استاندار یزد گفت: خشکسالی استان یزد طی سال های متمادی و برداشت های اضافه بر ظرفیت، سبب افت سطح آب سفره های زیرزمینی و خشک شدن برخی چاه ها و قنات ها شده و مشکلاتی را برای کشاورزان به بوجود آورده است.
کد خبر: ۲۸۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸ 27 August 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، با تشریح مشکلات آب استان یزد افزود: 45 درصد آب شرب مردم یزد از چاه ها و سفره های زیرزمینی و 55 درصد از آب انتقالی به استان تامین می شود که به سبب مخلوط شدن دو نوع آب، کیفیت آن کاهش یافته و شورای عالی آب در دولت یازدهم برای رفع این مشکل عملیات انتقال آب به استان یزد را مصوب کرد تا آب شرب مردم با کیفیت مناسب تامین شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه دغدغه استان سرعت بخشیدن به انتقال آب است، خاطر نشان کرد: برای تحقق این مهم باید از هر طرق ممکن اعتبار آن تامین شود تا در چهار یا پنج سال آینده خط دوم انتقال آب به یزد بهره برداری شود.
میرمحمدی یادآور شد: در سفر رئیس جمهوری به یزد توجه ویژه ای به آبرسانی به این استان شده اما فعالیت در این عرصه نیازمند همت جهادی است.
وی با بیان اهمیت طرح های مدیریت مصرف آب کشاورزی در یزد ادامه داد: باید فعالیت ها به گونه ای باشد که در همه استان ها شاهد اجرای این طرح ها باشیم و تا در چند سال آینده با مدیریت مصرف آب کشاورزی، سفره های آب زیرزمینی در استان متعادل شود.
وی با تبیین ظرفیت های گردشگری یزد گفت: در زمینه گردشگری توانمندی مطلوبی داریم و در این بین برای سرمایه گذاری زرتشتیان و سایر اقلیت ها نیز شرایط مناسبی فراهم شده است.
میرمحمدی با بیان اینکه نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی از آمادگی پیروان این اقلیت برای سرمایه گذاری در گردشگری یزد خبر داده، افزود: توسعه گردشگری در یزد زمینه ای برای ایجاد اشتغال پایدار در استان خواهد بود.
استاندار یزد یکی از مشکلات استان در خصوص فرهنگ کار در بین جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: اکنون در گلخانه ها، زمینه فعالیت برای فارغ التحصیلان و مهندسان کشاورزی به صورت کامل فراهم شده اما فارغ التحصیلان به دنبال کارهای دولتی و پشت میزنشینی هستند و فعالیت در گلخانه ها توسط اتباع خارجی انجام می شود.
میرمحمدی در پایان گفت: گرچه در دولت یازدهم با کاهش قیمت نفت مواجه شدیم اما دولت سختی ها و نابسامانی را با سعه صدر تحمل کرد و اجازه داد حرف ها زده و عقده ها خالی شود و داشتن چنین ظرفیتی سبب سازندگی می شود.
نشست شورای اداری استان یزد روز پنجشنبه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سالن شهید منتظر قائم استانداری یزد برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار