رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این دانشگاه از واحدهای تولیدی و سرمایه‎گذاران برای تولید غذای سالم و استاندارد حمایت و پشتیبانی می‎کند.
کد خبر: ۲۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 29 April 2015
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:: در برابر واحدهای تولیدکننده غیرمجاز قاطعانه می‏‌ایستیم و اجازه نمی‏دهیم که سلامت مردم تهدید شود. 
 به گزارش تسنیم ؛ سید حبیب‏‌الله موسوی‎بهار در آئین اختتامیه هفته ملی سلامت در استان همدان با اشاره به نقش نهادهای مختلف در ارتقای سلامت جامعه اظهار داشت: دغدغه برخورداری از غذای مصرفی سالم و ایمنی و کیفیت مواد غذایی موضوعی جدی است چرا که امروزه مردم از نظر دسترسی به غذا و مواد خوراکی مشکلی ندارند و دغدغه افراد دسترسی به غذای سالم‌تر است. وی با اشاره به نقش مواد خوراکی و نوشیدنی‌های ناسالم در ابتلای افراد به بیماری‎ها افزود: برای تأمین سلامت مواد خوراکی باید مراحل مختلف تولید تا مصرف مواد غذایی کنترل شود که این مراحل شامل انتخاب بذر، رساندن مواد مغزی به گیاه، تولید، فرآوری، حمل و نقل، عرضه، نوع پخت و پز تا لحظه خوردن و آشامیدن را شامل می‌شود و باید در تهیه و عرضه این موارد دقت بیشتری انجام گیرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به نامگذاری هفتمین روز هفته سلامت با عنوان اقتصاد سلامت و توسعه سرمایه‌گذاری گفت: سرمایه‌گذاری در تهیه مواد غذایی پر بازده است و در همدان هم واحدهای تولیدی خوب و خوشنامی وجود دارد. وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان حامی و پشتیبان واحدهای تولیدی است که برای تولید غذای سالم تلاش می‌کنند، عنوان کرد: در برابر واحدهای تولیدکننده غیرمجاز قاطعانه می‏‌ایستیم و اجازه نمی‏دهیم که سلامت مردم تهدید شود. موسوی‎بهار افزود: دست یاری به سوی تمام نهادها و مردم دراز می‌کنیم تا با مشارکت همگانی به سلامت جامعه کمک کنند و واحدهای تولیدی شایسته را کمک کنند. وی با بیان اینکه منابع بیماری انسان‎ها به دو دسته تقسیم می‎شوند، گفت: یک دسته از بیماری‎ها عواملی غیرقابل تغییر دارند که وراثت و ژنتیک انسانی را شامل می‎شود و دسته دیگر بیماری‎ها ناشی از آلودگی هوا، آب و خاک است که با کنترل و مراقبت قابل تغییر و اصلاح است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: 30 درصد از تأمین سلامت مردم برعهده وزارت بهداشت و درمان است و 70 درصد از سلامت باقی نیز توسط سازمان‎های دیگر باید عملیاتی شود که تحقق آن نیازمند برقراری همدلی و همراهی بیشتر بین دستگاه‎ها و سازمان‎ها است. وی افزود: تولید غذای ناسالم توسط واحدهای متولی تولید بازی کردن با جان و سلامت انسان‏ها است که هزینه‎های سنگین مالی را بر کشور تحمیل می‎کند بنابراین متولیان سلامت جامعه باید با هر نوع آلودگی در مواد غذایی برخورد جدی کنند. موسوی‎بهار بیان کرد: کودکان از آسیب‎پذیرترین افرادی در جامعه هستند که در برابر غذاهای ناسالم سریعا واکنش نشان می‎دهند و دچار بیماری می‎شوند باید خانواده‎ها باید از فریرز کردن بیش از حد مواد غذایی جلوگیری کنند و از غذاهای سالم استفاده کنند. وی ابراز کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت مراقبت‎های بهداشتی در حال افزایش است و در کنار این اقدامات واحدهای تولیدی نیز باید با بهره‎گیری از استانداردهای عملی و بهداشتی مبادرت به تولید مواد غذایی کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Luckie
|
Russian Federation
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
I am totally wowed and prrepead to take the next step now.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار