مدیرکل بنیاد شهید خوزستان:
در استان خوزستان آمار بیکاران خانواده های ایثارگران بالا می باشد. بایستی کاهش آمار بیکاری خانواده های ایثارگران خوزستانی در دستور کار قرار گیرد که جهت تحقق این مهم نیاز به همدلی و همراهی همه دستگاه های اجرایی و مسئولین ملی و استانی دارد.
کد خبر: ۳۰۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 25 September 2016

به گزارش تابناک خوزستان، مدیرکل بنیاد شهید خوزستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت رشادت های رزمندگان و ایثارگرانی که جان خود را فدای نظام مقدس جمهوری اسلام کردند در گفتگو با تابناک خوزستان گفت: بنیاد شهید امور ایثارگران به عنوان مسئول کمیته امور ایثارگران هفته دفاع مقدس همانند سنوات گذشته، امسال هم با برگزاری چهار جلسه دستگاهی و بین دستگاهی برنامه های بسیار خوبی را با همکاری دستگاه های مرتبط، ادارات و یگان های نظامی و انتظامی در استان خوزستان اجرا نمود. امسال با شروع هفته دفاع مقدس حضور جانبازان قطع نخاعی در صف اول رژه نیروهای مسلح یکی از جلوه های خاص  این مراسم بود. 

فرجیان افزود: در روز دوم از هفته دفاع مقدس از شهدا و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی تجلیل به عمل آمد. همچنین غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای دفاع مقدس با حضور استاندار خوزستان و مدیران دستگاه های اجرایی استان در گلزار شهدای اهواز و سایر شهرستان های استان انجام گردید.
 
وی در ادامه تصریح کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس جلسه ای با پیگیری بنیاد حفظ و نشر آثار ارزش های دفاع مقدس خوزستان جهت ادامه کار پروژه احداث باغ موزه دفاع مقدس خوزستان تشکیل شد که تصمیمات سازنده ای با حضور مسئولین استانی و کشوری در جهت پیشبرد و اجرایی شدن پروژه باغ موزه دفاع مقدس اتخاذ و در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه گفت : باغ موزه دفاع مقدس در پارک شهروند منطقه ملی راه اهواز ساخته خواهد شد که برای طراحی اولیه آن اعتباری باغ بر 1 میلیارد توامان از محل اعتبارات استانی در نظر گرفته شده و براساس نظر هیات امنای این طرح قرار براین شده است تا طرحی بی نظیر در سطح کشور اجرایی گردد. 

فرجیان تصریح کرد: طبق پیش بینی های انجام شده بودجه ای بالغ بر 100 میلیارد تومان برای احداث طرح باغ موزه دفاع مقدس استان خوزستان مورد نیاز است که قرار است از منابع ملی و استانی تامین گردد و مسئولین استانی به صورت منسجم و منظم در اجرای این پروژه حرکت نمایند.

وی افزود: باغ موزه دفاع مقدس در خوزستان به دلیل وجود عطر شهدا که یادآور رشادت های شهدا و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی است اثر گزار تر از سایر باغ موزه های کشور دارد.

 فرجیان در ادامه  برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس شامل افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، نمایشگاه کتاب دفاع مقدس ، مسابقات ورزشی دارت، تیرانداز و تنیس روی میز جانبازان قطع نخاعی در مرکز ضایعات نخاعی جانبازان خوزستان، مسابقات فرهنگی و قرآنی، شب شعر در گلزار شهداف قرائت دعای ندبه و کمیل با حضور خانواده شهدا، اردوهای زیارتی مناطق جنگی کرمانشاه، مسابقات ورزشی رشته های والیبال نشسته و فوتسال و اعزام خانواده های شاهد و ایثارگر به شهرهای زیارتی قم و مشهد مقدس تشریح کرد.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان در ادامه  به دیدار مستمر با خانواده های شهدا و ایثارگران که توسط استاندار خوزستان در دستور کار قرار کل دستگاه های اجرایی استان قرار گرفته است اشاره نمود. 

وی تاکید کرد: باید اینگونه دیدارها دیداری کاربردی باشد. هدف گزاری شده  تا در این دیدارها مشکلی از مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگر خوزستانی رفع گردد. 

فرجیان تصریح کرد: در این دیدارها که با حضور استاندار خوزستان انجام می گیرد بلافاصله در محل حضور مشکل آن خانواده با دستگاه اجرایی ذی ربط در میان گذاشته می شود و آن دستگاه ملزم به رفع آن خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان در خصوص وضعیت اشتغال فرزندان و خانواده های شاهد و ایثارگران خوزستان گفت: در استان خوزستان آمار بیکاران خانواده های ایثارگران بالا می باشد زیرا بنیاد شهید و امور ایثارگران تولید کار نمی کند و سازمان برنامه و بودجه کشور و در کنار آن بخش خصوصی بایستی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به بهبود و افزایش امر تولید بپردازند. با افزایش تولید و راه اندازی بنگاه های اقتصادی معضل بیکاری در کشور به طور کامل حل خواهد شد.  

وی گفت: بایستی کاهش آمار بیکاری خانواده های ایثارگران خوزستانی در دستور کار قرار گیرد که جهت تحقق این مهم نیاز به همدلی و همراهی همه دستگاه های اجرایی و مسئولین ملی و استانی دارد.

وی تاکید همه آحاد مردم و مسئولین نظام در مقابل خانواده های شهدا و ایثارگر مدیون اند و باید در جهت رفاه حال آن ها همت بگمارند.

 مدیرکل بنیاد شهید خوزستان اظهار کرد: 2900 نفر از فرزندان خانواده های شهدا و ایثارگران استان خوزستان فاقد شغل هستند که که امیدواریم با حمایت های استاندار محترم خوزستان و سایر دستگاه های اجرایی استان سهمیه 25 درصدی جذب و استخدام فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران را اخذ نماییم.

وی خار نشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در حال حاضر 16000هزار خانواده شهید، 35000هزار جانباز، 2750 نفر آزاده و 100 نفر جانباز قطع نخاع هفتاد درصد ، بالغ بر 48 جانباز دوچشم نابینای 70درصد، 3400جانباز شیمیایی و حدود 8000جانباز اعصاب و روان را تحت پوشش دارد. این افراد و خانواده های آن ها نیازمند به رسیدگی در بسیاری از امور معیشتی و خدماتی و درمانی هستند. خوزستان رتبه سوم کشور را از لحاظ آمار شهدا، جانبازان و آزادگان را در کشور به خود اختصاص داده است اما از لحاظ پرونده های تحت پوشش رتبه پنج کشوری را دارا می باشد.

وی با اشاره به محدودیت های منابع مالی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید نگاه ویژه ای به این بخش توسط مسئولین اجرایی صورت گیرد چرا که حدود 64 هزار نفر خانواده شهید و ایثارگر متقاضی وام مسکن در خوزستان دارا هستیم و با توجه به کمبود منابع مالی پروسه زمانی طولانی نیاز است تا تسهیلات مسکن در اختیارشان قرار گیرد.

فرجیان با تقدیر از عملکرد مثبت در زمینه خدمات پزشکی و درمانی در خصوص خانواده های شاهد و ایثارگر خوزستانی از اعطای کمک هزینه ای یک میلیون تومانی بابت حق پرستاری به آن دسته از والدین و همسران شهدایی که زمین گیر شده اند خبر داد. 


منبع: تابناک
برچسب ها: بنیاد شهید ، فرجیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار