سی و نهمین دوره مسابقات قرآن‌کریم کرمانشاه
رئیس هیأت داوران سی و نهمین مسابقات استانی قرآن‌کریم کرمانشاه بر تربیت مربیان و داوران متخصص قرآنی در سطح استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: حمایت از نخبگان قرآنی کرمانشاهی از سوی مسؤولان یک تکلیف دینی است.
کد خبر: ۲۸۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 03 September 2016
به گزارش تابناک به نقل ازفارس؛محمد‌حسین سعیدیان اظهار داشت: استان کرمانشاه با توجه به سابقه درخشان هشت سال دفاع مقدس و فعالیت درحوزه‌های فرهنگی هنوز در عرصه مسابقات قرآنی به جایگاه متناسب با شأن مردم این منطقه نرسیده است.
وی مسؤولان فرهنگی کرمانشاه به‌صورت عام و متولیان امور قرآنی را به شکل خاص مورد خطاب قرار داد و افزود:بابرنامه‌ریزی بیشترباید درحوزه نغمات آیینی شامل قرائت قرآن‌کریم،حفظ کل قرآن، دعاخوانی،‌ابتهال، تواشیح، ‌اذان و... در چندحوزه تخصصی بااستفاده از اساتید مجرب و معتبر استانی و کشوری کار شود. 
رئیس هیأت داوران سی و نهمین مسابقات استانی قرآن‌کریم کرمانشاه برگزاری دوره‌هایی در راستای تربیت مربیان قرآن‌کریم‌، داوران قرآنی و... را به‌عنوان یک حرکت فرهنگی و تکلیفی ضروری و اجتماعی دانست و افزود:تا زمانی آموزش فنی به معلمان متخصص و متعهد ارائه نشود هرگز شاگردانی در این مکتب رشد و ارتقا پیدا نمی‌کنند.
این مسؤول خاطرنشان کرد:تربیت مربیان و داوران متخصص قرآنی دراستان کرمانشاه با توجه به پتانسیل‌های موجود ضرورت دارد و دوره‌های تربیت معلم می‌توانداز سوی مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برای ایجاد یک فرآیند فرهنگی و قرآنی در سطح این استان سازنده باشد.
سعیدیان با تاکید بر تربیت شاگردان قرآنی درسطح کرمانشاه به‌عنوان استانی که در پاسداری از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس بر ملت ایران حق بزرگی دارد، گفت: مردم استان کرمانشاه با عزتمندی،ازارزش‌های انقلاب حفاظت کردند و تربیت فرزندان قرآنی در این مرز و بوم که پرچم‌دار این نهضت‌اند برهمه مسؤولان واجب است.
قاری ممتاز بین‌المللی قرآن‌کریم خاطر‌نشان کرد:متسابقان قرآنی کرمانشاه باید در عرصه حفظ، الفاظ، حسن تلاوت قرآن‌کریم و...در کشور شاخص و زبانزد باشند و تربیت قاریان،حافظان و مربیان اصحاب قرآن در این حوزه با تلاش بیشتری همراه شود.
وی با بیان اینکه اساتیدبرجسته قرآنی کشور با حضوردراین مناطق باید برای تربیت عناصر ارزشمند قرآنی در شهرستان‌های استان کرمانشاه تلاش کنند،افزود:مربیان باحضور در این مناطق زمینه کشف و پرورش استعدادهای درخشان را ایجاد می‌کنند و دوره‌های آموزشی در مرکز استان باید در مراحل بعدی دستور کار مسؤولان باشد و تمرکز اعزام مربیان بیشتر در بخش شهرستان‌ها صورت بگیرد.
سعیدیان سطح متسابقان این مرحله از مسابقات قرآنی را متوسط و ضعیف عنوان کرد و گفت: در هر رشته از بین هر 10 نفر تنها یک نفر عملکرد مناسب‌تری در رعایت نکات کلیدی قرآنی داشت و باید طی سال‌های آتی این سطح ارتقا پیدا کند.
رئیس هیأت داوران سی و نهمین مسابقات استانی قرآن‌کریم کرمانشاه سرلوحه برنامه‌های فرهنگی را استحکام کار زیربنایی دانست و اظهار داشت:حمایت از نخبگان قرآنی استان کرمانشاه به عنوان سرمایه و گنجینه‌های فرهنگی از سوی مسؤولان یک تکلیف دینی است.گفتنی است،محمد‌حسین سعیدیان نفر نخست مسابقات بین‌المللی در سال 66‌، عضو بنیاد ملی نخبگان کشور، حائز رتبه ممتاز خادم القرآن و دارای نشان ملی فرهنگ و هنر از سوی رئیس‌جمهور است که در سال‌جاری نیزمسؤولیت رئیس هیأت داوران سی و نهمین مرحله مسابقات استانی قرآن‌کریم در کرمانشاه را به عهده دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار