مسئولان چه جوابی برای بی قانونی ها دارند؟!؛
تابناک: به گفته مسوولان ذخیره 160 میلیون مترمکعبی آب سد زاینده رود فقط کفاف مصارف آشامیدنی را می دهد و پاییز، بی بارش سپری خواهد شد. اما مسئولان از سهم برخی صنایع نورچشمی و نیز برداشت های غیرمجاز چیزی نمیگویند. همه راه ها به شیر خانه های مردم ختم شده و گویی مدیریت ناعادلانه در تخصیص های خارج از قانون هیچ نقشی نداشته است.
کد خبر: ۳۱۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 28 October 2016
تابناک اصفهان: در روزهایی که تحصن کشاورزان با تراکتورها در جاده ورزنه همچنان ادامه دارد و همه وعده ها به مصوبات شورای عالی آب و اما و اگرها ختم می شود مسئولان اصفهانی هنوز حرف جدیدی برای گفتن و اقناع افکار عمومی پیدا نکرده اند و همچنان از کمبود منابع آبی برای تامین آب شرب سخن به میان می آورند.
 
به گفته مسوولان ذخیره 160 میلیون مترمکعبی آب سد زاینده رود فقط کفاف مصارف آشامیدنی را می دهد و پاییز، بی بارش سپری خواهد شد. اما مسئولان از سهم برخی صنایع نورچشمی و نیز برداشت های غیرمجاز چیزی نمیگویند. همه راه ها به شیر خانه های مردم ختم شده و گویی مدیریت ناعادلانه در تخصیص های خارج از قانون هیچ نقشی برای به وجود آمدن این وضعیت برای کشاورزان شرق اصفهان نداشته است. 

 
 
بسیاری از تشکل های صنفی و زیست محیطی معتقدند مدیریت نادرست حوضه آبریز زاینده رود سبب کاهش ورود آب به سد شده؛ موضوعی که نمایندگان استان هم از آن گله دارند و تکمیل سریع تر طرح های بزرگ آبرسانی را به عنوان یکی از اقدامات اصلی برای حل بحران آب اصفهان، خواستارند.
 
میرمیران عضو هیأت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان در این باره می گوید: حقابه کشاورزان اصفهان به طور متوسط سالانه هزار و 100 میلیون مکعب آب بود که با افزایش تعهدات دولت برای تامین آب آشامیدنی و صنایع برخی شهرها، سهمی برای کشاورزان باقی نمانده. 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار