تابناک: تفاهمنامه ساخت فیلم زندگی شهید حاج حسین خرازی با عنوان «روایت عشق» با حضور سردار رحیم صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری، شهردار و رئیس شورای شهر اصفهان و جمال شورجه کارگردان این فیلم امضا شد.
کد خبر: ۲۹۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 14 September 2016
به گزارش ایرنا، اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان روز چهارشنبه اعلام کرد: در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، فیلم ' سرداران شهید اصفهان ' با محوریت شهید حسین خرازی در آستانه عید غدیر و آغاز هفته دفاع مقدس توسط جمال شورجه کارگردان مطرح سینمای کشور تولید می شود.
اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان اضافه کرد: تفاهمنامه ساخت این فیلم با عنوان «روایت عشق» در جشن «ولایت و دفاع مقدس» در باغ موزه چهلستون اصفهان با حضور سرلشکر رحیم صفوی، شهردار اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و جمال شورجه به امضا رسید.
جمال شورجه کارگردان سینمای کشورمان درباره ساخت این فیلم گفت: انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس یک دین بزرگ به گردن همه نیروهای ارزشی است.
وی با بیان اینکه ساخت این مجموعه توفیقی بزرگ به حساب می آید، افزود: این مجموعه بر اساس طرحی از رحیم رحیمی در خصوص زندگی شهید خرازی که از بدو تولد وی تا لحظه شهادت را در بر دارد، انجام خواهد شد.
این کارگردان سینمای ایران اضافه کرد: این طرح برای تکمیل و تایید در اختیار کارشناسان، روایتگران و مسئولان شهری اصفهان قرار می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: این طرح شامل مجموعه ای 28 قسمتی و یک نسخه سینمایی خواهد بود.
شورجه تصریح کرد: بر اساس این طرح، ضمن معرفی شهید خرازی به معرفی سایر سرداران شهید اصفهان در ارتباط با حاج حسین خرازی پرداخته می شود.
این کارگردان مطرح سینمای ایران در این مراسم طرح را به شهردار اصفهان تحویل داد و قرار است پس از تایید طرح، متن فیلمنامه نگارش و مراحل تولید این اثر دنبال شود.
جشن ولایت و دفاع مقدس در آستانه هفته دفاع مقدس و دهه ولایت چهارشنبه شب از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان در باغ موزه چهلستون اصفهان برگزار شد.
در این مراسم از 10 خانواده شهید و ایثارگر اصفهان تجلیل شد و تفاهمنامه ای بین سردار صفوی و جمال شورجه کارگردان سینما و تلویزیون به منظور ساخت اثری ماندگار در خصوص شهدای اصفهان در سالهای دفاع مقدس به امضا رسید.
شهید حاج حسین خرازی روز اول شهریور سال ۱۳۳۶ در اصفهان به دنیا آمد.
حسین در نوجوانی علاقه زیادی به مطالعه جزوات و کتاب های اسلامی داشت و در سال ۱۳۵۵ پس از اخذ دیپلم طبیعی به سربازی در مشهد اعزام شد و در آنجا فعالانه به تحصیل علوم قرآنی در مجامع مذهبی مبادرت داشت. وی در این مدت دائماً در پی فعالیت های انقلابی و با تشکل های انقلابی محل در تماس بود.
شهید خرازی در شروع جنگ تحمیلی در کردستان حضور داشت و پس از یک سال فعالیت در کردستان، راهی منطقه جنوب شد و به سمت فرمانده اولین خط دفاعی که مقابل عراقی ها در جاده آبادان - اهواز، در منطقه دارخوین تشکیل شده بود و بعدها در میان سربازان ایران، به «خط شیر» معروف شد؛ منصوب شد.
وی در عملیات شکست حصر آبادان، فرماندهی جبهه دارخوین را بر عهده داشت و دو پل حفار و مارد را که عراقی ها با نصب آن دو پل بر روی رود کارون، آبادان را محاصره کرده بودند، به تصرف درآورد.
شهید خرازی در آزادسازی بستان مانور عملیاتی قوی ای را با دور زدن عراقی ها از چزابه و تپه های رملی و محاصره کردن آنها در شمال منطقه بستان انجام داد و پس از عملیات طریق القدس، تیپ امام حسین (ع) متشکل از رزمندگان اصفهان را تشکیل داد. چیزی نگذشت که این یگان به لشکر ارتقا یافت و خرازی به مقام فرماندهی آن رسید.
یگان او در عملیات بیت المقدس جزو اولین لشگرهایی بود که از رود کارون عبور کرد و به جاده اهواز – خرمشهر رسید و در آزادسازی خرمشهر سهم به سزایی داشت.
شهید خرازی پس از آن در عملیات های مختلفی همچون رمضان، والفجر مقدماتی، والفجر ۴ و خیبر در سمت فرماندهی لشکر امام حسین (ع) شرکت داشت.
عملیات خیبر با مشقات زیادی همراه بود. عراقی ها، منطقه را با اقسامی از جنگ افزارها و بمب های شیمیایی مورد حمله قرار داده بودند که خرازی حاضر به عقب نشینی و ترک موضع خود نشد، تا اینکه یک دست او در اثر اصابت ترکش قطع گردید و به عنوان مجروح به عقب فرستاده شد.
در عملیات والفجر ۸، لشگر امام حسین (ع) که تحت فرماندهی او بود به عنوان یگان عمل کننده ای قوی، لشکر گارد جمهوری عراق را تسلیم کرد و پیروزی هایی را در منطقه فاو و کارخانه نمک که از پیچیده ترین مناطق جنگی بود، کسب کرد.
وی فرماندهی عملیات کربلای پنج را برعهده داشت. لشگر او در این عملیات با عبور از خاکریزهای هلالی که در پشت نهر جاسم از کنار اروندرود تا جنوب کانال ماهی ادامه داشت، شکست سنگینی به عراقی ها تحمیل کرد. عبور از این نهر علاوه بر تثبیت مواضع فتح شده، عامل سقوط یکی از دژهای شرق بصره بود که در کنار هم قرار داشتند.
حاج حسین خرازی سرانجام در روز ۸ اسفند ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نائل شد و پیکر مطهرش در قطعه شهدای کربلای پنج در منتهی الیه شمال غربی گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار