تابناک: خبر رسیده که در محل ساخت ایستگاه های متروی اصفهان، تونلی منحصر به فرد و البته تاریخی کشف شده است.
کد خبر: ۲۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 28 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، با ورود گروه عملیات اجرایی متروی اصفهان به دروازه دولت، برای ساخت ایستگاه های قطار شهری، تقریبا هر چند هفته یکبار نیز خبرهای رسمی و غیررسمی از کشف آثار تاریخی در این محدوده به گوش میرسد.

طی هفته های اخیر خبر پیدا شدن پایه های کاخ جهان نما سبب شد تا دوباره توجهات به سمت متروی اصفهان معطوف شود. موضوعی که البته پیش از این از سوی برخی کارشناسان و رسانه ها مطرح شده بود اما میراث فرهنگی منکر وجود آن می شد.

بعد از کشف پایه های کاخ جهان نما خبر از کشف سفال های قدیمی و سنگ قبر در محلی که هم اکنون کارگاه متروی اصفهان در دروازه دولت است، به گوش رسید.

اکنون خبر رسیده که در محل ساخت ایستگاه های متروی اصفهان، تونلی منحصر به فرد و البته تاریخی کشف شده است.

تونلی که پیدا شدنش سبب شد تا عملیات ساخت ایستگاه های متروی اصفهان متوقف شود.
فریدون اللهیاری در این مورد گفت: باستان‌شناسان در محل حفر ایستگاه مترو در میدان امام حسین (ع) (دروازه دولت) تونلی تاریخی کشف کردند.

وی افزود: این مجموعه منحصر به فرد تاریخی تونلی بسیار طولانی است و هم‌اکنون کارشناسان مشغول بررسی ابعاد آن هستند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در حال حاضر شواهد نشان‌دهنده وجود راهرویی زیرزمینی بوده که شاید برای ارتباط بخش شمالی دولتخانه عظیم صفوی
به یکدیگر استفاده می‌شده است.

محمدجواد شعرباف هم در این مورد گفت: به نظر می‌رسد بخش‌هایی از غرب و شرق تونل کشف شده در ضلع شمالی خیابان چهارباغ قرار دارد، تخریب شده باشد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: در این زمینه نمی‌توان با قاطعیت نظر داد اما به هر حال دو هفته‌ای است که عملیات ایستگاه امام حسین (ع) متوقف شده است.

وی با اشاره به این مطلب که سازمان قطار شهری متهم به تخریب بناهای تاریخی شده است، ادامه داد: برای کشف آثار تاریخی این بخش، کارگاهی در نظر گرفته شد که قسمتی از هزینه‌های آن توسط سازمان قطار شهری تامین می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار