامعه کارگری با گذشته یکسان نیست و به برکت نظام جمهوری اسلامی و باتوجه به تدابیرو برنامه ریزی های بسیار خوبی که دولت تدبیر و امید انجام داده است، در استان اصفهان همدلی و همزبانی بین تشکل های کارگری و کارفرمایی وجود دارد.

تشکیل ستاد بزرگداشت مقام کارگر در اصفهان

وی افزود: ما به منظور بزرگداشت هفته کارگر در اصفهان دردی ماه سال گذشته ستادی تشکیل دادیم و مشکلات کارگران نیز در این ستاد مطرح و بررسی شد و همچنین ماحصل جلسات مستمر دراین ستاد، برگزاری جشنی با حضور 10 هزارنفر از کارگران استان و همایش های مختلف در هفته کارگراست.قادری بیان داشت: موضوعات آموزش و ایمنی که مسائل مهم حوزه کارگری و کارفرمایی است، نیز در ستاد مذکور بررسی شد و از وزارتخانه درخواست شد با وجود 10 درصد کارگران کشور در استان اصفهان، رسیدگی مطلوب تری به وضعیت کارگران استان صورت بگیرد.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی درادامه صحبت های خود از افزایش 20 درصدی ثبت نام کارگران نمونه استان اصفهان نسبت به سال گذشته خبرداد و اظهارداشت: تعداد کارآفرینان نمونه استان هم در سال 93 به نسبت سال 92 33 درصد افزایش یافته است.قادری عنوان کرد:ملاک ارزیابی کارگران و کارآفرینان نمونه بیست وششمین جشنواره تجلیل از کارگران و کارآفرینان نمونه، نوآوری،خلاقیت، بهره وری، صادرات، تثبیت و توسعه اشتغال بوده است.وی تاکیدکرد: یکی از ملزومات پیشرفت جامعه کارگری و کارفرمایی اصلاح برخی فرآیندهاست و دیگرآموزش کارگران به نحوی که به تمامی حقوق خود واقف شوند.

موضوع قراردادهای موقت، مهم ترین دغدغه ذهنی کارگران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهم ترین مشکلات جامعه کارگری استان را موضوع قراردادهای موقت دانست و گفت: این موضوع به واقع امنیت شغلی جامعه کارگری را زیر سوال برده است و لازم است هرچه سریع تر رسیدگی شود.قادری افزود: از سویی دیگر سیستم بانکی و وجود برخی مقررات دست و پاگیر راه پیشرفت و ایجاد کارِکارآفرینان را سدکرده است که ادامه این روند به ضرر اقتصاد کشور تمام می شود.در ادامه مهمان ویژه همایش، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: در دین اسلام توجه خاصی به کار و کارگرشده است، تاجایی که آیه «لیس للانسان الا ما سعی»به معنی هیچ چیز برای انسان جز سعی و تلاش وجود ندارد، به منظور شناساندن اهمیت کار در قرآن آورده شده است.سیدابوالحسن فیروزآبادی گفت: پایه و اساس هستی درجهان برکاربنا شده است و در حدیث قدسی هم آمده است که« کسی که برای خانواده تلاش کند، مجاهد فی سبیل الله است».وی افزود: اولویت اول وزارتخانه ترویج فرهنگ کاراست؛ چراکه درحال حاضر درصد مشارکت نیروی کار در کشور کمتر از 40 درصد است و ترویج فرهنگ کار در قالب آموزش کلان ملی باید در دستور کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی قرار بگیرد.

لزوم انطباق کارآفرینی و کارفرمایی بریکدیگر

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان داشت: در جهان کنونی کارگر تنها به کسی که کارفیزیکی انجام می دهد گفته نمی شود، بلکه هرکسی که در راستای تحولات و فناوری های نوین قدم بردارد، به نوعی کارگر محسوب می شود.فیروزآبادی تصریح کرد:در دنیای امروز باید کارآفرینی و کارگری بر هم منطبق باشند و حوزه مشترکی داشته باشند و اقتصاد جهانی به سمت خروج از مزد بگیری کارگران در حال حرکت است و بخش خدمات گسترش یافته است و اکنون افراد به صورت خویش فرمایی مشغول به فعالیت هستند.وی ادامه داد: اکنون 20 ماه از فعالیت دولت یازدهم می گذرد و با توجه به شرایط رکود جهانی که کشور ما هم خواه ناخواه گرفتار آن شده است و با نظر به اینکه بخش بزرگی از بازار کشورمان که در عراق، سوریه و کشورهای حوزه خلیج فارس وجود دارد و این کشورها هم درگیر جنگ و آشوب در منطقه هستند، با مشکل عدیده ای مواجه هستیم؛ اما خوشبختانه دولت تدبیر و امید توانست با تلاش های مستمر بیش از 600 هزار نفرعضو جدید را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قراردهد.فیروزآبادی خاطرنشان کرد: همچنین علی رغم وجود رکود در مدت 20 ماه حکومت دولت یازدهم توانستیم دو بار افزایش حقوق داشته باشیم.

طرح تحول سلامت؛سیاست اصلی رفاه دولت

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اتفاق فرخنده ای که در دولت یازدهم رخ داده این است که برخلاف گذشته شرکای اجتماعی بایکدیگر به تفاهم و توافق رسیده اند و کارگران و کارآفرینان با اعتماد کامل به وزارت کار دست دولت را در تصمیم گیری بازگذاشته اند.فیروزآبادی تصریح کرد: در طرح تحول سلامت که سیاست اصلی رفاه دولت است، کیفیت دفترچه ها به خصوص برای بیماران خاص افزایش یافته است و 30 تا 40 درصد تنوع داروها نیز بیشتر شده است.وی ادامه داد: در سال 93 بیش از 5 میلیون نفر از افرادی که فاقد دفترچه بیمه بودند، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قراگرفتند و اکنون تمام ایرانیان می توانند دفترچه بیمه داشته باشند.قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: ما در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در تلاشیم تا تمام مردم کشور را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی درآوریم تا همه بتوانند در زمان بازنشستگی خود از رفاه نسبی برخوردارباشند. فیروزآبادی در ادامه به وضعیت یارانه ثروتمندان اشاره کرد و گفت: ما در دولت یازدهم به دنبال عدالت توزیعی نیستیم، بلکه به دنبال برقراری عدالت برای محرومین و عدالت تولید محور هستیم.

یارانه 6 میلیون نفر ثروتمند قطع می شود

وی افزود: در واقع پرداخت یارانه به صورت مساوی به تمامی آحاد جامعه کار منطقی و درستی نیست و طبق مصوبات مجلس دولت باید یارانه 6 میلیون نفر از یارانه بگیران ثروتمند را قطع کند.قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بیان اینکه در سال گذشته در 3 وعده سبد کالا به محرومان و مستضعفان داده شده اظهارداشت: برنامه دولت یازدهم این است که در سال جاری میزان ارائه سبد کالا را به 6 وعده افزایش دهد.فیروزآبادی اظهارامیدواری کرد دولت تدبیر و امید بتواند در آینده ای نزدیک به نقطه ای برای شناسایی محرومین و فرصت مساوی در شرایط پایدار دست پیدا کند.در پایان گفتنی است در بیست وششمین جشنواره امتنان از کارگران و کارآفرینان نمونه استان اصفهان، از میان۳ هزار و ۱۴۱ نفرکارگرکه درسال ۹۳ برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کرده بودند ،۱۱۸ نفر برای مصاحبه انتخاب شدند و در نهایت از این تعداد ۲۳ کارگرفردی، ۱۷ گروه کارنمونه در استان و۵ نفرتلاشگرنمونه مورد تجلیل قرار گرفتند.همچنین در جشنواره کارآفرینان برترنیز ۲ هزار و۳۹۶ نفر ثبت نام کرده اند که از میان آنها ۳۱ نفرکارآفرین نمونه استانی انتخاب شدند که ۷ واحد تولیدی نمونه شامل شرکت تکسرام، فولاد علویجه، جهان صادرات، چوب سبز، شرکت دیام تی، صنایع غذایی مهرآرا و فولاد امیر کبیر کاشان نیز تقدیرشدند.

تجلیل از 3خانواده شهید کارگری در جشنواره امتنان از کارگران نمونه

شایان ذکر است واحدهای تولیدی مورد تجلیل از شهرستان های فلاورجان، نجف آباد، نطنز، خمینی شهر، مبارکه، خوانسارو کاشان بودند و بیشترین کارگران نمونه از شهرستان های اصفهان، مبارکه، زرین شهر، نجف آباد، کاشان، شاهین شهربودند؛چرا که شهرستان های مذکور به دلیل دارا بودن بیشترین جمعیت کارگری از آماربالایی برای تجلیل از کارگران نمونه برخوردارند.در این همایش همچنین از ۱۸نفرکارگر نمونه که ازبرترین های دهمین دوره مسابقات قرآن اذان و نهج البلاغه هستند و نیز از سه خانواده شهید کارگری تجلیل و امتنان به عمل آمد.همچنین استان اصفهان افتخار معرفی ۹ نفر از کارگران نمونه خود برای انتخاب کارگر نمونه کشوری به وزارت کار را داشت که یک فرد از بین 9 نفرمعرفی شده وبه عنوان فرد منتخب در مراسم جشن تجلیل هفته کارگر که با حضور رییس جمهور برگزار می شود، شرکت خواهد کرد و به عنوان کارگر نمونه برگزیده استانی مورد تجلیل و تقدیر قرارخواهد گرفت.



صفحه نخست دیگر روزنامه های اصفهان:

http://www.esfahanemrooz.ir/pdf/pic/2370-L-1.jpg

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار