خط انتقال آب یک یزد آب شرب مردم را تأمین می‌کند، برای خط انتقال دوم که به خط بهشت‌آباد معروف است، طبق مصوبه شورای عالی آب کشور، سهمیه‌ای به یزد اختصاص داده شده اما هنوز مطالعات طرح آن کامل نشده است.
کد خبر: ۳۰۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶ 08 October 2016
به گزارش تابناک یزد،نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تبیین افق بلندمدت توسعه استان یزد، گفت: لازم است از پتانسیل کارآفرینان یزد و سرمایه‌های موجود در استان برای توسعه درون‌زا و پایدار استفاده شود.

«سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی» در نشست با فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت استان یزد، اظهار کرد: برای دستیابی به توسعه پایدار باید متکی به خودمان باشیم و فرصت‌ها را به موفقیت تبدیل کنیم، مردم یزد باید بر مبنای خودباوری فکر بهبود وضعیت اقتصاد، فرهنگ و ورزش استان باشند، هم‌چنین با پتانسیل‌هایی که کارآفرینان و سرمایه‌گذاران یزد در کشور دارند، می‌توانیم از این ظرفیت‌ها برای برطرف کردن مشکلات بزرگ استان از جمله تدوین طرح آمایش یا تأمین هزینه انتقال آب به یزد کمک بگیریم.

وی یکی از مشکلات بزرگ استان را آب خواند و گفت: بر همین اساس بیشترین تمرکز کاری خود را روی حل مسأله تأمین و مدیریت آب گذاشته‌ام.

موسوی در تشریح اقدامات انجام شده برای تأمین آب استان، گفت: خط انتقال آب یک یزد آب شرب مردم را تأمین می‌کند، برای خط انتقال دوم که به خط بهشت‌آباد معروف است، طبق مصوبه شورای عالی آب کشور، سهمیه‌ای به یزد اختصاص داده شده اما هنوز مطالعات طرح آن کامل نشده است.

وی ادامه داد: خط انتقال آب از خلیج‌فارس به یزد هم مطرح شده است که آب آن به بخش صنعت اختصاص دارد و بر همین اساس لازم است به فکر بررسی وضعیت انتقال آب از دریای عمان نیز باشیم.

موسوی افزود: زمانی که بحث انتقال آب از دریای عمان مطرح شد، ابتدا این پرسش عنوان شد که چرا یزد به این میزان بالای آب نیاز دارد؟ در پاسخ به این پرسش ضرورت تدوین طرح آمایش استان بیش از پیش احساس شد، چون ما باید بدانیم نیازهای استان یزد در افق 1405 یا افق‌های بلندتر چه میزان و در چه موضوعاتی است؟

نماینده مردم یزد و اشکذر با بیان این‌که آمایش به معنای تبیین ارتباط خردمندانه جمعیت، اشتغال، استفاده از منابع سرزمین و ... است، اظهار کرد: لازم است چشم‌انداز توسعه استان را بلندمدت در نظر بگیریم و حتی افق یزد در سال 1500 را هم ترسیم کنیم. باید بدانیم در افق‌های بلندمدت به چه صنایعی در استان نیاز داریم؟ جمعیت به چه میزان می‌رسد و نیازهای آن چیست؟

وی با اشاره به این‌که وظیفه نمایندگان مجلس قانون‌گذاری و نظارت است، گفت: در انجام وظیفه نظارتی و بهره‌گیری از ابزارهای نظارتی مثل نطق، تذکر و سئوال از وزرا، در کنار کارآفرینان استان خواهم بود که در این راستا می‌توانیم از ظرفیت تشکل‌های صنعتی استفاده کنیم.

موسوی در ادامه تأکید کرد: اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران، کار آفرینان و روحانیت براساس یک استراتژی مشخص برای توسعه استان حرکت کنند، قطعاً موفق خواهیم شد و روزهای خوبی در انتظار استان یزد خواهد بود. هم‌چنین در صورتی‌که کارآفرینان برای برطرف کردن مشکلات توافق نظر داشته باشند، حل این مشکلات دور از دسترس نخواهد بود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، یادآور شد: یزد را حسینیه ایران می‌دانم و  معتقدم عزاداری امام حسین(ع) نه تنها ارتباطی با افسردگی ندارد، بلکه به‌واسطه پاک شدن از گناهان و صله رحم و بزرگترین پایگاه باور دینی و مذهبی، در افراد رضایت خاطر ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار