حجت‌الاسلام صادقی:
تابناک: مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان بدهکاران بزرگ به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان هستند.
کد خبر: ۳۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 06 May 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، حجت‌الاسلام رضا صادقی با اشاره به مطالبه ۷ میلیارد تومانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از ارگان‌های دولتی سطح استان اصفهان اظهار داشت: آموزش و پرورش با استفاده از ۶۱۰ مرکز آموزشی و اداری موقوفه بیشترین بدهی را به اداره کل اوقاف دارد.

وی با بیان اینکه اداره کل تربیت بدنی و اداره کل ارشاد از دیگر بدهکاران کلان به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان هستند، بیان داشت: سه مرکز از مراکز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از جمله کتابخانه صائب موقوفه است و از این رو اداره کل اوقاف و در خصوص اجاره بهای این محل و دو مرکز دیگر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطالباتی را دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه ۷۰ درصد از مراکز ورزشی استان اصفهان موقوفه است، افزود: از جمله مهم‌ترین موقوفات ورزشی استان اصفهان موقوفه باغ تختی است که ورزشگاه بزرگ تختی نیز جزئی از آن است.

وی با اشاره به اینکه طی چندین سال گذشته به دلیل عدم پرداخت مال‌الاجاره ورزشگاه تختی نیت واقف روی زمین مانده است، اظهار داشت: ما در حال حاضر پیگیر دریافت مال‌الاجاره این ورزشگاه برای اجرای نیت واقف که برگزاری جشن عید غدیر است، هستیم.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به موقوفات انرژی هسته‌ای در اصفهان و نطنز نیز گفت: برای مراتع هر دو واحد قرار داد‌های اجاره‌ای با مسئولان مربوطه منعقد شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت اراضی مورد اختلاف اوقاف و امور خیریه و منابع طبیعی استان اصفهان در خصوص ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان نیز بیان داشت: تاکنون برای ۲ هزار هکتار از این اراضی که شامل ۷۰ درصد از اراضی موقوفه استان است سند مالکیت صادر شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار