پیش بازی سومین روز مقدماتی جام جهانی 2018 در قاره آسیا
تیم ملی فوتبال ایران ساعت چهارونیم عصر امروز در تاشکند، سومین بازی از مجموع 10 مسابقه اش در مقدماتی جام جهانی را مقابل ازبک های صدرنشین برگزار می کند اما در صورت پیروزی در این مسابقه خارج خانه نیمی از راه صعود را طی کرده است چراکه امتیازات این بازی، تاثیر مستقیم در رده بندی نهایی گروه دارد. هر چند سابقه نشان داده کی روش با نتیجه مساوی هم در چنین مصاف هایی راضی است تا شانس را برای ادامه راه حفظ کند.
کد خبر: ۳۰۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 06 October 2016
تیم های ملی فوتبال ایران و ازبکستان از چارچوب مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی عصر امروز در تاشکند به مصاف هم می روند.
ازبکستان - ایران 
ساعت 16:30
ورزشگاه : بنیادکار شهر تاشکند
گروه داوری: بنجامین ویلیامز، دیوید ویلز، ناتان مک دونالد، یاری ژیلت هر چهار نفر از استرالیا

ترکیب احتمالی دوتیم در سایت کنفدراسیون آسیا

عصرانه امروز به صرف بازی ازبکستان - ایران/ منتظر برد مثل قند از تاشکند+اینفوگرافی

حساس ترین بازی گروه یک مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا را بدون شک تیم های ایران و ازبکستان برگزار خواهند کرد. دو تیم شروع خوبی در این مسابقات داشته اند و در جدول در رده های اول و دوم قرار دارند.

به گزارش تابناک یزد، ازبک ها در اولین دیدار خود توانستند در تاشکند با گل بازیکن کهنه کار خود گنریخ تیم ملی سوریه را شکست دهد و در دیدار دوم نیز قطر را شکستند دادند تا با دو پیروزی صدرنشین گروه اول مسابقات باشند. از بک ها یه خوبی می دانند پیروزی مقابل ایران می تواند برای شان گام بلندی به سوی جام جهانی 2018 روسیه باشد و به همین دلیل تمام توان و نیروی خود را به کار خواهند گرفت تا بتوانند در خانه پیروز بازی باشند. سرمربی ازبک ها در نشست خبری پیش از بازی گفت که به دنبال پیروزی مقابل ایران هستیم و در عین حال بازی مقابل ایران را بازی بسیار سختی دانست.

عصرانه امروز به صرف بازی ازبکستان - ایران/ منتظر برد مثل قند از تاشکند+اینفوگرافی

اما در آن سمت میدان ایران در دیدار اول خود علارغم اینکه متزلزل نشان داد و در دقایق پایانی موفق شده قطر را شکست دهد( خلاصه بازی را اینجا ببینید) اما به هر حال سه امتیاز با ارزشی را کسب کرد، و در دیدار دوم در حالی که تقریبا برتری مطلقی بر حریف خود داشت به یک تساوی در خانه چین رضایت داد تا با 4 امتیاز به مصاف ازبکستان برود.

نگرانی کارلوس کی روش برای این بازی مصدومیت اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش بودند که با اعلام کی روش مصدومیت این دو بازیکن برطرف شده و برای دیدار مقابل ازبکستان مشکلی نخواهند داشت. شاگردان کارلوس کی روش به خوبی می دانند که شکست مقابل ازبکستان شرایط را سخت خواهد کرد به همین دلیل باید برای کسب نتیجه در تاشکند تلاش کنند. 

آخرین بازی ایران مقابل ازبکستان در تاشکند با پیروزی یوزپلنگ های ایرانی به اتمام رسیده است. سایت afc در گزارشی از دو تیم اشاره به دو ذخیره طلایی دو تیم کرده، و گفته قوچان نژاد و گنریخ می توانند با ورود به زمین سرنوشت بازی را عوض کنند.

عصرانه امروز به صرف بازی ازبکستان - ایران/ منتظر برد مثل قند از تاشکند

معرفی ورزشگاه محل برگزاری بازی (استادیوم بنیادکار)
 استادیوم بنیادکار که در شهر تاشکند ازبکستان واقع شده استادیومی بسیار جدید است که در واقع جایگزین استادیوم پیشین این شهر، MHSK شده است. این استادیوم چند منظوره با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار آمریکا و با طراحی و اجرای شرکت معماری بین‌المللی آلمانی GMP Architekten ساخته شده است.

استادیوم MHSK‌ که در سال ۱۹۸۶ ساخته شده بود، پس از برگزاری آخرین بازی فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ به منظور بازسازی تعطیل شد و طی یک پروسه‌ی طولانی استادیوم جدیدی به جای آن ساخته شد. در طول فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ مجموعه‌ی استادیوم به صورت کامل تخریب شد و ساخت یک استادیوم، آکادمی فوتبال و امکانات مدرن مرتبط با استادیوم آغاز شد. هدف از ساخت استادیوم جدید ایجاد ورزشگاهی پیشرفته بود که بتواند با تمام معیارها و استانداردهای استادیوم‌های اروپایی برابری کند. گنجایش این ورزشگاه 34 هزار نفر است.

ساخت استادیوم جدید در سپتامبر سال ۲۰۱۲ به پایان رسید و نام آن هم پس از نوسازی به استادیوم بنیادکار (Bunyodkor Stadium) تغییر پیدا کرد. قرار بود استادیوم جدید تعدادی از بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۲ زنان زیر ۲۰ سال را هم میزبانی کند که این امر میسر نشد و استادیوم در تاریخ ۲۸ سپتامبر با بازی تیم‌های بنیادکار و پاختاکور (۳-۳) به صورت رسمی افتتاح شد. عکس هایی از این ورزشگاه مدرن را در زیر می بینید:

عصرانه امروز به صرف بازی ازبکستان - ایران/ منتظر برد مثل قند از تاشکند+اینفوگرافی

عصرانه امروز به صرف بازی ازبکستان - ایران/ منتظر برد مثل قند از تاشکند+اینفوگرافی

برنامه بازی های روز سوم مقدماتی جام جهانی در آسیا

عصرانه امروز به صرف بازی ازبکستان - ایران/ منتظر برد مثل قند از تاشکند+اینفوگرافی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار