معاون اوقاف استان کرمانشاه:
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ۱۰ هزار و ۶۵۰ نفر از استان کرمانشاه در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم شرکت‌ کرده‌اند.
کد خبر: ۲۸۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 31 August 2016
به گزارش تابنا ک به نقل ازتسنیم،حجت‌الاسلام مجید میرزایی در افتتاحیه مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم که پیش از ظهر امروز در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: اداره کل اوقاف استان کرمانشاه غیر از مسابقات قرآن کریم همت و شدت خود را در اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم به کار گرفته است
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در طول چهار سال گذشته بیش از 36 هزار حافظ در استان کرمانشاه تربیت شد، عنوان کرد: 428 کلاس تدریس و آموزش‌های لازم در بخش قرآن برای حافظان در نظر گرفته شده است.
میرزایی با بیان اینکه استان کرمانشاه از دیرباز تاکنون مورد عنایت واقفان با نیت ترویج قرآن بوده است، گفت: اداره اوقاف خود را مکلف می‌داند که از نیات واقفان به صورت امینانه پاسداری کند و در این راستا مؤسسات قرآنی و مسابقات قرآنی و طرح ملی حفظ تدوین شده است.
وی بیان کرد: براساس سیره نبوی و رسالت سازمان اوقاف در اجرای مسابقات و عمل امینانه به نیات واقفان خیراندیش اداره اوقاف استان مسابقات سراسری قرآن را در طول مرحله شهرستانی و استانی و اعزام به مرحله کشوری در دستور کار قرار داده است.
میرزایی با بیان اینکه مسابقات مرحله استانی امروز و فردا در مجتمع بعثت برگزار می‌شود، گفت: نزدیک به 2000 نفر از فعالان عرصه قرآنی در مرحله شهرستانی شرکت کردند که 208 نفر حائز رتبه و به عنوان برگزیده در مرحله استانی حضور پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه این شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ پنج جز،حفظ 10 جز و حفظ 20 جز، ترتیل، قرائت، دعاخوانی و اذان به رقابت با هم می‌پردازند،افزود: مسابقات در دو روز برگزار می‌شود و متسابقین فردا در رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ کل به رقابت با هم می‌پردازند.
میرزایی با بیان اینکه از مجموع 208 نفر راه  یافته به مرحله استانی 90 نفر برادر و 118 نفر از خواهران هستند، گفت: تدابیر لازم و راهکار اجرایی کافی برای اجرای مناسب این مسابقات اندیشیده شده است که در این دور روز برنامه‌ای در خور شأن این کتاب ارزشمند اجرا شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار