سی و نهمین دوره مسابقات قرآن‌کریم کرمانشاه
جانشین دبیر ستاد اجرایی واحد خواهران سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم کرمانشاه از سطح‌ بالای امتیازات و رقابت فشرده بانوان متسابق قرآن‌کریم در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۲۸۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 03 September 2016
به گزارش تابناک به نقل ازفارس،ساحل سهیلی ،درخصوص کیفیت اجرای سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم در استان کرمانشاه، اظهار داشت: سی و نهمین مسابقات استانی قرآن‌کریم با حضور 208 متسابق شامل 118 خواهر و 90 برادر در هشت رشته قرآنی حفظ  قرآن‌کریم، حفظ جزء 5، 10 و 20 قرآن‌کریم، ترتیل، دعاخوانی قرائت و اذان طی 2 روز در مجتمع فرهنگی و رفاهی بعثت در کرمانشاه برگزار شد.
جانشین دبیر ستاد اجرایی واحد خواهر سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم کرمانشاه گفت: سطح این مرحله از مسابقات استانی بسیار کیفی و تخصصی بود و افرادی که در مرحله شهرستانی حد نصاب امتیاز را کسب نکردند، پیش از برگزاری مرحله استانی از دور مسابقات حذف شدند.
به گفته این مسؤول در رشته‌های قرآنی این مرحله از رقابت‌ها رشته اذان برای آقایان متسابق در سطح مسابقات استانی اضافه شد و بانوان قرآنی هم در سایر رشته‌ها مشارکت کردند.
سهیلی با بیان اینکه رقابت مسابقات قرآنی بخش خواهران در سال‌جاری بسیار فشرده و سنگین بود، افزود: طبق ضوابط آیین‌نامه مسابقات باید برابر دستورالعمل رفتار می‌شد و برخلاف سال‌های قبل در این مرحله از مسابقات اجازه ورود افرادی فاقد حد‌نصاب امتیاز کامل و حتی سه نفر برتر شهرستان‌ها داده نشد.
جانشین دبیر ستاد اجرایی واحد خواهران سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم کرمانشاه بیان کرد:در رشته‌های ترتیل، قرائت، اذان و دعا خوانی کسب حداقل امتیاز 65 و در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم و جز 5، 10 و 20 کسب امتیاز 130 بر اساس آیین‌نامه سی و نهمین مسابقات استانی قرآن‌کریم از سوی داوران بین‌المللی تصویب شد.
وی تصریح کرد: نفرات متسابق و نیز نفرات نخست هر رشته از مسابقات قرآنی در مرحله شهرستان که نمره 50 را کسب کرده بودند، اجازه شرکت در مسابقات را نداشتند و این تصمیم برای ارتقاء سطح مسابقات قرآنی، تسهیل در قضاوت داوران استانی و بین‌المللی، صرفه‌جویی در زمان و تخصصی شدن سطح مسابقات استانی مطرح شد.
سهیلی در ادامه استقبال متسابقان استانی و شهرستانی در این مرحله از مسابقات را بسیار عالی و چشمگیر توصیف کرد و گفت: در اکثر رشته‌های مختلف با استقبال خوبی از سوی متسابقان مواجه شدیم و حضور این پتانسیل و چهره‌های قرآنی هر ساله در استان کرمانشاه در حال افزایش است.
جانشین دبیر ستاد اجرایی واحد خواهر سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم کرمانشاه اظهار داشت: در سی و نهمین مرحله مسابقات استانی قرآن‌کریم دو نفر از داوران بین‌المللی بخش بانوان از استان تهران و یک نفر هم به‌عنوان ناظر مسابقات قرآنی از استان اصفهان حضور داشتند و مابقی داوران این مرحله از مسابقات قرآنی از بین داور بومی شهر کرمانشاه انتخاب شدند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار