نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: کارآفرینان باید برای توسعه همه جانبه استان یزد وارد میدان شوند.
کد خبر: ۳۰۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ 08 October 2016
به گزارش تابناک یزد،سید ابوالفضل موسوی بیوکی در نشست با فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت یزد افزود: برای دستیابی به توسعه پایدار باید متکی به خودمان باشیم و فرصت ها را به موفقیت تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: مردم یزد باید بر مبنای خودباوری، فکر بهبود وضعیت اقتصاد، فرهنگ و ورزش استان باشند همچنین با ظرفیت هایی که کارآفرینان و سرمایه گذاران یزد در کشور دارند می توانیم از این توانایی ها برای حل مشکلات بزرگ استان از جمله تدوین طرح آمایش و یا تامین هزینه انتقال آب به یزد کمک بگیریم.
این مسئول گفت: از روزی که به عنوان نماینده مردم کارم را آغاز کردم ابتدا به شنیدن سخنان و نظرات مختلف پرداختم و به این نتیجه رسیدم که یکی از مشکلات بزرگ استان یزد آب است بنابر این بیشترین تمرکز کاری خود را بر روی حل مسئله تامین و مدیریت آب گذاشتم.
موسوی در تشریح اقدامات انجام شده برای تامین آب استان گفت: خط انتقال آب یک یزد آب شرب مردم را تامین می کند برای خط انتقال دوم که به خط بهشت آباد معروف است طبق مصوبه شورای عالی آب کشور سهمیه ای به یزد اختصاص داده شده اما هنوز مطالعات طرح آن کامل نشده است.
وی ادامه داد: خط انتقال آب از خلیج فارس به یزد هم مطرح شده است که آب آن به بخش صنعت اختصاص دارد بر همین اساس لازم است به فکر بررسی وضعیت انتقال آب از دریای عمان باشیم.
نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که بحث انتقال آب از دریای عمان مطرح شد ابتدا این سوال عنوان شد که چرا یزد به این میزان بالای آب نیاز دارد که در پاسخ به این سوال ضرورت تدوین طرح آمایش استان بیش از پیش احساس شد چرا که ما باید بدانیم نیازهای استان یزد در افق 1405 و یا افق های بلندتر چه میزان و در چه موضوعاتی است.
موسوی با بیان اینکه آمایش به معنای تبیین ارتباط خردمندانه جمعیت، اشتغال، استفاده از منابع سرزمین و غیره است اظهار داشت: لازم است چشم انداز توسعه استان را بلندمدت درنظر بگیریم و حتی افق یزد در سال 1500 را هم ترسیم کنیم و باید بدانیم در افق های بلندمدت به چه صنایعی در استان نیاز داریم، جمعیت به چه میزان می رسد و نیازهای آن چیست.
وی با اشاره به اینکه وظیفه نمایندگان مجلس قانون گذاری و نظارت است گفت: در انجام وظیفه نظارتی و بهره گیری از ابزارهای نظارتی مثل نطق، تذکر و سوال از وزرا، درکنار کارآفرینان استان خواهم بود که در این راستا می توانیم از ظرفیت تشکل های صنعتی استفاده کنیم.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران، کار آفرینان و روحانیت براساس یک استراتژی مشخص برای توسعه استان حرکت کنند قطعا موفق خواهیم شد و روزهای خوبی در انتظار استان یزد خواهد بود ، همچنین در صورتی که کارآفرینان برای حل مشکلات توافق نظر داشته باشند حل این مشکلات دور از دسترس نخواهد بود.
موسوی با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) بیان کرد: یزد را حسینیه ایران می دانم و معتقدم عزاداری امام حسین(ع) نه تنها ارتباطی با افسردگی ندارد بلکه به واسطه پاک شدن از گناهان و صله رحم و بزرگترین پایگاه باور دینی و مذهبی در افراد رضایت خاطر ایجاد می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار