نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:
تابناک: نماینده مردم اصفهان گفت:برخی گفته ها مبنی براینکه خشکسالی و کمبود آب در اصفهان ناشی از کمبودبارش است را قبول ندارم و آن را ناشی از برداشت بی رویه می دانم.
کد خبر: ۳۲۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 30 October 2016
حیدر علی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برداشت‌های بی‌رویه آب نه تنها از سوی استان چهار محال و بختیاری بلکه توسط برخی مردم اصفهان در قسمت‌های بالادست نیز سبب کاهش حجم آب در پشت سد زاینده رود شده است.

وی با اظهار اینکه قبول ندارم که شرب مردم اصفهان در معرض خطر است، ادامه داد: نمی پذیریم که خشکسالی اصفهان از کمبود بارش باشد بلکه تنها غارت آب در کاهش حجم آب در پشت سد زاینده رود نقش دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اصفهان که سپردن مدیریت آب به دست خود مردم اصفهان را از مجلس و وزات نیرو خواستار است، بیان داشت: لازم است که حقابه کشاورزان از تحت پوشش شورای عالی آب خارج و به صنف کشاورزان هدایت و خود مردم و کشاورزان اصفهان آن را مدیریت کنند.

وزیر نیرو پاسخ منطقی نداشته باشد، کارت قرمز می‌گیرد

وی اعلام کرد: وزیر نیرو در این هفته با حضور در صحن علنی مجلس باید تنها پاسخ این سوال را بدهد که مدیریت آب در سطح کشور تاکنون چگونه اجرایی شده است که اگر نتواند پاسخ منطقی و قانع کننده‌ای ارائه کند از مجلس کارت قرمز دریافت می‌کند.

عابدی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه امروز کشاورزان به دلیل عدم دریافت حقابه خود دست به اعتراض زدند آیا فکر می‌کنید آبی برای کشت پاییزه به کشاورزان تخصیص می‌یابد، گفت: پیش بینی این امر بسیار سخت است.

وی گفت: مسئولان اعلام می‌کنند آبی پشت سد زاینده رود نیست که به کشاورزان اختصاص بدهند البته اگر به فرض هم آبی باشد اکنون این آب تخصیص می‌یابد، ۵ ماهه آینده می‌خواهند برای رفع خشکسالی اصفهان چه کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، اعلام کرد: برای خروج از بحران آب و رفع خشکسالی اصفهان راهی به جز سپردن مدیریت به خود مردم اصفهان نیست.

وی گفت: وزارت نیرو یکسری آورده از طریق تونل دوم و چشمه لنگان و تونل سوم دارد که بر اساس محاسبات عدد و رقم اعلام کردند و این عدد ۳۵۴ میلیون متر مکعب است که  وزارت نیرو باید این مقدار را برای آب شرب مردم اصفهان و چهار محال و بختیاری‌ها اختصاص دهد که در صورت کمبود آب می‌توانند ظرف مدت کوتاهی تونل سوم را تکمیل کنند و با احداث بهشت آباد، آب اضافی را به صنایع و شرب استان ها تخصیص دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار