معاون خدمات و محيط زيست شهردارى مشهد گفت: در راستای توسعه فضای سبز در صورت تصویب شورای شهر ۶۰ درصد عرصه پشت بام ساختمان های شهر به فضای سبز اختصاص می یابد.
کد خبر: ۳۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۸ 04 May 2015
خليل الله كاظمى در جمع خبرنگاران در سالن شهداى شهردارى مشهد اظهار كرد: لایحه اختصاص ۶۰ درصد از عرصه پشت بام هاى ساختمان هاى در حال ساخت به فضاى سبز به شوراى اسلامى شهر مشهد ارائه شده که در صورت تصویب این طرح سرانه فضای سبز افزایش می یابد.

وى همچنین از بهره برداری فاز اول «پارك بهار» و «چهل بازه» به عنوان طرح هاى عمرانى شهرداری به منظور افزايش سرانه فضاى سبز در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

معاون خدمات و محيط زيست شهردارى مشهد با بيان اينكه سرانه فضاى سبز مشهد به ۱۲ و نیم متر مربع رسيده است تصريح كرد: همچنين در سال گذشته مجموع ۴۹۲ پارك كه شامل ۸۸ پارك خطى، ۳۸۴ پارك محلى و ۲۰ پارك منطقه اى به بهره بردارى رسيد.

وى در ارتباط با ميزان درختكارى با مشاركت شهروندان مشهد نیز گفت: در سال گذشته ۱۳۵ هزار اصله نهال رايگان در ۴۶ نقطه شهر در ميان شهروندان توزيع شد.

وى در ارتباط با خسارت هاى وارد شده به فضاى سبز مشهد در سال ۹۳ ابراز كرد: در سال ۹۲ به ميزان ۴ ميليارد تومان خسارت به فضاى سبز وارد شد كه اين ميزان در سال گذشته ۲۳ درصد كاهش داشته است.

سهم ایران از بازار گل و گیاه یک درصد است

معاون خدمات و محيط زيست شهردارى مشهد همچنین با اشاره به برپایی چهاردهمين نمايشگاه گل و گياه مشهد از ۱۶تا ۲۰ ارديبهشت ماه بیان کرد: در حال حاضر صنعت گل و گياه در جهان به ميزان ۱۱۰ ميليون دلار خريد و فروش مى شود كه كشور هلند با ۷۰ميليون دلار بيشترين سهم و ایران با یک درصد از این میزان کمترین سهم را دارد.

وی افزود: همچنين سرانه گل در كشورهاى اروپايى ۷۵ شاخه است كه اين سرانه در ايران محدود به ۱۲ شاخه گل مى رسد.

وى بيان كرد: يكى از برنامه هاى مهمى كه در طول چهاردهمين نمايشگاه گل و گياه برگزار مى شود سمينار تخصصى و آموزشى پرورش گل و گياه با حضور نمايندگان و متخصصان شركت هاى برتر دنيا از جمله هلند و آلمان است.

وى ادامه داد: هدف از برگزارى اين سمينار استفاده از آخرين يافته ها و توانمندى هاى علمى و تخصصى در زمينه بذر و پياز گياه، ديواره سبز بدون نياز به آبيارى است.

كاظمى گفت: ازجمله اهدافى كه در برگزارى اين نمايشگاه مورد نظر است شامل شناسايى گونه هاى نادر گل و گياه، افزايش توانمندى هاى كمى و كيفى پرورش گل و گياه براى جامعه مخاطب پيمانكاران و توليدكنندگان اين صنعت و رسيدن به استانداردهاى جهانى در اين زمينه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار