قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
قائم مقام معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین علت مرگ و میر زنان 30 تا 70 ساله در ایران را بیماری‌های عروقی، سرطان و حوادث غیرعمد دانست، گفت: عوامل ذکر شده علت 76 درصد مرگ و میر زنان در کشور است.
کد خبر: ۳۱۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 18 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،ناهید خادمی امروز با اشاره به اینکه از 24 تا 30 مهرماه به عنوان هفته سلامت بانوان نامگذاری شده است، بیان داشت: با توجه به نقش زنان  در سلامت خانواده و جامعه، تغذیه سالم، تحرک و پیشگیری از بیماری‌های غیر‌واگیردار مهمترین راهکار متولیان بهداشت برای سلامت بانوان است.

وی زنان را به‌عنوان نیمی از جمعیت جامعه محور، یار و همیار سلامت کشور دانست و گفت: مراقبت در منزل از واکسیناسیون کودکانه گرفته تا تغذیه نوجوانان و جوانان، ارائه خدمت به سالمندان بر عهده بانوان جامعه است.

قائم مقام معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در کشور همه ساله در مهرماه هفته سلامت بانوان ایران با هدف حساس‌سازی مردم، مسؤولان و اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه درباره مهمترین اولویت سلامت زنان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت بانوان «سلامت زنان، خانواده سالم و جامعه پویا»، تصریح کرد: براساس آمار بخش بهداشت و درمان بیشترین علت مرگ و میر زنان 30 تا 70 ساله در ایران بیماری‌های عروقی، سرطان و حوادث غیرعمد است.

خادم با بیان اینکه عوامل ذکر شده علت 76 درصد مرگ و میر زنان در کشور است، گفت: این بیماری‌ها با تغییر سبک زندگی و انجام چند اقدام ساده قابل پیشگیری است.

به گفته قائم مقام معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، فعالیت‌های بدنی مناسب، رژیم غذایی صحیح، آموزش تغذیه سالم، افزایش مصرف میوه و سبزیجات، عدم مصرف دخانیات و الکل، تشویق به تحرک، آموزش‌ها و مشاوره درخصوص بیماری‌های غیرواگیردار و خودمراقبتی از برنامه‌هایی است که در سلامت بانوان جامعه می‌تواند تأثیر به‌سزایی داشته باشد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار