همزمان با پنجمین روز از هفته دولت با حضور استاندار فارس و رئیس و مسئولان دانشگاه شیراز، تعدادی از طرح‌های عمرانی این دانشگاه شامل فاز دوم دانشکده علوم و مجموعه‌های خوابگاهی و ورزشی و آزمایشگاهی به ارزش 15 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۲۸۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶ 27 August 2016

تابناک فارس به نقل از ایسنا:استاندار فارس، امروز، شنبه 6 شهریور در مراسم بهره‌برداری از فاز دوم دانشکده علوم دانشگاه شیراز با بیان اینکه نیروی انسانی، حمل و نقل، انرژی و آب از عوامل اصلی توسعه است، توسعه دانشگاه‌ها را بیانگر توسعه سایر بخش‌ها اعم از صنعتی، کشاورزی و خدماتی دانست و افزود: اگر دانشگاه‌ها بتوانند نیروی انسانی کارآمد تربیت کنند، سایر بخش‌ها نیز توسعه خواهند یافت.

سید محمدعلی افشانی گفت: اگر نیروی انسانی کارآمد نباشد هرچقدر در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری سرمایه گذاری شود، چون هم روش‌ها علمی نیست و هم توانایی برنامه‌ریزان در آن سطح قرار ندارد قطعا در مسیری که به پیشرفت، عمران و توسعه استان منتهی می شود قرار نخواهیم گرفت.

وی، ضمن تاکید بر لزوم توجه و اهتمام ویژه دانشگاه شیراز به مقوله کارآفرینی گفت: به هر میزان که سرمایه گذاری با برنامه مشخص و هدفمند انجام شود به همان میزان دیگر بخش‌ها نیز رشد خواهند کرد.

افشانی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه شیراز در آینده نزدیک به عنوان یک دانشگاه کارآفرین نمونه در کشور مطرح شود و گفت: آنچه در نهایت باید برای دانشگاه شیراز مهم باشد این است که فارغ التحصیلان آن احساس امنیت کنند.

استاندار فارس ادامه داد: دانشجویان دانشگاه‌ها خودشان امکان یافتن بازار کار را دارند و اگر دانشگاه شیراز با توجه به توانایی‌هایی که دارد مسئله کارآفرینی را دنبال کند، فارغ التحصیلان این دانشگاه دیگر دغدغه اشتغال نخواهد داشت و این کار اساسی و مهمی است که باید انجام شود.

افشانی، ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در دانشگاه شیراز در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری گفت: امیدوارم روزی برسد که به همان میزان که اعتبارات برای بخش سخت افزاز و نرم افزار اختصاص داده می‌شود به همان میزان به بخش مغزافزار نیز اعتبارات داده شود. امروز به اندازه کافی بر روی سخت افزار سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و باید اعتبارات را به سمت مغر افزار سوق دهیم چرا که آنچه در نهایت عامل توسعه و پیشرفت است نیروی انسانی خواهد بود.

وی، حمل و نقل، انرژی و آب را در کنار نیروی انسانی، چهار زیربنای اصلی توسعه دانست و گفت: در حوزه حمل و نقل، انرژی و آب تاکنون اقدامات خوبی در استان انجام شده است. در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهوری به فارس مقرر شد که موضوع آب استان در شورای عالی آب کشور مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار فارس، اقدامات انجام شده در استان در حوزه حمل و نقل را خوب توصیف و اضافه کرد: میزان اعتباری که امسال به پروژه بزرگ آزاد راه شیراز – اصفهان اختصاص یافت سه برابر اعتبارات در نظر گرفته شده در پنج سال گذشته است. این پروژه در یک سال گذشته برابر با پنج سال قبل پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم در هفته دولت سال 97 آماده بهره برداری شود.

رئیس دانشگاه شیراز نیز گفت: تولید علم وظیفه اصلی دانشگاه است و پاسخگویی به نیازهای جامعه و درخدمت جامعه بودن، مسئولیت اجتماعی دانشگاه به شمار می‌رود.

دکتر مجید ارشادلنگرودی با بیان اینکه می‌توان با استفاده از توان بالای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، چالش‌های جامعه را ریشه‌یابی و برای حل آنها راهکاری ارائه کرد، گفت: دانشگاه شیراز با رعایت استانداردهای علمی و پژوهشی توانسته است دانشجویانی توانمند و کارآفرین را تربیت کند که در توسعه و پیشرفت کشور نقش تأثیر گذاری ایفا کرده‌اند.

مدیر طرح‌های عمرانی دانشگاه شیراز نیز گفت: طرح‌های افتتاح شده به‌مناسبت هفته دولت در دانشگاه شیراز که حدود 20 هزارمترمربع ابنیه را شامل می‌شود، با اعتباری حدود 15 میلیارد تومان اجرا شده است.

دکتر محمدرضا مغاره، سالن جدید ورزشی چندمنظوره دانشگاه با زیربنای حدود 2000 متر مربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان، فاز 2 خوابگاه دانشجویی با زیر بنای حدود 8000 متر مربع، فاز اول آزمایشگاه مرکزی، پژوهشکده ملی خشکسالی، گلخانه پژوهشکده تولیدات کشاورزی و ساختمان پژوهشکده دانشجویی در دانشکده مهندسی را از طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در هفته دولت اعلام کرد.

مدیر طرح های عمرانی دانشگاه شیراز گفت: با حمایت مسئولان استانی فاز دیگری از دانشکده علوم و ساختمان مرکزی دانشگاه شیراز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار