بررسی روزنامه های اصفهان در روز چهارشنبه
تابناک: روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی ترفندهایی برای ترک اعتیاد به اینترنت، بررسی نرخ کاهش نرخ سود بانکی پرداختند.
کد خبر: ۲۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 29 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی ترفندهایی برای ترک اعتیاد به اینترنت، بررسی نرخ کاهش نرخ سود بانکی پرداختند.

http://www.isfahanziba.ir/sites/default/files/styles/newspaper_original/public/newspaper/1394/02/08/image/1.jpg?itok=6VCc2Bsm

روزنامه اصفهان زیبا درباره ترفندهایی برای ترک اعتیاد به اینترنت نوشت:آمارها روز به روز از افزایش کاربران اینترنتی و استفاده بالا خبر میدهد از سوی دیگر برخی چنان جذب آن شده اند که ساعت های زیادی از شبانه روز را صرف گشت و گذار در این دنیای مجازی می کنند.البته در استفاده لازم و به موقع اینترنتی صحبتی نیست اما زمانی که فرد وقت و بیوقت در این گونه فضاهای مجازی غوطه ور است، میتوان گفت که فرد دچار اعتیاد اینترنتی شده است و اغلب ضمن اینکه اعضای خانواده برای سلامتیشان نگرانند، بدون شک از خیلی از کارهای خود عقب میمانند، همچنین هزینه زیادی را بابت سرویس اینترنت متحمل میشوند. به همین منظور بد نیست با این ترفندها جهت ترک اعتیاد به اینترنت توجه شود.به این فکر کنید که آیا صرف مدت زمان طولانی پای اینترنت به نفع شماست؟ و آیا هزینه هایی که بابت آن میدهید، مقرون به صرفه است؟ در این صورت شاید نظرتان عوض شود. مطمئن باشید که مسنجرها همیشه آنلاین هستند، سرویس ‏دهنده ‏ها و گروه‏ های دسته‏ جمعی هم همیشه هستند.

یادتان باشه که به جسم و روانتان باید استراحت بدهید. چراکه استفاده زیاد از رایانه به خصوص در تاریکی چشمان شما را ضعیف و باعث ایجاد درد جسمی به ویژه در ستون فقرات و گردن میشود. همچنین شما را گوشه گیر و اعتماد به نفستان را کاهش می دهد.

حتما پس از هر 30 دقیقه کار با رایانه برخیزید و کمی راه بروید. ضمنا برای استراحت دادن به چشمانتان، در محیطی روشن کار کنید و هنگام کار با رایانه هر10 دقیقه به محلی دورتر خیره شوید، کمی پلک بزنید و بعد مجددا کارتان را ادامه دهید.

برای اوقات فراغت خود برنامه ‏ریزی کرده و سعی کنید زمان استفاده از اینترنت را در اولویت‏ های پایین ‏تر قرار دهید. برای کمتر نشستن پای اینترنت، با دوستان خود قرار ملاقات بگذارید و به تفریح ‏های دسته ‏جمعی بروید تا رفتار اجتماعی صحیح را جایگزین رفتار گوشه‏ گیری ناشی از حضور طولانی مدت در اینترنت کنید.

به خاطر استفاده از اینترنت خوابتان را فدای گذراندن در این فضاها نکنید، شب‏ ها زود بخوابید تا صبح بتوانید با نشاط کامل و انرژی بیشتر روزتان را شروع کنید.

ضمنا اگر شاغل هستید شغل خود را به خاطر شب زنده ‏داری اینترنتی به خطر نیندازید.

روزانه ورزش کنید و چه بهتر که به باشگاه ‏های ورزشی مراجعه و در رشته مورد علاقه تان ثبت ‏نام کنید یا اینکه به همراه دوستان یا حتی خانواده کمی نرمش و پیاده ‏روی گروهی داشته باشید.

همچنین میتوانید خود را مشغول کتاب خواندن کنید. جدیدترین کتاب‏ های مورد علاقه خود را از کتابخانه‏ ها و کتاب‏فروشی ‏ها تهیه کرده و بخوانید.



نسل فردا نیز در سرمقاله خود به بررسی نرخ کاهش نرخ سود بانکی پرداخت و نوشت: 

کاهش غیر منتظره نرخ تورم از حدود 40 درصد در ابتدای تابستان سال 92 به حدود 15 درصد در پایان سال گذشته به موج جدیدی از دیدگاه های سیاست گذاران، مدیران بانکی و کارشناسان برای کاهش نرخ سود بانکی دامن زد. مبنای این استدلال که عموما بر رابطه فیشر استوار است، بیان می کند نرخ بهره اسمی به طور تقریبی حاصل جمع نرخ تورم و نرخ بهره واقعی است و لاجرم با کاهش جزء اصلی آن؛ یعنی نرخ تورم، نرخ بهره نیز باید به طور متناسب کاهش یابد. اگر چه این نظریه در ظاهر بسیار منطقی به نظر می رسد ولی در واقع بسیاری از حقایق عینی را نادیده می گیرد. با اینکه نرخ تورم یکی از اجزای تشکیل دهنده نرخ سود است ولی خود نرخ سود نیز می تواند تاثیرات مهمی بر نرخ تورم بر جای گذارد. توجه داشته باشیم دولت اکنون حدود 80 هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهکار است. در صورت بازگشت بدهی دولت به بانک ها، امکان ارایه تسهیلات بانک ها نیز افزایش می یابد و زمانی که امکان ارایه تسهیلات وجود داشته باشد، نرخ تسهیلات نیز کاهش می یابد بانک ها نیز با کمبود منابع مواجه هستند، بنابراین تسهیلات را با نرخ بالا ارایه می دهند تا تقاضا را کاهش دهند. از طرف دیگر بدهی معوق بخش خصوصی نیز حدود 100 هزار میلیارد تومان است. این بدهی ها یا به دستور قانون بودجه سال 92-91 یا به دستور مقامات قدرتمند سیاسی استمهال یا تقسیط شده ولی در واقع معوق است. با جمع این معوقات مشاهده می شود که بالای 50 درصد تسهیلات بانک ها عملاً مسدود شده است. بانک ها در صورتی که تقاضایی برای این تسهیلات وجود نداشت مطمئناً سود تسهیلات را کاهش می دادند. اکنون شمارش معکوس برای تعیین نرخ سود بانکی در کشور شروع شده و به نظر می رسد تصمیم گیری در این مورد نزدیک شده است. امید می رود با کاهش نرخ سود سپرده ها بانک ها نیز نرخ سود تسهیلات را کاهش و رونق اقتصادی دوباره به تولید برگردد.
صفحه نخست دیگر روزنامه های اصفهان:
http://www.zayanderoud.com/PaperPhotos/1394/2/9/1/1.jpg
http://www.esfahanemrooz.ir/pdf/pic/2372-L-1.jpg

http://www.nesfejahan.net/cms4/upload/photo/p1/1.jpg

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار