بررسی روزنامه های اصفهان در سه شنبه
تابناک: روزنامه های اصفهان در روز سه شنبه به بررسی سمائلی همچون ساختار نامطلوب نظام مالیاتی کشور و شرایط آب اصفهان پرداختند.
کد خبر: ۳۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ 05 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های اصفهان در روز سه شنبه به بررسی سمائلی همچون ساختار نامطلوب نظام مالیاتی کشور و شرایط آب اصفهان پرداختند.


روزنامه نسل فردا نیز در سرمقاله خود به ساختار نامطلوب نظام مالیاتی کشور اشاره کرد و نوشت:از مهمترین اصلاحات ساختار اقتصادی کشور در دوره پسا تحریم اصلاح نظام مالیاتی است. در بیشتر کشورها، سنجش عمده ای از منابع درآمدی دولت، از طریق مالیات تامین می شود. سهم مالیات از کل درآمدهای عمومی در میان کشورها، متفاوت است و میزان آن بستگی به سطح توسعه و ساختار اقتصادی آنها دارد.

در این میان، فرار مالیاتی و گریز از مالیات در کشورها باعث شده است تا در آمدهای مالیاتی کشور ما، همواره از آنچه که برآورد ملی شود کمتر باشد و تمامی کشورها تلاش خود را برای کاهش این دو پدیده به کار می گیرند یا از طریق اصلاح نظام مالیاتی، به چاره جویی بر می خیزند. متاسفانه در ایران بسیاری از نهادها به طور رسمی مالیات پرداخت نمی کنند، یا از طرق مختلف از پرداخت مالیات می گریزند. آنچه هم به آن اذعان دارند اینکه نظام مالیاتی کشور از ساختار مطلوبی برخوردار نیست. مقایسه بین مالیات بر شرکت و مالیات بر درآمد که قاعدتاً باید شامل کلیه درآمدها در اقتصاد ایران باشد، نشان دهنده وجود عدم تعادل، بی عدالت و ناکارآمدی در جمع آوری مالیات های بر درآمد است. یعنی عوامل اقتصادی غیر از شرکت ها به رغم درآمد بالایی که دارند متناسب با آن سهم مالیات خود را پرداخت نمی کنند و فرار مالیاتی در کسب درآمد بسیار متداول و رایج است. البته تحریم ها باعث شده تا در طول سال های گذشته تلاش های ارزشمندی از سوی نظام مالیاتی صورت گیرد. اما این تلاش ها هر چند لازم ولی کافی نیست و برای وضعیت مطلوب همت مضاعفی را می طلبد.






صفحه نخست سایر روزنامه های اصفهان:
http://www.isfahanziba.ir/sites/default/files/styles/newspaper_original/public/newspaper/1394/02/14/image/1.jpg?itok=lYtIENmg



http://www.zayanderoud.com/PaperPhotos/1394/2/15/1/1.jpg
http://www.esfahanemrooz.ir/pdf/pic/2376-L-1.jpg
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار