مدیرکل اوقاف اصفهان:
تابناک: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اولویت برنامه اعتکاف امسال اصفهان با جذب جوانان است و برنامه‌های فرهنگی این رویداد معنوی با محوریت جوانان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۲۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 29 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین با اشاره به برگزاری برنامه اعتکاف در سراسر استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به اهمیت توجه به معنویت جامعه و تأثیرپذیری جوانان از این مسئله، اولویت برنامه اعتکاف امسال اصفهان با جذب جوانان است و برنامه‌های فرهنگی این رویداد معنوی با محوریت جوانان اجرایی می‌شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته استقبال جوانان از این برنامه به میزان قابل توجهی افزایش یافته و امسال نیز تعداد قابل توجهی از جوانان برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان پیرامون برنامه اعتکاف و تأثیرات معنوی آن بیان کرد: اعتکاف یک سنت بسیار زیبا است که با توجه به شعار سال جاری مبنی بر دولت، ملت همدلی و همزبانی دارای یک همدلی و یک صله رحم در مساجد است.

وی خاطرنشان کرد: این 3 روز یک فرصت بسیار مناسب برای خلوت با خداوند، باز کردن سفره دل نزد خالق، ایجاد ارتباطی زیبا با خدا و به دست آوردن یک آرامش بزرگ و معنوی است.

حجت‌الاسلام صادقی گفت: استان اصفهان با همکاری ستاد اعتکاف، برنامه اعتکاف را در مسجد امام به صورت ویژه، مسجد جامع و بقاع شاخص و متبرکه امامزادگان استان اصفهان برگزار می کند و معتکفان در این مراسم از سخنرانان کشوری و لشکری و مداحان اهل بیت و ممتاز کشور بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه بهترین امکانات و تجهیزات و خدمت‌رسانی خوب به معتکفان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: بر اساس اجرای امینانه واقفان خیر اندیش، مساعدتی به ستاد اعتکاف و معتکفانی که مراسم 3 روزه ی اعتکاف را در مسجد امام، مسجد جامع و بقاع و متبرکه امامزادگان استان برگزار می‌کنند، صورت می‌گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) درباره برنامه اعتکاف توصیه‌های بسیاری داشته و با وجود اینکه این فریضه معنوی یک امر مستحب به شمار می‌رود، اجر و پاداش بسیار خوب و اخروی دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار