تابناک: شنیده‌ها حاکی از برکناری فاطمه ارغنده، مدیر مدارس استثنایی استان اصفهان است که به دلیل رسانه‌ای کردن گوشه‌ای از معضلات آموزش و پرورش، مجبور به کناره‌گیری از سمت خود است.
کد خبر: ۳۱۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 27 October 2016
نقدپذیری یکی از شاخصه‌های مدیریت کارآمد است و این در حالی است که این روها کمتر این شاخصه در بین مدیران در شهر اصفهان دیده می‌شود و عکس العمل بسیاری از مدیران پس از درج برخی از اخبار در رسانه‌های مصداقی بر این مدعاست.

از این رو می‌توان به درج گزارشی در خبرگزاری‌های اصفهان در خصوص دانش‌آموزانی آواره در دورترین روستاهای سمیرم اشاره کرد.

روزهای نخست ماه مهر بود که تعدادی از خبرنگاران برای اجرای طرح مهر تحصیلی به دورترین نقطه شرقی استان سفر کرده تا این آغاز را با دانش‌آموزان استثنایی پادنای شهرستان سمیرم رقم بزنند. اما انگار این آغاز که در واقع همراه با باز شدن گوشه‌ای از بی‌مهری‌ها به دانش‌آموزان استثنایی در این روستای دورافتاده بود و با گزارش‌هایی با عناوین «مهر بی‌مهر استثنایی‌ها/هیچ مدرسه‌ای سهم بچه‌های آقای «عسگری» نشد» (خبرگزاری مهر(، «پاسخی از آخرین روستای اصفهان به رییس جمهور» (خبرگزاری ایسنا)و «مهر و دانش آموزانی محروم از تحصیل در سمیرم/ جابه‌جایی ۷ باره تنها مدرسه استثنایی سمیرم» (خبرگزاری تسنیم) به مذاق برخی از مدیران آموزش و پرورش استان اصفهان خوش نیامده و رسانه‌ای شدن این شرایط را مناسب حال خود ندیدند و در این زمینه شنیده‌ها حاکی از برکناری فاطمه ارغنده، مدیر مدارس استثنایی استان اصفهان است که به دلیل رسانه‌ای کردن گوشه‌ای از این معضلات مجبور به کناره‌گیری از سمت خود است.

در این راستا طی تماسی با این مقام مسئول، مدیرمدارس استثنایی استان اصفهان ضمن تایید این خبر اظهار داشت: بنا بر گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، شورای معاونین تصمیم بر برکناری بنده از سمتم گرفته است.

وی اضافه کرد: مدیرکل آموزش و پرورش دلیل برکناری من را عملکرد ضعیف و داشتن شاکی عنوان کرده و این در حالی است که هیچ مستندی در خصوص شاکیان به اینجانب ارائه نداده است.

ارغنده که معتقد است دلیل برکناری‌اش رسانه‌ای کردن وضعیت مدارس استثنایی و همچنین دیگر موضوعاتی  است که قادر به بیان آن نیست، اضافه کرد: همیشه سعی برآن داشته تا بر اساس اعتقاداتم و تنها در راه خدمت رسانی به دانش آموزان گام بردارم.
 
وی با اشاره به اینکه برخی اقدامات سبب شده تا من در آستانه برکناری قرار بگیرم، گفت: استفاده از دبیران بی تجربه در سمت های معاونتی و مشاوره از سوی برخی اساتید دانشگاه علوم پزشکی و فشار بر آموزش و پرورش برای بکارگیری این نیروها سبب مقاومت من در برابر این مسئله شد. از طرفی مدرسه سروش در میدان قدس اصفهان را می خواستند با آواره کردن دانش آموزان تبدیل به هنرستان کنند که من اجازه ندادم. دانش آموزان نجف آباد هم مدت ها از این شهرستان به شهر اصفهان، برای تحصیل رفت و آمد می کردند که با پیگیری های زیاد یک مدرسه در نجف آباد برای ادامه تحصیل آنها ساخته شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار