مونسان گفت: با پیگیری های رئیس بیمارستان کیش اقدامات اولیه این طرح انجام شده و تا پایان سال 95 به اجرا در می آید که با اجرایی شدن این طرح، جزیره کیش تبدیل به پایلوت در سطح کشور می شود.
کد خبر: ۲۸۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 26 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، به مناسبت فرا رسیدن روز پزشک، طی مراسمی عصر چهارشنبه 3 شهریور، با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل تسنن و جمعی از مسئولان محلی از پزشکان نمونه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش تقدیر شد.
 
در این مراسم علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تبریک روز پزشک با اشاره به عملکرد رضایت بخش بیمارستان کیش گفت: در سه سال گذشته با تکمیل و تجهیز بیمارستان کیش و استفاده از کادر پزشکی متخصص و متبحر در این بیمارستان، تحولی محسوس در این حوزه ایجاد شده است به طوری که دیگر کمبودی از نظر امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص در این بیمارستان به چشم نمی خورد.
 
وی افزود: بین کلیه بخش های حوزه  سلامت و درمان در جزیره از جمله هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان، همکاری و هم افزایی خوبی وجود دارد.
 
همچنین مونسان در خصوص پیشنهاد حجت الاسلام علیدادی در خصوص بیمه کلیه ساکنان کیش که سال گذشته در روز پزشک مطرح شده بود، گفت: با پیگیری های رئیس بیمارستان کیش اقدامات اولیه این طرح انجام شده و تا پایان سال 95 به اجرا در می آید که با اجرایی شدن این طرح، جزیره کیش تبدیل به پایلوت در سطح کشور می شود.
 
دکتر محمد خلخالی رئیس بیمارستان کیش نیز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و روزهای پزشک و داروساز ضمن اشاره به حمایت ارزشمند دکتر مونسان از بخش سلامت و درمان جزیره کیش، گزارشی از عملکرد این بیمارستان  در سه سال گذشته ارائه داد.
 
وی افزود: با تکمیل شدن بیمارستان به تجهیزات مدرن و استاندارد از جمله دستگاه تصویر برداری MRI و لاپارسکوپی و همچنین وجود نیروی انسانی متخصص و متعهد، از دغدغه های مراجعان به بیمارستان کیش کاسته شده است.
 
همچنین وی از انجام غربالگری های مختلفی چون پوکی استخوان، اضافه وزن، سلامت زنان و مردان، سرطان سینه، جزیره کیش را پیشرو در حوزه سلامت در سطح کشور دانست.
 
در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیدادی امام جمعه کیش ضمن تبریک فرا رسیدن روز پزشک، از پزشکان به عنوان خدوم ترین اقشار جامعه یاد کرد.
 
وی ضمن اشاره به اینکه حکیم بودن یکی از صفات خداوند است و در قدیم به پزشکان حکیم می گفتند، گفت: خداوند کلیه رمز و راز های خلقت را می داند و به هر علت و معلولی واقف است. پزشک و حکیم نیز بخشی از گرفتاری های جسمی و روحی انسان ها را می شناسند و درمان می کنند. لذا پزشکان به لحاظ علم و فهم و همچنین خدمتی که انجام می دهند، قابل تحسین هستند.
 
امام جمعه کیش در ادامه یاد آور شد: پزشکان به انسان ها که اشرف مخلوقات هستند، خدمت می کنند. خدمت کردن به اشرف مخلوقات، شریف ترین خدمت است. بیشتر انسانها این خدمت را درک می کنند و می فهمند. حتی بدترین انسان ها از نظر اخلاقی، در برابر خدمت پزشکان متواضع هستند و خدمت به همنوع را درک می کنند. به همین دلیل پزشکان از جایگاه مهم و ارزشمندی بر خور دارند.
 
وی در پایان از مسئولان بیمارستان کیش خواست تا گزارش عملکرد حوزه سلامت و درمان را به طور مستمر از طریق رسانه ها در اختیار ساکنان کیش قرار دهند.
 
همچنین در بخشی دیگر از این مراسم دکتر منصوری متخصص اطفال با قرائت شعری در مدح پزشک، از همکاران خود تشکر کرد.
 
لازم به ذکر است، در پایان این مراسم دکتر محمد امین افراسیابی، دکتر محمد جواد محمدی، دکتر مهران روشن ریشهری و دکتر علی محتشمی به عنوان پزشک نمونه معرفی و با اهدای لوح از آنان تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار