گلایه های آژانس هواپیمایی علیصدر مهر شرکت سیاحتی علیصدر،حکایت از آن دارد که در هر پرواز همدان- کیش تعداد قابل توجهی از صندلی های هواپیما خالی است، اما با این حال پروازها هرچند با حداقل مسافر نیز ار فرودگاه همدان بلند می شود.
کد خبر: ۳۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ 06 May 2015
 پرواز همدان- کیش و همدان-مشهد در حالی انجام می شود که در هر پرواز تعداد زیاد صندلی های خالی جلب توجه می کند.

به گزارش "همدان نیوز"، در چند سال گذشته با برقراری پرواز همدان-مشهد فرصتی برای مردم این استان و استانهای غرب کشور فراهم شد تا با دغدغه خاطر کمتر و بدون طی مسیری تا تهران برای سفر به مشهد مقدس، پرواز به این شهر را از فرودگاه همدان تجربه کنند.

با راه اندازی این پرواز شرکت های هواپیمایی نیز به تکاپو افتادند و بازار تبلیغات سفر مشهد داغ شد و مردم نیز به گفته این آژانس ها استقبال نسبتا مطلوبی از پروازها به عمل آوردند.

به دنبال استقبال مردم از سفر هوایی همدان- مشهد، تقاضاهایی مبنی بر راه اندازی سفر همدان-کیش نیز مطرح شد که در سال گذشته با تأکید و حمایت استاندار همدان و همت شرکت سیاحتی علیصدر اولین پرواز از همدان به مقصد کیش انجام شد و این روند تا امروز هم ادامه دارد.

اما بر اساس شنیده ها و همچنین گلایه های آژانس هواپیمایی علیصدر مهر شرکت سیاحتی علیصدر، در هر پرواز همدان- کیش تعداد قابل توجهی از صندلی های هواپیما خالی است اما با این حال پروازها هرچند با حداقل مسافر نیز ار فرودگاه همدان بلند می شود و شرکت علیصدر ناچار به پرداخت ضرر این صندلی های خالی است و به نوعی می توان گفت دود آن به چشم استان می رود و چرخ های گردشگری در استان لنگ می شود.

دولت تدبیر و امید و استاندار این دولت در همدان، محور توسعه را توجه بیش از پیش به گردشگری می دانند و در طول یک سال گذشته نیکبخت استاندار همدان بارها بر فراهم شدن زیرساختها جهت توسعه گردشگری تأکید کرده است که تکمیل راه آهن و برقراری پروازها از فرودگاه همدان به عنوان مهمترین زیرساختهای توسعه گردشگری به شمار می روند و حالا که پس از مطرح شدن انتقادات مبنی بر عدم انجام پرواز از همدان به دیگر استانها، پرواز همدان- مشهد و همدان- کیش راه اندازی شده استقبال چندانی از آن نمی شود و هواپیما با صندلی های خالی از فرودگاه بلند می شود.

بدون شک برقراری پرواز از همدان به دیگر استان ها می تواند در تبادل گردشگر و جذب آن اثرگذار باشد و تعداد گردشگران ورودی به استان را افزایش دهد و از طرفی زمینه را برای برقراری پروازهای جدید داخلی و یا حتی خارجی فراهم آورد اما رسیدن به این مهم نیاز به حمایت مدیران و مسئولان دستگاه های استان و همچنین افزایش اطلاع رسانی در راستای جذب هرچه بیشتر مردم به سفرهایی هوایی از فرودگاه همدان دارد، چه بسا افرادی که به دلیل نا آگاهی برای پرواز به مشهد و یا کیش، وقت و هزینه ای اضافی صرف کرده و پرواز از تهران را ترجیح می دهند این در حالی است که شرایط در استان برای برقراری این پروازها فراهم است.

مدیران دستگاه ها نیز می توانند در طول سال به جای پرداخت هدایای نقدی به کارکنان و تقدیر از آنها، بلیت های پرواز از همدان را به کارکنان ارائه دهند که می تواند فرصتها را برای توسعه پروازها و به تبع آن توسعه گردشگری افزایش دهد چراکه گردشگران به نوعی سفیران فرهنگی هستند و به خوبی می توانند در جذب گردشگر و یا دعوت از دیگر هم استانی ها برای سفر از طریق فرودگاه همدان اثرگذار باشند.

شاید برخی معتقد باشند که انجام این سفرها تأثیری بر توسعه گردشگری استان نداشته باشد و تنها زمینه را برای ورود گردشگران همدانی به دیگر استانها محیا کند و به نوعی بازار گردشگری استانهای دیگر را داغ کند اما توسعه پروازها و سفرهای هوایی از همدان می تواند منجر به تقاضای بیشتر مردم استانهای مقصد برای سفر به همدان شود و مشتری های جدید پرواز از همدان در سایر استانها نیز جلب شوند. توسعه پروازها از طرفی دیگر می تواند افزایش آژانس های هوایی و به تبع آن ایجاد اشتغال جدید به عنوان یکی از اولویت های استاندار همدان را به دنبال داشته باشد.

دستگاه های استان می توانند با حمایت از بخش خصوصی که یکی از عوامل توسعه به شمار می رود در سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی"، زمینه را برای توسعه استان در بخش گردشگری فراهم کنند که البته جلب این همکاری و حمایت به تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر نیاز دارد.در حال حاضر  پرواز همدان- کیش- همدان و همدان-مشهد- همدان، شنبه و سه شنبه هر هفته از فرودگاه همدان توسط هواپیمایی کیش ایر بر قرار است و مردم همدان می توانند برای سفارش بلیط به آژانس هواپیمایی علیصدر مهر شرکت سیاحتی علیصدر همدان مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Valdeyde
|
Russian Federation
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
At last! Something clear I can unardstend. Thanks!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار