کد خبر: ۳۱۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ 25 October 2016
تابناک: آیین اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امشب، اول آبان‌ماه در زیباکنار برگزار شد.

مراسم پایانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آقایان، شامگاه امروز، اول آبان‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر مسئولان و مدیران قرآنی کشورمان و مسئولان استان گیلان و سایر دوستداران قرآن در سالن جام جم مجتمع فرهنگی زیباکنار رشت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرود جمهوری اسلامی ایران پخش شد و سپس با تلاوت سیدمحمدجواد حسینی، قاری بین‌المللی کشورمان از آیات ۱۸۹ تا ۱۹۴ سوره مبارکه آل‌عمران و سوره کوثر ادامه یافت.

این آیین با اجرای محمدهادی صلح‌جو و سیدوحید مرتضوی از کارشناس مجریان شبکه قرآن و معارف سیما همراه بود، سپس گزارشی از روند مسابقات توسط حجت‌الاسلام والمسلمین عادلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ارائه شد.

وی ضمن خیر مقدم به حاضران در این آیین اختتامیه، گفت: تشکر می‌کنم از همه دست اندرکاران ستاد معین و اجرایی و خبرنگاران و اصحاب رسانه و سایر افرادی که در برپایی این مسابقات نهایت همکاری را داشتند.

عادلی اظهار کرد: ان‌شاءالله همه ما جزو حاملان و عاملان قرآن کریم باشیم و امید است از این جلسه هشت هزار شهید قرآنی استان گیلان و همه عالمان و فرهیختگان و سایر شهدای کشور و علمای این سرزمین به ویژه مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت بهره‌مند شوند.

براساس گزارش ایکنا، سپس نماهنگی درباره آشنایی با نفرات منتخب رشته ترتیل پخش شد و سپس با حضور مسئولان استانی و امام جمعه استان گیلان از آنها با اهدای لوح سپاس، تندیس و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

در ادامه تیزر مسابقه‌ای پیامکی در خصوص داستان‌های ارزشمند انس علما با قرآن کریم و سبک زندگی علمای دینی به سمع و نظر حاضران در سالن جام جم مجتمع فرهنگی زیباکنار رشت رسید.

در بخش دیگری از آیین اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم صلح‌جو به گفت‌وگو با حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی، حافظ کل قرآن کریم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ سال دارد و در سن پنج سال و نیمی حافظ کل قرآن شده است، ادامه داد: خداوند را شاکرم که در این جلسه حضور دارم.

این حافظ کل قرآن کریم بیان کرد: در سطح خارج حوزه مشغول به تحصیل هستم اما کار اصلی‌ام در مؤسسه قرآنی آن هم در بخش ترجمه و تألیف کتب آموزشی [می باشد] که البته بخش دیگری از وقتم را به بازدید از شعبه‌ها [می گذرانم]

سپس حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی به قرائت چند آیه از قرآن پرداخت و در ادامه از برگزیدگان رتبه‌های ممتاز، عالی و شایسته تقدیر در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ جزء با حضور دیگر مسئولان تجلیل به عمل آمد.

در ادامه گروه‌های تواشیح و هم‌خوانی شمیم بهشت مازندران، میعاد قم و طارق تبریز به اجرای کاری مشترک با عنوان «لبیک یا زینب» با موضوع شهدای مدافع حرم پرداختند و در ادامه از خانواده شهید‌های مدافع حرم جواد دوربین، جهانگیر جعفری‌نیا از منطقه آزاد انزلی، سید اسماعیل سیرتی‌نیا تجلیل به عمل آمد.

همچنین تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان و مدرسان عرصه قرآن استان گیلان سیدکاظم فخر موسوی، محمد صادق صالحی، محمدمهدی نجفی، تهیه‌کننده کتاب فصل نوآوری از دیگر بخش‌های این برنامه بود. سپس تصویری از اهداف مسابقات پخش شد.

بنا بر گزارش ایکنا سخنرانی دیگر این آیین اختتامیه سخنرانی حجت‌الاسلام علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور بود. وی با اشاره به آیه «فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقی لاَ انْفِصامَ لَها» و ضمن تشکر از دست ‌اندرکاران این برنامه نورانی قرآن اعم از مسئولان استانی و سایر مدیران قرآنی، گفت: خدا را شاکریم که در عصر جمهوری اسلامی و عصر حاکمیت دین و قرآن، خداوند توفیق حضور در محضر قرآن کریم را داده است.

نماینده ولی‌فقیه در این سازمان افزود: خدا را شاکریم که به برکت امام و خون پاک شهیدان و همچنین حضور مقام معظم رهبری توفیق پیدا کردم در خدمت قرآن باشیم و آوای قرآن در سراسر ایران اسلامی به ویژه استان گیلان طنین‌انداز باشد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در پایان مسابقات بین‌المللی قرآن و در روز اول ماه مبارک رمضان در جمع جامعه قرآنی مطالباتی را مطرح کردند و خودم و شما را مورد خطاب قرار می‌دهم که چه کرده‌ایم.

محمدی بیان کرد: انتظار اینست که در برنامه‌های بعدی دوستان و متولیان امر به این موضوع توجه داشته باشند.

در ادامه این برنامه معنوی از سند توسعه راهبردی تحول فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و مصطفی زمانیان، مجری سند راهبری تحول و سایر مسئولان رونمایی شد.

بنا بر گزارش ایکنا؛ تجلیل از منتخبان رتبه‌های ممتاز، عالی و شایسته تقدیر رشته‌های قرائت و حفظ کل قرآن کریم نیز دیگر بخش این برنامه بود.

همچنین نشان میزبانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به مدیرکل اوقافت وامور خیریه استان آذربایجان غربی(ارومیه) اعطا شد.

حسن ختام  این برنامه معنوی  دعای حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی به عنوان رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف بود.

یادآور می‌شود، این مسابقات در رشته‌های در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ در اجزاء گوناگون، تواشیح و مدیحه‌سرایی و دعاخوانی، معارف و اذان از ۲۵ مهرماه تا اول آبان‌ماه در بخش آقایان و از دوم تا هفتم آبان‌ماه در رشته‌‌های قرائت ترتیل، معارف و حفظ در اجزاء گوناگون برپا می‌شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار